کد خبر : 174948
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۳۶

از برگزاری کنگره سیدجمال اسدآبادی تا آمادگی میراث فرهنگی برای احیا یادمان سیدجمال

از برگزاری کنگره سیدجمال اسدآبادی تا آمادگی میراث فرهنگی برای احیا یادمان سیدجمال

ایسنا/همدان صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به همراه مسئولان شهرستان و دستگاه‌های ذی‌ربط از یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی و موزه مردم شناسی به منظور  تعیین تکلیف و اخذ تصمیماتی برای مرتفع شدن مشکلات این بنا بازدید میدانی انجام گرفت. معاون هماهنگی امور عمرانی

از برگزاری کنگره سیدجمال اسدآبادی تا آمادگی میراث فرهنگی برای احیا یادمان سیدجمال

ایسنا/همدان صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به همراه مسئولان شهرستان و دستگاه‌های ذی‌ربط از یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی و موزه مردم شناسی به منظور  تعیین تکلیف و اخذ تصمیماتی برای مرتفع شدن مشکلات این بنا بازدید میدانی انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان  در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی خبر داد و گفت: بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی توسط فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی، ۱۸ اسفند ماه در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

فرهاد فرزانه با اشاره به یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی افزود: ساختمان یادمان سیدجمال ۱۵سال پیش و در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسیده اما تاکنون برخی از اقدامات از جمله محوطه سازی و تعمیرات ساختمان و تملک در اطراف ساختمان یادمان سیدجمال باقی مانده است.
وی تصریح کرد: تلاش داریم تا با پیگیری‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و با تاکید استاندار همدان بتوانیم با برخی هدایت و اعتبارات از بخش‌های مختلف و کمک شهرداری اسدآباد ساختمان یادمان را با یک شان و جایگاه مناسب برای برگزاری کنگره و  بزرگداشت ۱۸ اسفند ماه مرتب و آماده کنیم.

آمادگی میراث فرهنگی استان همدان برای احیا یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی در قالب موزه

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز از آمادگی میراث فرهنگی استان  برای احیا یادمان سیدجمال  خبر داد و گفت: میراث فرهنگی استان همدان این آمادگی را دارد که ساختمان یادمان سیدجمال را در قالب موزه با کارکرد فرهنگی متنوع که بتواند در شان اسدآباد و سیدجمال الدین اسدآبادی باشد احیا کند.
علی مالمیر با بیان اینکه احیا یادمان سیدجمال نیازمند هماهنگی بین دستگاهی دارد، افزود: در گذشته جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های ذی مدخل در این رابطه برگزار کرده‌ایم‌ و این درخواست را داریم و پیگیر هستیم بتوانیم در چارچوب احیا این بنا که به نام زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی ثبت شده به لحاظ مدیریتی تکلیف روشن شود.

وی  با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی از لحاظ  مدیریتی  تصریح کرد: اگر قرار است میراث فرهنگی متولی احیا یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی باشد و این بنا به میراث فرهنگی واگذار شود،احیا و انجام کار را به دست بگیریم و اگر قرار بر این است که دستگاه دیگری متولی این امر باشد فعالیت خود را آغاز کند.
مالمیر یاد آور شد: با تعیین تکلیف یادمان سید جمال از نظر مدیریتی شاهد احیا هر چه سریعتر بنا خواهیم بود و می‌توانیم خدمات فرهنگی در این بنا داشته باشیم.

فرماندار اسدآباد نیز از برگزاری کنگره بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفند ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: برای برگزاری این کنگره در سطح ملی تکمیل بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی به عنوان زادگاه این شخصیت بزرگ در بیداری اسلامی ضرورت خواهد داشت.
سعید کتابی با بیان اینکه بنای یادبود سیدجمال دارای مشکلاتی است که امروز با حضور  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و مسئولین ذی ربط  از این بنا  بازدید و تصمیماتی برای تکمیل و محوطه سازی گرفته شد.
وی گفت:قرار بر آن است که جلسات کارشناسی این تصمیمات برگزار و تا برگزاری کنگره در اسرع وقت این تصمیمات تحقق یابد، ضمن اینکه تکمیل و محوطه سازی یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی یکی از جمله مطالبات  مهم همشهریان اسدآبادی در سال های اخیر بوده است.

به گزارش ایسنا؛بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی  در محله سیدانِ اسدآباد  که زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی بوده  ساخته شده  و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شمار ۲۴۳۳۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها