کد خبر : 208683
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

اگر در خرید نهال تخصص ندارید با ما همراه باشید

اگر در خرید نهال تخصص ندارید با ما همراه باشید

خرید نهال برای باغداران یا کسانی که وارد عرصه باغداری شده اند به یک دغدغه تبدیل شده هست چرا که با امکان  خرید نهال  بدون تخصص کافی کار مشکلی هست. در صورتی که نهالی معیوب خرداری شود نتیجه آن بعد از سال ها تلف کردن عمر و هزینه معلوم خواهد شد. برای اینکه یک نفر

خرید نهال برای باغداران یا کسانی که وارد عرصه باغداری شده اند به یک دغدغه تبدیل شده هست چرا که با امکان  خرید نهال  بدون تخصص کافی کار مشکلی هست. در صورتی که نهالی معیوب خرداری شود نتیجه آن بعد از سال ها تلف کردن عمر و هزینه معلوم خواهد شد.

برای اینکه یک نفر با خیال راحت نهال خریداری کند و بخواهد به نتیجه مطلوب برسد باید نکات مهمی را در نظر بگیرد. ما دراین مقاله به آن نکات بصورت کامل اشاره خواهیم کرد. قبل از هر چیزی باید سختی های نهال کاری و باغداری را باید تحقیق کنید و به مرحله اجرا برسید.

نکاتی که باید قبل از خرید نهال بدانید

1.ابتدا باید منطقه ای که قرار هست درآن نهال بکاریم را کامل بشناسیم. این شناخت شامل آب و هوا ، میزان ارتفاع از دریا ، نوع خاک وغیره می شود.

2.باید نهال های قابل رشد در منطقه را ارزیابی کرده و شناسایی کنیم. چون چندین نوع نهال با نژاد های مختلف وجود دارد. هرکدام از نژاد ها برای مناطق مختلف خاص خودشان مناسب هستند. باید ابتدا منطقه ای که قرار هست در آن نهال بکارید را کاملا شناخت پیدا کنید سپس نهال هایی با نژاد مناسب در آن بکارید که بهترین بازدهی را بدهند. (می توانید از سایت جایا کالا کمک بگیرید)

3. قیمت نهال  را بررسی کنید. شما باید به سرمایه ای که برای نهال کاری میگذارید باید بصورت کامل ارزیابی کنید. شما علاوه بر خرید نهال باید هزینه های کود ، سم ، کارگر و ماشین آلات لازم برای نهال کاری را هم در نظر بگیرید. در صورت نیاز می توانید از جایا کالا با چک مدت دار نهال خریداری کنید.

4.  نهالستان معتبر ، یکی از مواردی که خیلی مهم هست خرید نهال از نهالستان های معتبر می باشد. متاسفانه نرم افزارهایی مثل دیوار و اینیستاگرام باعث شده اند سود جویان نهال های بی ثمر را با قیمتی ارزانتر به باغداران ارسال کنند که هیچ کدام هم گیرایی ندارد یا بعضی مواقع هم هیچ نهالی ارسال نمیکنند و هیچ راهی هم برای بازگرداندن مبلغ پرداختی شما وجود ندارد.

سایت جایا کالا با دارا بودن مجوز های لازم و نماد اعتماد الکترونیکی نهال های لیبل دار و ضمانتی را با بهترین کیفیت به سراسر کشور ارسال میکند. وسالها پشتیبان مشتریان عزیز می باشد.

5.مشاوره گرفتن از متخصصین یکی دیگر از اقدامات مهم قبل از خرید نهال هست. درصورتی که در بین آشناهایتان کسی تخصص کافی در مورد نهال کاری دارد حتما با او مشورت کنید.

 چون از محل کاشت نهال شما نیز با خبر هست می تواند به شما بگوید چه نهالی در منطقه شما بخوبی پاسخ میدهد. درصورتی که آشنایی ندارید با شماره های ثبت شده در سایت جایا کالا با مشاورین جایا کالا تماس بگیرید و میزان گرما وسرما و رطوبت منطقه خود را اطلاع دهید تا برای شما بهترین گزینه ها را پیشنهاد دهند.

6.بررسی طعم و نوع خاک و آب منطقه ، بررسی خاک و آب خیلی مهم هست. چون اگر خاک منطقه شما شور باشد یا آب آن شور باشد باید نکاتی را قبل از کاشت انجام دهید که خیلی ضروری هستند و این اقدامات بسته به میزان شوری آب و خاک منطقه شما بستگی دارد.این نکات توسط مشاورین جایا کالا بصورت کامل به شما توضیح داده خواهد شد.

موقع کاشت نهال چه نکاتی را باید رعایت کرد

بعد از اینکه به خوبی و خوشی نهال را خریداری کردید باید نحوه کاشت و رسیدگی به نهال را کاملا رعایت کنید. در غیر این صورت اگر بهترین نهال هم نصیبتان شده باشد باز ثمری نخواهد داد. ما نکات مهم را در این مقاله بصورت خلاصه بازگو میکنیم درصورت نیاز به مقالات کامل به سایت جایا کالا مراجعه کنید.

میزان اندازه چاله کندن برای هر نهال: 

هر نهالی که میکارید باید بدانید چه میزان از زمین را چاله بکنید برای کاشت. بعنوان مثال برای  نهال گردو چندلر  حدود 70 سانتی متر عمق و نیم متر قطر لازم هست.

کود دهی برای نهال

میزان کود دهی و نوع کود خیلی مهم هست باید بدانید برای کاشت هر نوع نهالی چه نوع کود و به چه میزان نیاز هست. اگر کود دهی را رعایت نکنید درواقع تغذیه نهال هایتان را نمیدهید و فردا نباید منتظر بار خوب باشید.

مقدار فاصله گذاری بین نهال ها :

 یک امر بسیار مهم میزان فاصله گذاری بین نهال ها موقع کاشت هست. اگر این فاصله رعایت نشود علاوه بر نورگیری درختان از آفتاب ، تغذیه مناسب از خاک هم برای خیلی از نهال ها مشکل خواهد بود.

میزان آبیاری هر نهال :

 هرنهال به مقدار مشخصی آب نیاز دارد اگر در آبیاری افراط یا تفریط کنید در هر دو حالت نهال ها خراب خواهند شد. ما در سایت جایا کالا همه موارد را بطور کامل بررسی کرده ایم میتوانید برای مطالعه هر نهال به بخش مربوطه در سایت مراجعه فرمایید.

سمپاشی : 

برای جلوگیری از آفات و بیماری ها نهال ها را سمپاشی کنید. زمان سمپاشی همه نهال ها متفاوت هست. باید زمان دقیق آن را بدانید و در زمان مخصوص سمپاشی کنید. هرنهالی سم مخصوص خود را دارد باید سم مخصوص خودش را استفاده کنید.

هرس کردن :

 یکی از نکات مهم هرس کردن هست. اگر شاخه های زائد را هرس نکنید موجب بیمار شدن درخت و سو تغذیه درخت خواهد شد. با هرس کردن شاخ و برگ های زائد در رشد و ثمر دهی نهال کمک بسزایی میکنید.

سحن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که قبل و بعد از خرید نهال باید بدانید را ارائه دهیم. کارشناسان جایا کالا برای تک تک  نهال ها مقالات کاملی در سایت جایا کالا گذاشته اند در صورت نیاز میتوانید از آنها استفاده کنید. مشاورین سایت جایا کالا همواره آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز از سراسر کشور هستند. می توانید جهت توضیحات کامل با شماره های ثبت شده در سایت با مشاورین جایا کالا در تماس باشید.

شماره های تماس: 09104162520-09387306937-09214452456



برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها