کد خبر : 70171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش تولید و حوزه استاندارد

افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش تولید و حوزه استاندارد

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: تولید کالاهای باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می‌تواند سهم استان را از بازارهای منطقه افزایش دهد. محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،

افزایش سهم صادرات آذربایجان شرقی در سایه هماهنگی بخش تولید و حوزه استاندارد

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: تولید کالاهای باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می‌تواند سهم استان را از بازارهای منطقه افزایش دهد.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار کرد: آذربایجان شرقی عملکرد خوبی در حوزه استاندارد داشته و با همراهی بخش خصوصی و تدابیر مسئولان ذی‌ربط مشکل خاصی در این حوزه نداریم.

وی، افزایش صادرات استان به بیش از سه میلیارد دلار در سال را نشانه کیفیت تولیدات و رعایت استاندارد توسط بخش تولید استان دانست و گفت: صنعت‌گران و دست‌اندرکاران حوزه استاندارد، تعامل خوبی دارند و اگر این تعامل تقویت شود می‌توانیم سهم خود را از صادرات افزایش دهیم.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان، گفت: آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته جزو استان‌های مهاجرفرست بود، اما با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به استان هستیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی با درایت و تدبیر مدیریت ارشد استان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند و سازمان استاندارد هم برای تسهیل امور مربوط به توسعه در این استان آمادگی کامل دارد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به سفر خود به منطقه آزاد ارس، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از توانمندی‌های اجرایی، فنی و علمی دو سازمان امضا شد و در تبریز هم از چند شرکت تولیدی و صنعتی بازدید خواهیم کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای ورود به حوزه اوراسیا و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با این حوزه، گفت: در بحث هماهنگ‌سازی استانداردها اقدامات و تفاهم‌هایی انجام شده که امیدواریم با توجه دولت جدید به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها