کد خبر : 175638
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

از طریق بازی درمانی باید به شفای اخلاقی برسیم

از طریق بازی درمانی باید به شفای اخلاقی برسیم

ایسنا/اصفهان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: باید به دنبال بازی هایی باشیم که به بچه ها فراگیری فتوت و دور شدن از رذایل اخلاقی را یاد می دهد، همچنین احسان، ایثار، توازن و خردمندانه زیستن را به کودکان فرا دهد. رسول رکنی زاده صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی

از طریق بازی درمانی باید به شفای اخلاقی برسیم

ایسنا/اصفهان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: باید به دنبال بازی هایی باشیم که به بچه ها فراگیری فتوت و دور شدن از رذایل اخلاقی را یاد می دهد، همچنین احسان، ایثار، توازن و خردمندانه زیستن را به کودکان فرا دهد.

رسول رکنی زاده صبح امروز (پنجشنبه-۳۰ بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: نهال این کنفرانس از سال ۹۲ تا به امروز به ثمر رسیده و امیدواریم همانند یک درخت تنومند شود.

وی افزود: بازی های یارانه ای دانشگاه اصفهان بیش از یک شرکت دانش بنیان بوده و نقش یک پیشران را در حوزه نوآوری داشته است.

به گزارش ایسنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان ابراز امیدواری کرد: مرکز بازی های رایانه ای و سرگرمی الگویی شود برای کارهایی که قرار است در حوزه نوآوری اتفاق بیفتد.

وی گفت: امروز بسیاری از متفکران برای حل مساله های مختلف به موضوع آموزش به خصوص از دوران کودکی توجه کرده اند و معتقدند بخش بزرگی از تربیت انسان  زیر ۶ سال است و تغییرات بعد از آن برای انسان سخت است.

رکنی زاده گفت: مشکل امروز ما، مسئله توسعه پایدار است، چراکه توسعه تنها یکسری پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی با پیامدهای منفی در نگرش پیشرفت بشر داشت و انسان رشد و تعالی خود را با رشد و تعالی ماشین در نظر گرفت.

وی افزود: اما امروز متفکران به دنبال توسعه پایدار و آینده مطلوب برای جامعه بشری هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: متاسفانه امروز شاهد الگوهای ساختاری زودگذر در حوزه های ساختاری و حاکمیت هستیم و نگاه آنها به توسعه همه جانبه، کم است.

وی تاکید کرد: به طور قطع راه حل های توسعه پایدار می تواند از بروز یک دست مسائل همچون نابودی منابع طبیعی، تخریب محیط زیست، آلودگی، تغییرات آب و هوایی، بی عدالتی و بی کیفیتی زندگی انسان ها جلوگیری کند و توسعه پایدار بحث هدایت پایدار سرمایه گذاری برای سازگاری برای نیازهای حال و آینده را به دنبال خواهد داشت.

رکنی زاده با بیان اینکه هدف توسعه پایدار یکی توسعه انسانی و دیگری محیط زیست به صورت شبکه است، گفت: طبیعت نشان داد اگر بی اعتنایی به آن شود به بقیه بافت و حیات انسان نیز آسیب می زند و باید توجه داشت که محیط زیست بخشی از حیات انسانی است.

وی تاکید کرد: امروز وقتی صحبت از توسعه پایدار و انسانی می شود، باید به پنج نیاز اساسی تلفیق حفاظت و توسعه، تامین نیازهای اولیه زیستی انسان، دستیابی به عدالت اجتماعی، خودمختاری و تنوع فرهنگی و حفاظت از یگانگی اکولوژیک توجه شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در توسعه انسانی برای اینکه پایدار بماند به چیزهای دیگری هم نیاز است، گفت: امروز باید آیین فتوت را در نسل جوان زنده کنیم و باید دید چطور از طریق بازی درمانی به شفای اخلاقی می رسیم.

وی افزود: باید به دنبال بازی هایی باشیم که به بچه ها فراگیری فتوت و دور شدن از رذایل اخلاقی را یاد دهد و همچنین احسان، ایثار، توازن و خردمندانه زیستن را به کودکان فرا دهد.

رکنی زاده تصریح کرد: باید ارزش های ایثار و از خودگذشتگی را در بازی ها به بچه ها یاد بدهیم و امیدواریم این مهم به دست جوانان این مرز و بوم اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها