کد خبر : 208705
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

استراتژی‌هایی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی برای ایجاد سرنخ

استراتژی‌هایی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی برای ایجاد سرنخ

ویدئو مارکتینگ در سال‌های اخیر محتوای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. وقتی محبوبیت و اثربخشی پیام‌های ویدیویی را در نظر می‌گیرید، محتوای ویدیویی را ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا می‌بینید. با کمپین بازاریابی ویدیویی شروع کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهید و سرنخ یا فروش جدیدی ایجاد

ویدئو مارکتینگ در سال‌های اخیر محتوای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. وقتی محبوبیت و اثربخشی پیام‌های ویدیویی را در نظر می‌گیرید، محتوای ویدیویی را ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا می‌بینید. با کمپین بازاریابی ویدیویی شروع کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهید و سرنخ یا فروش جدیدی ایجاد کنید.

مصرف‌کننده امروزی بیشتر از خواندن یک بلوک متنی یک ویدیو را تماشا می‌کند. مطالعات بارها و بارها نشان داده‌اند که محتوای ویدیویی با نرخ کلیک بالاتر نسبت به سایر اشکال رسانه‌ای به یاد ماندنی‌تر است.

در حالی که پتانسیل موفقیت با کمپین بازاریابی ویدیویی حیاتی است، اجرای یک کمپین عالی به چیزی بیش از جمع‌آوری کلیپ‌ها و امید به بهترین‌ها نیاز دارد. با به کارگیری استراتژی‌های خلاقانه و روشنگرانه در کمپین بازاریابی خود، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی خود را در مسیر سریع موفقیت قرار دهید و در عین حال بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

مخاطب هدف خود برای کمپین بازاریابی ویدیویی را درک کنید

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدئویی مؤثر، شناخت مخاطبان هدف ضروری است. این فقط به این معنی نیست که بدانید بازار هدف شما چه کسی است، بلکه به این معنی است که چه چیزی آن‌ها را تشویق می‌کند و چگونه می‌توانید به بهترین شکل با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

دکتر امیررضا نعمتی

وقتی متوجه شدید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، بهتر می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با نیازهای آن‌ها یا پاسخ‌هایی که به دنبال آن‌ها هستند صحبت کند. با انجام تحقیقات کامل در مورد جمعیت شناسی و روان‌شناختی مخاطبان هدف خود، می‌توانید درباره نوع محتوایی که آن‌ها به آن پاسخ می‌دهند و از کدام پلتفرم‌ها بیشتر استفاده می‌کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشخص کردن دقیق افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید به شما کمک می‌کند زمان یا منابعی را برای هدف قرار دادن افرادی که به احتمال زیاد مشتری نیستند تلف نکنید. ایجاد ویدیوهایی که مستقیماً با علایق مخاطبان هدف شما جذاب است، با نشان دادن درک روشنی از نیازهای آن‌ها، به ایجاد اعتماد بین شرکت و مشتریانش کمک می‌کند.

علاوه بر این، به ایجاد اعتبار به عنوان یک تجارت کمک می‌کند، زیرا مشتریان به احتمال بیشتری به برندی که به‌طور خاص با آن‌ها صحبت می‌کند، اعتماد می‌کنند تا برندی که به‌طورکلی یا مبهم صحبت می‌کند. این به ویژه در مورد محتوای ویدیویی صادق است.

دلیل دیگری که چرا درک مخاطب هدف شما برای کمپین‌های بازاریابی ویدیویی بسیار مهم است این است که به اطمینان از حداکثر نتایج از هر کمپین معین کمک می‌کند. هنگامی که بدانید مخاطبان شما بیشتر از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و کدام نوع محتوا را ترجیح می‌دهند، می‌توانید آن کانال‌ها را بهینه کنید تا از هر کمپین بیشترین بهره را ببرید.

همچنین می‌توانید انواع مختلفی از محتوا را به‌طور خاص برای پلتفرم‌ها یا مخاطبان خاص تنظیم کنید تا تعامل و بازگشت سرمایه را از هر کمپین بازاریابی ویدیویی به حداکثر برسانید.

اهداف مناسبی را برای کمپین بازاریابی ویدیویی خود تعیین کنید

همه اهداف یکسان ایجاد نمی‌شوند. برای ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی موفق، باید اهداف درستی را تعیین کنید، مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART).

اهداف SMART به شما کمک می‌کند تا روی اهداف درست متمرکز بمانید و مسیر روشنی برای اندازه‌گیری موفقیت ایجاد کنید. بدون این عناصر، تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین دشوار است. در این حالت، هر یک از اهداف بازاریابی شما باید به موارد زیر دست یابد:

  • خاص: یک هدف خاص دارای یک هدف کاملاً مشخص است. به عنوان مثال، به جای تعیین هدف برای افزایش آگاهی از برند، یک هدف خاص می‌تواند ایجاد ده ویدیویی باشد که 1000 نفر ببینند. تعیین اهداف خاص به شما این امکان را می‌دهد که پیشرفت را به‌طور مؤثرتری دنبال کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید.
  • قابل اندازه‌گیری: یک هدف قابل اندازه‌گیری دارای معیارهای ملموسی است که می‌توانید از آن‌ها برای پیگیری پیشرفت استفاده کنید. با استفاده از مثال بالا، می‌توانید تعداد بازدیدهای هر ویدیو را اندازه‌گیری کنید و تعداد کلی بازدید کمپین خود را محاسبه کنید. سپس، وقتی پیشرفت دستیابی به این اهداف را در طول زمان پیگیری می‌کنید، اگر نتایج مطابق انتظارات نباشد، در موقعیت بهتری برای چرخش هستید.
  • دست یافتنی: با توجه به منابع موجود، یک هدف قابل دستیابی واقع بینانه است. هنگام تعیین اهداف برای کمپین بازاریابی ویدیویی خود، در مورد بودجه، نیروی کار و جدول زمانی واقع‌بین باشید. بهتر است به جای اهداف بلندی که دور از دسترس هستند، اهداف دست یافتنی تعیین کنید که بتوانید به آن‌ها برسید. اگرچه این بدان معنا نیست که نمی‌توانید رویاهای بزرگ داشته باشید، اما نباید خود را در موقعیتی قرار دهید که از تعهدات خود کوتاه بیایید.
  • مرتبط: یک هدف مرتبط با اهداف کلی شرکت شما هماهنگ است. به عنوان مثال، فرض کنید هدف شرکت شما افزایش 20 درصدی فروش آنلاین است. در این صورت، یک هدف مرتبط برای کمپین بازاریابی ویدیویی شما ممکن است تولید ویدیوهایی باشد که بینندگان را به وبسایت یا صفحات محصول شما سوق دهد.
  • محدود به زمان: یک هدف محدود به زمان دارای مهلت یا جدول زمانی مرتبط با آن است. این کمک می‌کند مطمئن شوید که تیم شما پاسخگو باقی می‌ماند و برای رسیدن به هدف در بازه زمانی تعیین شده سخت کار می‌کند. این امر در بازاریابی ویدئویی ضروری است، زیرا کمپین‌ها و بودجه‌ها می‌توانند بدون یک جدول زمانی واقع بینانه از مسیر خارج شوند.

تعیین اهداف SMART در ایجاد یک کمپین بازاریابی ویدیویی موفق حیاتی است. با انتخاب پلتفرم مناسب، درک مخاطبان هدف و تعیین اهداف خود از قبل، در موقعیت بهتری برای ایجاد کمپینی که به نتیجه می‌رسد خواهید بود.

محتوای ویدئویی منحصر به فرد و جذاب را برای کمپین بازاریابی ویدیویی ایجاد کنید

هنگامی که متوجه شدید که چه کسی را هدف قرار داده‌اید و اهداف خود را مشخص می‌کنید، زمان آن رسیده که شروع به تولید محتوا کنید. برای موفقیت در کمپین بازاریابی ویدئویی خود، باید محتوای منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنید که مخاطبان شما را مجذوب خود کند. در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی عالی وجود دارد.

دکتر امیررضا نعمتی

داستان‌ها روشی مؤثر برای جذب بینندگان و علاقه‌مند نگه داشتن آن‌ها به محتوای شما هستند. دلیلی وجود دارد که مردم به سمت داستان‌ها کشیده می‌شوند؛ آن‌ها احساسات را برمی‌انگیزند و به ما کمک می‌کنند با شخصیت‌ها به روشی عمیق‌تر ارتباط برقرار کنیم.

از تکنیک‌های داستان‌گویی برای جذب بینندگان استفاده کنید، مانند معرفی شخصیت‌های جذاب، استفاده از تصاویر محکم و ایجاد تنش در سراسر ویدیو که بینندگان را درگیر می‌کند. این به شما کمک می‌کند محتوایی ایجاد کنید که با بینندگان طنین‌انداز شود و آن‌ها را وادار به انجام یک اقدام دلخواه کند.

ویدیوها را کوتاه و شیرین نگه دارید

بینندگان دامنه توجه کوتاهی دارند. در حالی که این امر اتصال را چالش برانگیزتر می‌کند، همچنین به این معنی است که می‌دانید قوی‌ترین محتوای خود را کجا قرار دهید یا در جلو قرار دهید.

مطمئن شوید که ویدیوی شما به‌طور هیجان‌انگیز پیام واضحی را بدون طولانی کردن طولانی ارائه می‌دهد. ویدیوهای 1 تا 3 دقیقه‌ای را هدف بگیرید. طولانی‌تر از آن و مردم احتمالاً علاقه خود را از دست می‌دهند یا کلیک می‌کنند.

این را می‌توان با حذف عناصر غیر ضروری، تمرکز بر یک موضوع در هر ویدیو و استفاده از تصاویر برای نشان دادن نکات در هر زمان ممکن انجام داد.

بگذارید محتواهای بصری برای خودشان صحبت کنند

هنگامی که یک مفهوم ویدیویی را انتخاب کردید، روی ایجاد تصاویر بصری تمرکز کنید که افراد را بلافاصله به سمت خود بکشاند. به استفاده از تکنیک‌های گرافیکی خلاقانه یا انیمیشن برای افزودن عمق و مجذوب کردن بینندگان از ابتدا تا انتها فکر کنید.

علاوه بر این، چندین زاویه دوربین را در طول ویدیو در نظر بگیرید تا بینندگان به سرعت خسته نشوند. اگر می‌خواهید آن‌ها تا آخر تماشا کنند، این نکته کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که همیشه اتفاق جالبی می‌افتد تا بینندگان در کل ویدیو درگیر باشند و جزئیات مهم را از دست ندهند.

بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید

اطمینان حاصل کنید که هر ویدیو فیلمبرداری و ویرایش شده است تا جلا و حرفه‌ای به نظر برسد. بهتر است ویدیوهای باکیفیت کمتری نسبت به بسیاری از ویدیوهای باکیفیت پایین منتشر کنید. یک ویدیوی ضعیف اکثر مردم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد که حتی ممکن است بر برند شما تأثیر منفی بگذارد.

همکاری با یک شرکت تولید ویدیوی تجاری را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ویدیوهای شما برجسته و به بهترین شکل به نظر می‌رسند. شرکت‌های حرفه‌ای تولید ویدیو مهارت‌ها، ابزارها و تخصص را دارند تا ویدیوهایی ایجاد کنند که توجه مخاطبان شما را جلب کند و در عین حال از شفاف بودن پیام‌های شما اطمینان حاصل کند.

یک طرح توزیع محتوا مؤثر ایجاد کنید

وقتی صحبت از بازاریابی ویدیویی می‌شود، تولید محتوا تنها نیمی از نبرد است. یک برنامه توزیع محتوا مؤثر به همان اندازه برای رساندن پیام شما به بیرون و به حداکثر رساندن دسترسی ویدیوی شما ضروری است. توسعه یک استراتژی اولین گام در ایجاد یک برنامه توزیع محتوا مؤثر است. استراتژی شما باید عواملی مانند مخاطبان هدف شما، جایی که آن‌ها احتمالاً با ویدیوهای شما روبرو می‌شوند و اینکه چگونه می‌توانید به بهترین شکل آن‌ها را با محتوا درگیر کنید، در نظر بگیرد.

ایجاد یک استراتژی واضح، تعیین کانال‌هایی که باید روی کدام کانال‌ها تمرکز کنید و انواع ویدیوهایی که مخاطبان شما را بیشتر جذب می‌کنند آسان‌تر می‌کند. انتخاب کانال‌های مناسب می‌تواند در هنگام توزیع محتوای ویدیویی تفاوت ایجاد کند. بسته به مخاطبان هدف و بودجه خود، ممکن است بر روی یک یا دو پلتفرم تمرکز کنید که نتایج بسیار هدفمندی ارائه می‌دهند (مانند یوتیوب یا فیس‌بوک) یا روی پوشش گسترده‌تر کانال (مانند اسپات‌های تلویزیونی) سرمایه‌گذاری کنید. هر پلتفرم را با دقت در نظر بگیرید و مشخص کنید که کدام‌یک بهترین بازگشت سرمایه را برای کسب‌وکار شما دارد. همچنین می‌توانید برای کمپین بازاریابی خود از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

 drnemati_official

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها