کد خبر : 191465
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

ارائه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به اکوسیستم نوآوری

ارائه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به اکوسیستم نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه و در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر نیز ۵۰ طرح مصوب شده است. به گزارش ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده‌ها که به صورت آنلاین در محل

ارائه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به اکوسیستم نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه و در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر نیز ۵۰ طرح مصوب شده است.

به گزارش ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده‌ها که به صورت آنلاین در محل صندوق برگزار شد، افزود: از فعالیت ما در این صندوق ۲ سال می‌گذرد و در این مدت تلاش شده است که دسترسی بهره برداران به خدمات عمومی و تخصصی این صندوق را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا نقش خدمت وام  دولت‌ها جدی‌تر است، افزود: ولی در ایران فرهنگ شریک گزینی کمتر مورد استقبال است و با توجه به تورم حدود ۲۵ درصدی و جهش‌های دو تا سه برابری قیمت ارز و کاهش ارزش ریال باعث شده که در کشور فعالان عرصه فناوری و اقتصادی کمتر به  شراکت رغبت نشان دهند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: از این رو در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خدمات به شرکت‌های دانش بنیان بر اساس عامل‌های موجود در کشور مانند بانک‌ها ارائه شده است.

وحدت، سرمایه گذاری‌های خطرپذیر و هم‌سرمایه‌گذاری را از کارهای مورد نیاز کشور دانست و با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری سیستم نوآوری کم شده است، ادامه داد: در این خصوص صندوق نوآوری و شکوفایی حدود ۵۰ طرح مصوب کرده و قراردادهای آن در حال انجام است و در این خصوص جریان خوبی در حال شکل گیری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی بیشترین اختراع ها را دارد سرمایه گذاری جسورانه بیشتر در این زمینه استفاده می شود .

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به نقش شتابدهنده‌ها در توسعه اکوسیستم نوآوری اضافه کرد: شتابدهنده‌ها در نزدیک کردن دانشگاه به صنعت می‌توانند اثر مطلوبی داشته باشند از این رو برنامه ریزی شده که با کمک این مراکز ارتباط شتابدهنده‌ها با دانشگاه‌ها تسهیل شود.

وی تاکید کرد: در رویداد امروز “هم‌سرمایه‌گذاری” با شتابدهنده‌ها شروع شد و صندوق نوآوری به عنوان دولت با اعتماد به بخش خصوصی پول خود را به عنوان محرک ارائه خواهد کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: دولت به دنبال سودآوری نیست بلکه به دنبال تشویق شتابدهنده‌ها و تسهیل در اجرای سرمایه گذاری جسورانه در طرح‌های نوآورانه و فناورانه در کشور است.

در این مراسم همچنین امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در رویداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده‌ها با بیان اینکه اکوسیستم استارتاپی کشور ۴ مرحله را سپری کرده و یک مرحله در پیش رو دارد، گفت: “هویت بخشی”، “داستان‌های موفقیت”، “نهاد سازی” و “تامین مالی” ۴ مرحله‌ای است که اکوسیستم استارتاپی کشور آن را طی کرده است.

وی رفتن استارتاپ‌های کشور به سمت بازارهای جهانی و بین المللی را از مراحل در پیش روی استارتاپی کشور نام برد و اظهار کرد: استارتاپ‌های ایجاد شده در کشور باید آمادگی لازم را برای نقش آفرینی در بازارهای جهانی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها