کد خبر : 179271
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

اسرائیل تصمیم گرفت در نمایشگاه تسلیحاتی امارات شرکت نکند

اسرائیل تصمیم گرفت در نمایشگاه تسلیحاتی امارات شرکت نکند

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو تصمیم گرفته به خاطر محدودیت‌های کرونا که باعث محدودیت حریم هوایی اسرائیل شده، هیچ هیاتی از کمپانی‌های تولیدکننده تجهیزات نظامی را به نمایشگاه تسلیحاتی امارات اعزام نکند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دهها کمپانی تولیدکننده تجهیزات نظامی اسرائیلی از جمله “صنایع هوافضا اسرائیل” و “سیستم‌های

اسرائیل تصمیم گرفت در نمایشگاه تسلیحاتی امارات شرکت نکند

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل‌آویو تصمیم گرفته به خاطر محدودیت‌های کرونا که باعث محدودیت حریم هوایی اسرائیل شده، هیچ هیاتی از کمپانی‌های تولیدکننده تجهیزات نظامی را به نمایشگاه تسلیحاتی امارات اعزام نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دهها کمپانی تولیدکننده تجهیزات نظامی اسرائیلی از جمله “صنایع هوافضا اسرائیل” و “سیستم‌های جنگی پیشرفته رافائل” قصد داشتند هیات‌هایی را به نمایشگاه تسلیحاتی امارات که هفته آتی برگزار می‌شود، اعزام کنند. این نخستین باری بود که رژیم صهیونیستی در این گردهمایی شرکت می‌کرد و آن هم نتیجه توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات بود که سال گذشته با میانجی‌گری آمریکا امضا شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که بر صادرات تسلیحات نظارت دارد، اعلام کرد: ما برای کسب مجوزی که به این هیات اجازه سفر می‌داد، درخواست دادیم اما یکی از کمیته‌های دولتی که معافیت‌ها را صادر می‌کند و به مردم اجازه سفر و پرواز می‌دهد، این درخواست را رد کرد.

فرودگاه بن گوریون اسرائیل تا 21 فوریه یعنی روزی که نمایشگاه تسلیحاتی امارات فعالیت خود را آغاز می‌کند، تقریبا به روی تمامی پروازهای ورودی و خروجی بسته است. از آنجایی که نرخ ابتلا به کووید 19 در اسرائیل همچنان بسیار بالاست، دولت تل‌آویو احتمالا تعطیلی این فرودگاه را تمدید می‌کند.

“کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی دفاعی امارات” که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، مدت‌ها بزرگ‌ترین نمایشگاه دفاعی در خاورمیانه بوده است.

توافقات تسلیحاتی چندین میلیارد دلاری در جریان این نمایشگاه پنج روزه در ابوظبی اعلام می‌شوند، رویدادی که بارها شاهد حضور حاکمان امارات و دیگر رهبران جهان بوده است. صدها مقاطعه‌کار و تولیدکننده تکنولوژی نظامی از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند تا هر چیزی از خودروهای زرهی گرفته تا موشک‌ها و پهپادها را در این نمایشگاه بفروشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها