کد خبر : 7209
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

11 پایگاه به کنکوری ها مشاوره ارائه می‌کنند

11 پایگاه به کنکوری ها مشاوره ارائه می‌کنند

  رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برپایی 11 پایگاه مشاوره به مدت 10 روز داوطلبان و دانش‌آموزان کنکوری می‌توانند از خدمات این پایگاه‌ها در جهت انتخاب رشته درست و صحیح استفاده کنند. محمود مشکی روز دوشنبه 11 مرداد ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل

11 پایگاه به کنکوری ها مشاوره ارائه می‌کنند

  رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برپایی 11 پایگاه مشاوره به مدت 10 روز داوطلبان و دانش‌آموزان کنکوری می‌توانند از خدمات این پایگاه‌ها در جهت انتخاب رشته درست و صحیح استفاده کنند.

محمود مشکی روز دوشنبه 11 مرداد ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از فردا و با انتشار دفترچه انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از پنجشنبه قادر خواهند بود انتخاب رشته را انجام دهند که این روند به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی از دایر شدن 11 پایگاه مشاوره انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور خبر داد و تصریح کرد: پنج پایگاه از این مراکز مشاوره انتخاب رشته در اردبیل دایر شده که شامل مراکز روانشناختی، مدرسه شاهد، کانون شهید رجایی و مدارس زینبیه و ام‌البنین خواهد بود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از ساعت هشت صبح تا 18 عصر این پایگاه‌ها برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور خدمات مشاوره‌ای برای انتخاب رشته ارائه می‌کنند تا نسل آینده با بهترین انتخاب رشته سرنوشت خود را تعیین کرده و به تحصیل شایسته در مراکز دانشگاهی ادامه دهند.

مشکی افزود: یکی از حساس‌ترین مقطع زندگی نسل آینده انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌هاست که در حقیقت این امر به انتخاب شغل منجر شده و آینده دانش‌آموزان را رقم خواهد زد.

وی حساسیت‌ انتخاب رشته و در نهایت انتخاب شغل را برای تشکیل نظام خانواده یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار خانواده‌ها به ویژه پدر و مادر در امر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور باید از مشاوران با تجربه و متخصص استفاده کنند تا بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنند.

مشکی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی داوطلبان و علاقمندان به استفاده از مشاوره‌های این مراکز و پایگاه‌ها می‌توانند با وقت قبلی در مهلت تعیین شده به مراکز انتخاب رشته مراجعه کنند تا زمینه راهنمایی و ارشاد مشاوران فراهم آید.

وی بیان کرد: در کنار پنج پایگاه دایر شده در اردبیل شش پایگاه نیز در شهرهای خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین فعالیت کرده و امکان انتخاب رشته درست و صحیح را برای داوطلبان کنکور رقم خواهند زد.

مشکی به سه مرحله انتخاب رشته اعم از توجیه اولیه، انتخاب نرم‌افزاری و تخمین رتبه و در نهایت انتخاب قطعی رشته مورد نظر برای داوطلبان کنکور اشاره کرد و ادامه داد: در فرصت به وجود آمده داوطلبان کنکور باید در کنار مطالعه دفترچه منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش، جمع‌آوری اطلاعات را نسبت به رشته مورد علاقه خود انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مبنای نگاه در انتخاب رشته گاه شهر، گاه دانشگاه مورد نظر و گاهی نیز رشته مورد علاقه داوطلبان است اما توصیه می‌کنیم داوطلبان کنکور با بومی‌گزینی شانس قبولی خود را افزایش دهند.

مشکی تصریح کرد: هر داوطلب حق انتخاب 150 رشته را در فرم‌های تعیین شده خواهند داشت اما بهتر است با اولویت این انتخاب‌ها انجام شود تا زمینه برای ادامه تحصیل شایسته نسل نوجوان و جوان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی فراهم آید.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ارائه خدمات در این مراکز و پایگاه‌های مشاوره با کمترین هزینه خواهد بود و این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که ما در این پایگاه‌ها برخلاف تبلیغات مجازی سایر مراکز مشاوره‌ای، سعی می‌کنیم از افراد متخصص و دلسوز برای انتخاب رشته استفاده کنیم تا بهترین موفقیت برای دانش‌آموزان رقم بخورد.

 

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها