کد خبر : 7725
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۲۶

امیدواریم با تکیه به توان داخلی مشکلات کشور حل شود

امیدواریم با تکیه به توان داخلی مشکلات کشور حل شود

 امام جمعه قزوین به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مراسم در مجلس باشکوهی با حضور ۷۳ کشور و ۱۱۵ مقام رسمی برگزار شد و آیت‌الله رئیسی درباره عمل به آنچه در ایام انتخابات وعده داده بود، در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد و ما هم امیدواریم دست‌به‌دست هم بدهیم تا دشمنان

امیدواریم با تکیه به توان داخلی مشکلات کشور حل شود

 امام جمعه قزوین به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مراسم در مجلس باشکوهی با حضور ۷۳ کشور و ۱۱۵ مقام رسمی برگزار شد و آیت‌الله رئیسی درباره عمل به آنچه در ایام انتخابات وعده داده بود، در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد و ما هم امیدواریم دست‌به‌دست هم بدهیم تا دشمنان را مأیوس کنیم و رئیس‌جمهور را همراهی کنیم و او را تنها نگذاریم و امیدواریم با تکیه به توان داخلی مشکلات را برطرف کرده و دشمنان را مأیوس کنیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام برای اینکه با قافله اباعبدالله الحسین (ع) همراه باشیم، در ماه حماسه حسینی (ع) باید بیشترین همراهی و هماهنگی را با آن حضرت پیدا کنیم و ایام محرم و صفر فرصت خوبی برای تحقق این هدف است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات حول محور امام حسین (ع) این است که ما می‌خواهیم در مکتب اهل اقامه نماز، اهل زکات و اهل امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم بنابراین باید بنایمان بر این باشد که با سیره و سنت اباعبدالله الحسین (ع) خودمان را هماهنگ کنیم، محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) دانشگاهی برای فراگیری درس‌های تازه از مکتب حضرت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رسول خدا (ص) فرمود من برای امربه‌معروف و نهی از منکر، گشودن زنجیرهای اسارت از افکار و اندیشه‌های مردم به رسالت مبعوث شده‌ام تا افکار پوسیده و شرک آلود مردم تطهیر شود. لقمان به فرزندش گفت نماز را اقامه کن، اهل امربه‌معروف و جلوگیری از منکر باش؛ باید از خود سؤال کنیم که امربه‌معروف و نهی از منکر با همه اهمیتش در زندگی ما چقدر اثرگذار است؟! چقدر در زندگی از معروف حمایت کردیم؟!

وی بیان کرد: کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند نباید فکر کند که در زندگی دچار مشکل می‌شود، اتفاقاً اگر امربه‌معروف و نهی از منکر ترک شد باید نگران رزق، آبرو و سلامت خود باشیم و اگر کسی امربه‌معروف کرد تحت حمایت خدا قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: هر کسی امربه‌معروف و نهی از منکر را بزرگ بداند، خدا او را عزیز می‌داند و هر کسی امربه‌معروف و نهی از منکر را نادیده بگیرد، به ذلت کشیده می‌شود و در دنیا عزیزتر از امام حسین (ع)، پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و انبیاء (ع) کسی را نمی‌شناسیم و کسانی که در مقابل این فریضه ایستادند، جزو منفورترین آدم‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: روایات ما به شدت در این زمینه حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است، خداوند در آیه ۶۷ سوره توبه فرمود منافقان رابطه دوستی بینشان حاکم نیست و به جای اینکه امربه‌معروف کنند، امر به منکر می‌کنند و به جای اینکه نهی از منکر کنند، نهی از معروف می‌کنند و این آدم‌ها در جامعه ما بسیار زیاد هستند.

این مسئول با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی توسط رهبر فرزانه انقلاب تأکید کرد: این مراسم به خاطر جامعه امام و امت است، مردم رأی قاطعی به یکی از نامزدها دادند اما زمانی این رأی معنا پیدا می‌کند که رهبری این سیل خروشان حضور مردم را تأیید کند و این هم از زیبایی‌های کار نظام اسلامی است.

آیت‌الله عابدینی به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این مراسم در مجلس باشکوهی با حضور ۷۳ کشور و ۱۱۵ مقام رسمی برگزار شد و آیت‌الله رئیسی درباره عمل به آنچه در ایام انتخابات وعده داده بود، در مراسم تحلیف سوگند یادکرد و ما هم امیدواریم دست‌به‌دست هم بدهیم تا دشمنان را مأیوس کنیم و رئیس‌جمهور را همراهی کنیم و او را تنها نگذاریم.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم با تکیه به توان داخلی مشکلات را برطرف کرده و دشمنان را مأیوس کنیم و در همه عرصه‌های مختلف جزو برترین‌های دنیا شویم و اطمینان داشته باشیم هر جا به خودمان تکیه کنیم به این پیشرفت‌ها دست می‌یابیم.

خطیب نماز جمعه قزوین در بخش دیگری ازسخنانش به سیل آوج و الموت اشاره کرد و گفت: نمی توانیم قضاوت کنیم اما با توجه به پیشرفت های علمی برای آگاهی از شرایط جوی، باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم و نباید زیرساخت ها هم به گونه‌ای باشد که یک روستا یا شهر در خطر قرار بگیرد، هرچند حوادث همیشه وجود داشته اما با امکانات کنونی باید به گونه‌ای برخورد کنیم که جان و مال مردم به مخاطره نیفتد و لازم است مسئولان این را عبرت قرار بدهند تا در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها