کد خبر : 175084
تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییر می‌کند

اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییر می‌کند

ایسنا/قزوین رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور گفت: به‌زودی اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت که می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و درزمینه ترویج گفتمان علم بیشتر بهره ببریم. حامد علی اکبرزاده در اختتامیه هفته پژوهش جهاد دانشگاهی قزوین که روز گذشته ۲۷ آذر

اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییر می‌کند

ایسنا/قزوین رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور گفت: به‌زودی اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت که می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و درزمینه ترویج گفتمان علم بیشتر بهره ببریم.

حامد علی اکبرزاده در اختتامیه هفته پژوهش جهاد دانشگاهی قزوین که روز گذشته ۲۷ آذر به‌صورت وبینار با حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب جهاد دانشگاهی این است که در بسیاری از بخش‌های آن مسئله پژوهش و فرهنگ باهم گره‌خورده است، می‌توان به حوزه انتشارات و کتاب اشاره کرد که زیرمجموعه حوزه فرهنگی است اما در حوزه انتشار یافته‌های علمی و دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و اساتید دانشگاهی فعال است.

وی افزود: یکی از مجموعه‌های موفق جهاد دانشگاهی در حوزه نشر و کتاب علی‌رغم اینکه عمر طولانی ندارد جهاد دانشگاهی قزوین است که از اوایل دهه ۹۰ تاکنون به‌صورت جدی کار را پیگیری کرده است و شاهد موفقیت‌های این مجموعه بودیم.

رئیس انتشارات جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین رتبه‌های علمی خوبی کسب کرده و عمده آثار آن محتوای خوبی دارد، افتتاح سایت مجموعه انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین و همزمانی آن با هفته پژوهش را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم حامی خوبی برای آن‌ها باشیم تا بتوانند کارهای خود را بهتر پیش ببرند.

وی تأکید کرد: به‌زودی اساسنامه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت که می‌توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و درزمینهٔ ترویج گفتمان علم بیشتر بهره ببریم.

جهاد دانشگاهی موتور پیشران پژوهش است

حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که تعریف آن جامعه اطلاعاتی است، جامعه‌ای که بر مبنای اطلاعات است، محوریت آن تولید علم و تولید اطلاعات است و همه‌چیز در این فضای تخصصی بر مبنای علم حرکت می‌کند.

وی افزود: منشأ تولید علمی که در جامعه اطلاعاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، پژوهش است، امروز پژوهش بیش از هر زمان دیگری در جامعه مورد تأکید است و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، دستگاه‌هایی مانند جهاد دانشگاهی به‌عنوان عوامل کمک‌کننده و موتور پیشران حوزه پژوهش نقش بسزایی دارند، این نقش روزبه‌روز پررنگ‌تر خواهد شد، مرکز جهاد دانشگاهی قزوین نیز یکی از مراکز خوش‌نام در کشور است و ما به‌عنوان مرکز دانشگاهی از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین بیان کرد: جهاد دانشگاهی قزوین با حداقل امکانات بیشترین بهره‌وری را دارد و خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد، این امکان برای اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فراهم‌شده است که از خدمات متنوع جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

وی یادآور شد: در سال جاری دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه فرهنگیان قزوین افتتاح شد که امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در عرصه تولید و نشر علم برداریم، در حال حاضر توسط این دفتر سلسله مسابقات درون دانشگاهی مخصوص دانشگاه فرهنگیان و مناظره دانشگاهی در حال برگزاری است و در حوزه اساتید نیز از امکانات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها