کد خبر : 206062
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۵۱

انواع ماشین آلات فلزکاری

انواع ماشین آلات فلزکاری

با گذشت زمان و احساس نیاز بشر به فلزات، انواع مختلفی از ماشین آلات فلزکاری ساخته شد. این ماشین ها کمک زیادی به انسان در ساخت و شکل دادن ابزارها و ورقه های فلزی می کنند و با گذشت زمان، پیشرفت بسیار زیادی داشته اند. در ادامه به بررسی چند نمونه از انواع ماشین آلات

با گذشت زمان و احساس نیاز بشر به فلزات، انواع مختلفی از ماشین آلات فلزکاری ساخته شد. این ماشین ها کمک زیادی به انسان در ساخت و شکل دادن ابزارها و ورقه های فلزی می کنند و با گذشت زمان، پیشرفت بسیار زیادی داشته اند. در ادامه به بررسی چند نمونه از انواع ماشین آلات فلزکاری همچون پرس برک، گیوتین و… می پردازیم.

انواع ماشین آلات فلزکاری

با گذشت زمان دستگاه های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشان را دارند. هر یک از دستگاه ها ممکن است به چند منظور مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

پرس برک

وقتی به اطراف خود نگاه می کنید، ابزار و وسیله های بسیاری می بینید که از فلز ساخته شده اند. این وسایل هر کدام شکل و خمیدگی های خاص خودشان را دارند. در واقع اکثر خمکاری های فلزات که در اطراف خود مشاهده می کنیم به وسیله ی دستگاه پرس برک ایجاد شده است. این دستگاه قادر است، ورقه های فولای را به راحتی خم کند و به شکل مورد نظر تبدیل کند. این دستگاه ها در انواع مختلف دوبل، پرس برک برقی cnc و پرس برک تک جک در بازار یافت می شوند. 

  • نحوه کار دستگاه پرس برک

برای کار با این دستگاه، ورقه فلزی مورد نظر را روی سمبه قرار می دهیم. سپس قطعه ی سنگینی به نام پانچ از بالا به ورق فشار وارد می کند و باعث خم شدن ورقه فلزی می شود. میزان فشاری که پانچ وارد می کند قابل تغییر است و باید به درستی تنظیم شود. چرا که شکل نهایی تحت تاثیر میزان فشار وارد شده از طرف پانچ و شکل سمبه خواهد بود. 

همچنین این دستگاه از قسمت های مختلفی همچون بدنه دستگاه، گیره ابزار، نیرو محرکه خم کاری، بازوهای نگهدارنده، سیستم کنترل و فرمان، فریم، فک بالا و میز پرس تشکیل شده است.

خم کن

این دستگاه ها با نیرویی که به ورقه های فلزی وارد می کند، باعث خم شدن آن ها در یک زاویه و شکل دلخواه می شود. این وسیله نیز با پانچ و سنبه کار می کند و انواع مختلفی از آن همچون خمکاری هیدرولیکی، خمکاری پنوماتیکی، خمکاری cnc و خمکاری مکانیکی  در بازار وجود دارد. 

این دستگاه در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله کاربرد آن ها می توان به ساخت قابلمه، ساخت مبلمان فلزی، کشتی سازی، ساختمان سازی، ساخت کمد و در، کشاورزی، دامداری و …. اشاره کرد.

پرس ضربه ای

از این دستگاه برای فرم دهی، برش کاری و سوراخ کردن قطعات و ورقه های فلزی استفاده می شود. این دستگاه ها در چند مدل مکانیکی، هیدرولیکی، دستی و پنوماتیکی وجود دارند. در این دستگاه شما می توانید میزان دقت، نیرو و سرعت انجام کار را تعیین کنید. برخی از افراد این دستگاه را به عنوان، دستگاه پرس ضربه ای لنگی نیز می شناسند. 

لازم است بدانید که دستگاه پرس ضربه ای مکانیکی به یک موتور، چرخ دنده، میز متحرک و چرخ لنگر مجهز می باشد. اما در مدل هیدرولیکی، دستگاه به وسیله فشار آب یا فشار روغن کار می کند.  همچنین در دستگاه پرس پنوماتیکی، هوای فشرده و متراکم شده، نیروی مورد نیاز برای حرکت دستگاه را فراهم می آورد. 

گیوتین

دستگاه گیوتین برای برش ورق های فلزی با طول زیاد کاربرد دارد. در این دستگاه تیغه پایینی ثابت و تیغه بالایی متحرک است. قیچی که وظیفه برش را بر عهده دارد به لبه میز متصل می شود. این قیچی ها در دو نوع دستی یا ماشینی ساخته می شوند. برای ثابت نگهداشتن الوارهای فلزی روی میز متحرک، نگهداره هایی که به کمک هوای فشرده یا روغن تحت فشار، ورقه ها را محکم در جای خود نگه می دارد. قیچی های دستگاه گیوتین برای برش ورقه های فلزی تا ضخامت 30 سانتی متر مورد استفاده قرار می گیرند. 

  • نحوه کار گیوتین

برای کار با دستگاه ابتدا باید گیوتین را روشن کرده و بعد از راه افتادن موتور دستگاه، پدال کلاج را فشار دهید. اینگونه دستگاه شروع به کار می کند. در واقع نیروی موتور به قیچی ها منتقل شده و حرکت دورانی به حرکت عمودی تبدیل می شود و برش ورق صورت می گیرد. 

خرید ماشین آلات فلزکاری

برای تهیه انواع ماشین آلات فلزکاری باید حتما از یک فروشگاه معتبر و با سابقه، اقدام به خرید کنید. به عنوان مثال فروشگاه تکنوماشین سال ها است در زمینه فروش انواع ماشین آلات نجاری، انواع ماشین آلات فلزکاری و … فعالیت می کند. شما حتی می توانید برخی از دستگاه های کارکرده را با قیمت و کیفیت مناسب از این فروشگاه تامین کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها