کد خبر : 180341
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

آیت‌الله مصباح یزدی از بزرگترین نظریه‌پردازان و اندیشمندان اسلامی معاصر بود

آیت‌الله مصباح یزدی از بزرگترین نظریه‌پردازان و اندیشمندان اسلامی معاصر بود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرزند آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی پدر گرامی‌شان، گفت: ایشان، بزرگترین نظریه‌پرداز و بزرگترین اندیشمند اسلامی معاصر در دوران انقلاب اسلامی به لحاظ فرهنگی بودند. حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی در ارتباط مجازی با نشست تخصصی «بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی»، افزود: علامه مصباح یزدی علاوه

آیت‌الله مصباح یزدی از بزرگترین نظریه‌پردازان و اندیشمندان اسلامی معاصر بود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرزند آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی پدر گرامی‌شان، گفت: ایشان، بزرگترین نظریه‌پرداز و بزرگترین اندیشمند اسلامی معاصر در دوران انقلاب اسلامی به لحاظ فرهنگی بودند.

حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی در ارتباط مجازی با نشست تخصصی «بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی»، افزود: علامه مصباح یزدی علاوه بر علوم مرسوم حوزوی به علوم متناسب روز هم توجه ویژه و خاصی داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح یزدی تجسم حکمت اسلامی و قرآنی بود، گفت: ایشان اعتقادشان بر این بود که قرآن محور اصلی و اساسی معارف اسلامی و اندیشه اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایشان معتقد بودند که طلاب حوزه‌های علمیه باید دانش و اطلاعاتشان متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد: وظیفه مداری بارزترین ویژگی شخصیتی علامه بود.

مصباح یزدی ادامه داد: ایشان در زمان حیاتشان همیشه جلسات پرسش و پاسخ با جوانان داشتند و ساعت‌ها پای صحبت‌ها و درد و دل‌های جوانان می‌نشستند و معتقد بودند که باید برای تربیت نسل جدید زمان و هزینه زیادی صرف شود.

به گزارش ایسنا، وی به جایگاه والای آیت الله مصباح یزدی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پایه‌های فرهنگی و اعتقادی و فکری انقلاب را کسی به اندازه ایشان ارتقا نبخشیده و نه تئوریزه کرده و نه توسعه داده است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان توصیه‌ای که مکرر به ما می‌کردند این بود که کار باید برای خدا باشد و اگر غیر از این باشد هیچ ارزشی ندارد.

فرزند آیت‌الله مصباح یزدی در خاتمه گفت: شاخصه دیگر ایشان بعد اجتماعی است که در چند محور اساسی ایفای نقش داشتند، مانند مسئله تبلیغ، امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه بی‌امان و جدی با انحراف و حضور در عرصه‌هایی که به وجود ایشان نیاز بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها