با ما همراه باشید

اخبار 46

آمارهایی درباره ۳۶ میلیون گیمر ایرانی

منتشر شده

در

آمارهایی درباره ۳۶ میلیون گیمر ایرانی

کرونا یکی از ویروس هایی بود که توانست سبک زندگی بسیاری از مردم جهان را عوض کند و باعث شد بسیاری از مردم در خانه‌ها بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند. شاید همین اتفاق باعث شده که تعداد گیمرها روز به روز افزایش پیدا کند و حالا به نزدیک ۳۶.۴ میلیون نفر برسد که یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشورمان به سمت بازی‌های دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند. البته رشد آمار گیمرها تنها مختص کشورمان نیست به‌طوری که آمارها از رشد قابل توجه دانلود بازی‌های موبایلی، خرید کنسول‌های بازی و رشد ترافیک VOD‌ها در جهان حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «خراسان» با این مقدمه نوشت: در این گزارش درباره آمارهای حیرت‌انگیز از گیمرهای ایرانی و گردش مالی بازار بازی‌های رایانه‌ای، کنسولی و … نوشته‌ایم.

رشد ۷۰ درصدی دانلود بازی‌های موبایلی

گزارش یکی از فروشگاه‌های ایرانی دانلود اپلیکیشن حاکی از آن است که طی ۶‌ ماه اول امسال‌ بازی‌های موبایلی با رشدی معادل حدود ۷۰ درصد در صدر علایق مردم به بازی‌های دیجیتال قرار گرفته است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که تنها از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین بازی‌های موبایلی ۱۰۷ میلیون بار دانلود یا به‌روزرسانی شده‌اند. در این میان ۳ نوع بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با ۳۷ درصد، بیشترین رشد دانلود یا به‌روزرسانی را داشته‌اند. دلیل آمار بالای بازی‌های موبایلی در مقایسه با بازی‌های کنسولی و کامپیوتری این است که کنسول‌های بازی نیاز به صرف هزینه برای خرید دارند و همچنین سرگرم‌شدن با بازی‌های موبایلی تقریبا در همه مکان‌ها (خانه، خودرو و …) امکان‌پذیر است.

این در حالی است که کل دنیا در سال ۲۰۲۰ با افزایش دانلود بازی‌های موبایلی همراه بوده است.

گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای

گردش مالی بازی‌ها در پلتفرم‌های کنسول بازی، رایانه و موبایل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار در جهان بوده که ۷۲ میلیارد آن تنها به بازی‌های موبایلی اختصاص داشته است و گفته می‌شود بنا بر پیش‌بینی‌ها این رقم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. این رقم در کشور ما برای بازی در پلتفرم‌های مختلف به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال خواهد رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ که وزیر ارشاد گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای را در کشور ۹۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود رشد چشم‌گیری داشته است.

گروه سنی، تعداد و جنسیت گیمرها

چندی پیش سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با مدیران بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفته بود: مطالعات آماری نشان می‌دهد که گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به‌طور میانگین، ۲۰ ساعت در هفته از بازی‌های کامپیوتری و موبایلی استفاده می‌کنند. البته گروه سنی بازی‌ها شامل دوره سنی بزرگسال حتی ۶۰ سال به بالا هم می‌شود.

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم به خبرنگار ما گفت: «به‌صورت تخمینی می‌توان گفت هزینه‌کرد بازیکنان ایرانی برای بازی به‌طور متوسط تا پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان و یک سال بعد به ۱۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این عدد در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

پژمان تعداد گیمرهای بازی‌های موبایلی را ۳۱ میلیون نفر اعلام کرد که با اضافه‌کردن گیمرهای پلتفرم‌های دیگر مثل کنسول‌های بازی و بازی‌های رایانه‌ای این رقم به ۳۶.۴ میلیون نفر می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱،  به ۶/ ۴۱ میلیون نفر هم برسد.

به‌گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، متوسط سن گیمرهای ایرانی ۲۲ سال است و ترکیب جنسیتی بازیکنان هم نشان می دهد همچنان بازیکنان مرد، سهم بیشتری در بازی‌های رایانه‌ای دارند و سهم بازیکنان مرد در سال ۱۳۹۹ و سال‌های آینده همچنان بیشتر خواهد بود. براساس تخمین‌ها، ۶۷ درصد بازیکنان در سال ۱۳۹۹ مردان و ۳۳ درصد زنان خواهند بود. این رقم برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت ۶۸ درصد مرد در مقابل ۳۲ درصد زن پیش‌بینی شده است.

سهم کم بازی‌سازان ایرانی از بازار بازی‌ها

بر اساس برآوردهای پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۸ بازیکنان بازی‌های موبایلی ۲۹۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده‌اند که شامل خرید بازی‌ها، انواع پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و هزینه نصب بازی می‌شود که از این مبلغ تنها ۸۰ میلیارد تومان سهم بازی‌های موبایلی بومی بوده و مابقی آن در اختیار بازی‌سازان خارجی قرار گرفته است. این آمار نشان می دهد کمتر از ۲۸ درصد از درآمد بازی های موبایلی در اختیار بازی‌سازان ایرانی قرار گرفته و همچنان بازار در اختیار بازی‌های خارجی است. البته در حوزه بازی‌های کنسولی و رایانه‌ای سهم ایران از بازار اندک است که برخی کارشناسان دلیل آن را  وجود بازی‌های ارزان‌قیمت خارجی که به دلیل رعایت‌نشدن قانون کپی رایت به قیمت‌های ارزان عرضه می‌شوند، دانسته‌اند. با این حال معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: با توجه به تلاش‌هایی که استودیوهای بازی‌سازی در این حوزه کرده‌اند، با فراهم شدن شرایط برای ساخت این بازی‌ها، با آینده روشنی برای بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی ایرانی مواجه خواهیم شد.

با این حال نگاهی به آمارها نشان می‌دهد از بازار ۱۵۰۰ میلیاردی بازی‌ها در کشورمان سهم سازندگان ایرانی در بازی‌های موبایلی ۸۰ میلیارد تومان، بازی‌های رایانه‌ای ۲۱ میلیارد تومان و در بازی‌های کنسولی ۹ میلیارد تومان بوده است که نسبت به میزان گردش مالی بازی‌ها ی یارانه‌ای سهم اندکی است. البته معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید که هرچند سهم بازی‌سازهای ایرانی از این بازار کم است ولی رشد قابل توجهی دارد و تقریبا سالانه ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار 46

تعلل در همسان سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست

منتشر شده

در

توسط

تعلل در همسان سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست

ایسنا/ایلام دبیر حزب رفاه ملت استان ایلام بر ضرورت اجرای هرچه زودتر همسان‌سازی و تناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران بازنشسته تامین اجتماعی تاکید کرد.

«سعید انوری‌پور» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط معیشتی امروز نیاز است تا همسان سازی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی شود.
وی با بیان اینکه لازم است مسئولان و متولیان خود را به جای یک کارمند بازنشسته عائله مند و بعضا مستاجر بگذارند، تصریح کرد: هر روز بازنشستگان زیادی به ما مراجعه می‌کنند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و دستمزدشان هستند اما این مهم نیازمند توجه و اهتمام جدی دولت و نظام است.
دبیر حزب رفاه ملت استان ایلام ابراز امیداوری کرد تا پایان سال تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران مشخص شده و به سال آینده موکول نشود.
انوری پور از  چند شغله بودن برخی مدیران انتقاد کرد و گفت: در حالی که خانواده‌های متعددی دارای یک یا چند فرزند فارغ‌الحصیل بیکار دارند این رویه اصلا قابل قبول نیست و باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 46

مسولیت‌های اجتماعی دانش‌بنیان‌ها بررسی می‌شود

منتشر شده

در

توسط

مسولیت‌های اجتماعی دانش‌بنیان‌ها بررسی می‌شود

سومین رویداد “گراف دی” روز 10 اسفند ماه سال جاری با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، “گراف‌دی” رویدادی در حوزه روابط‌عمومی است که در نظر دارد گروهی از کارشناسان و فعالان این حوزه را گرد هم جمع آورده و زمینه‌ای را برای ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان آنها فراهم کند.

سومین گردهمایی روابط‌عمومی‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری (گراف‌دی) که با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های بانکی، فناوری، ارتباطی و استارتاپی با هدف انتقال تجربه و تعامل برگزار می‌شود به موضوع “مسوولیت اجتماعی در ایران و جهان”  اختصاص داده شده است.

سومین رویداد “گراف دی” روز 10 اسفند ماه سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ، به بررسی تجربیات “مسوولیت اجتماعی در ایران و جهان” می پردازد.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 46

حمله چین به آمریکا بابت متهم کردنش به عدم شفافیت درباره منشاء کروناویروس

منتشر شده

در

توسط

حمله چین به آمریکا بابت متهم کردنش به عدم شفافیت درباره منشاء کروناویروس

چین به آمریکا از بابت اتهام زنی‌های کاخ سفید مبنی بر این که پکن جلوی رسیدن بخشی از اطلاعات درباره منشاء کروناویروس را به بازرسان سازمان بهداشت جهانی گرفته، حمله کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت، واشنگتن “نگرانی‌های عمیقی درباره نحوه اعلام یافته‌های اولیه تحقیقات مربوط به کووید-۱۹ و همچنین پرسشهایی درباره فرآیند مورد استفاده برای رسیدن به آنها دارد”.

او با اشاره به تحقیقات هیات سازمان بهداشت جهانی درباره منشا همه گیری بیماری در شهر ووهان چین که نخستین بار در آن کروناویروس در اواخر ۲۰۱۹ شناسایی شد، اظهار کرد: “ضروری است که این گزارش مستقل باشد و یافته‌های کارشناسی به دور از مداخله یا تغییر از سوی دولت چین باشد.”

چین در پاسخ به این اظهارات در بیانیه‌ای که از سوی سفارتخانه‌اش در واشنگتن طی امروز یکشنبه انتشار یافت، گفت، آمریکا تاکنون ” آسیب شدیدی به همکاری بین‌المللی برای مقابله با کووید ۱۹ وارده کرده” و حالا “انگشت اتهام را به سمت کشورهای دیگری که به طور متعهد از سازمان بهداشت جهانی حمایت کرده‌اند و حتی به سمت خود سازمان بهداشت جهانی، نشانه گرفته است”.

بر اساس این بیانیه، چین همچنین در ضمن استقبال از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای لغو اقدام دولت دونالد ترامپ برای ترک سازمان بهداشت جهانی اظهار امیدواری کرد که آمریکا “به عالی‌ترین استانداردها پایبند باشد، یک نگرش جدی، مصمم، شفاف و مسئولانه اتخاذ کند، مسئولیت حقیقی خود را به عهده بگیرد، از فعالیت سازمان بهداشت جهانی با اقدامات واقعی حمایت کند و مشارکت مناسب را در همکاری بین‌المللی در مقابله با کووید-۱۹ به عمل بیاورد.”

در پی مطرح شدن اتهامات در نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌ها درخصوص اینکه چین از دادن بخشی از داده‌ها خودداری کرده، پیتر داشاک، یک عضو تیم تحقیقات در واکنش به این گزارش در توئیتی نوشت: “من چنین تجربه‌ای در هیات سازمان بهداشت جهانی نداشتم.”

داشاک توئیت کرد: من به عنوان رهبر کارگروه جانوری/محیط زیستی اعتماد و باز بودن را نزد همتایان چینی خودم یافتم. ما قطعا به داده‌های جدید حساس در کل ماموریت دسترسی پیدا کردیم. ما قطعا درکمان را از راه‌های احتمالی سرایت افزایش دادیم.

تیا کولسن فیشر، یک عضو دیگر تیم از دانمارک هم گفت، چنین تجربه‌ای نداشته و به این اشاره کرد که برخی اظهار نظرها در رسانه به غلط منعکس شده‌اند.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها