کد خبر : 130791
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

افغانستان: در کنفرانس‌های صلح روسیه و ترکیه شرکت می‌کنیم

افغانستان: در کنفرانس‌های صلح روسیه و ترکیه شرکت می‌کنیم

دولت افغانستان تصمیم گرفته در دو کنفرانس “به منظور صلح” در این کشور که در ترکیه و روسیه برگزار می‌شوند، شرکت کند،‌ در حالی‌که طالبان هنوز موضعش را درباره مشارکت اعلام نکرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت افغانستان اعلام کرد، طی هفته‌های آینده در دو کنفرانس صلح که

افغانستان: در کنفرانس‌های صلح روسیه و ترکیه شرکت می‌کنیم

دولت افغانستان تصمیم گرفته در دو کنفرانس “به منظور صلح” در این کشور که در ترکیه و روسیه برگزار می‌شوند، شرکت کند،‌ در حالی‌که طالبان هنوز موضعش را درباره مشارکت اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت افغانستان اعلام کرد، طی هفته‌های آینده در دو کنفرانس صلح که یکی مورد نظارت  آمریکا و دیگری مورد نظارت روسیه است، شرکت می‌کند. این در حالی است که طالبان هنوز موضع خود را اعلام نکرده است.

مسؤولان گفتند، قرار است کنفرانس مورد حمایت روسیه در ۱۸ مارس و کنفرانس مورد حمایت آمریکا در ترکیه در ماه آینده برگزار شود.

مذاکرات صلح بین دولت کابل و طالبان در دوحه قطر متوقف شده است.

حمدالله مهیب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفت، دولت کابل در دو کنفرانس روسیه و ترکیه شرکت‌ می‌کند.

این در حالی است که پیشتر محمد نعیم،‌ سخنگوی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته بود، طالبان دعوت‌نامه‌ای از مسکو دریافت کرده اما هنوز تصمیم نگرفته که در این کنفرانس حضور می‌یابد یا نه.

طالبان درباره کنفرانس پیشنهادی در ترکیه نیز اظهارنظری نکرده است.

از طرفی دیگر، وزیران امور خارجه ترکیه و افغانستان طی گفت‌وگوی تلفنی پیرامون روند صلح این کشور تبادل نظر کردند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به صورت تلفنی با محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در باره روند صلح این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش منابع دیپلماتیک طرفین در این گفت‌وگو همچنین در خصوص نشست روند صلح افغانستان که قرار است در آوریل آینده در استانبول برگزار شود به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها