کد خبر : 178832
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰

اطلاع رسانی ضعیف در راستای اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی

اطلاع رسانی ضعیف در راستای اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در اطلاع رسانی طرح حذف دفترچه های کاغذی کمی ضعف وجود دارد و باید در زمان باقی مانده یک اطلاع رسانی موثر از سوی تامین اجتماعی برای پزشکان و جامعه هدف صورت گیرد تا این طرح کارشناسی شده به خوبی اجرا شود. بهروز اکرمی روز سه‌شنبه ۲۸

اطلاع رسانی ضعیف در راستای اجرای طرح حذف دفترچه های کاغذی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در اطلاع رسانی طرح حذف دفترچه های کاغذی کمی ضعف وجود دارد و باید در زمان باقی مانده یک اطلاع رسانی موثر از سوی تامین اجتماعی برای پزشکان و جامعه هدف صورت گیرد تا این طرح کارشناسی شده به خوبی اجرا شود.

بهروز اکرمی روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، خانواده و زنان استان مرکزی در خصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح تصمیمی اتخاذ شده که این تصمیم باید به  بهترین شکل ممکن در سطح استان اجرا شود و در این راستا می‌توان از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کرد و هیچ منعی در این رابطه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر مبنای تجربه بشری اقدامات اجرایی باید به صورت غیرحضوری و در بستر الکترونیک انجام شود، افزود: این تصمیم یک تصمیم بسیار خوب است اما ممکن است زمان در نظر گرفته شده برای اجرای آن مناسب نباشد. در مجموع اجرای طرح نسخه الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیند درمان یک اتفاق سخت اما خوب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: براساس تجربیات اجرایی، اگر بین اتخاذ تصمیمات و اجرای آنها یک گپ ایجاد شود آن تصمیم موفق نخواهد شد، پایه کار باید به درستی انجام شود.

اکرمی اضافه کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی در این خصوص باید اطلاع رسانی کافی و لازم را برای جامعه هدف و پزشکان انجام دهد تا همگان در جریان نحوه اجرای این طرح باشند و بدانند از ابتدای اسفند چه اتفاقی قرار است رخ دهد. در اطلاع رسانی کمی ضعف وجود دارد و باید در همین زمان باقی مانده یک اطلاع رسانی موثر از سوی تامین اجتماعی صورت گیرد تا این طرح کارشناسی شده به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد: همه باید جهت اجرای خوب این طرح تلاش لازم را انجام دهند، قطعا ممکن است چالش‌ها و مشکلاتی در این مسیر وجود داشته باشد اما باید با رفع این مشکلات، تجربه خوبی را از اجرای این طرح در سیتسم درمانی کشور ثبت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: ظرفیت لازم جهت اجرای این طرح در سطح استان وجود دارد و باید تمام تلاش جهت اجرای این طرح به عنوان تصمیم مجموعه دولت در سطح استان صورت گیرد. باید به گونه ای تلاش کرد که عیوب مرتفع شده و محاسن افزایش یابد.

طرح نسخه نویسی الکترونیکی، علاج سیستم سلامت کشور است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست گفت: اجرایی شدن طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی و نسخ الکترونیکی بسیار مناسب است، اما آغاز این طرح با نارضایتی های بسیار زیادی همراه است چراکه زیرساخت های لازم برای اجرایی کردن این طرح به هیچ عنوان فراهم نیست و همکاری مناسبی در این خصوص انجام نمی شود که در این راستا باید مسئولین تامین اجتماعی پاسخگوی نارضایتی ها باشند.

وی افزود: پزشکان شیفت عصر و شب نارضایتی هایی در این خصوص دارند، مشوق های این طرح برای پزشکان است اما برای مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه ها هیچگونه تشویقی ندارد.

سیدمحمد جمالیان تصریح کرد: طرح نسخه الکترونیکی یا با زور و  فشار اجرایی می شود یا با شکست مواجه می شود چراکه روش اجرای این طرح نگرانی هایی ایجاد کرده و پزشکان هنوز توجیه نشده اند که از ابتدای اسفند با چه رویدادی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تنها راه نجات کشور از تخلفات، اجرای این طرح است اما ممکن است طرح به سبب عدم اجرای صحیح، از بین برود. اجرای صحیح این طرح علاج سیستم سلامت کشور است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها