با ما همراه باشید

اخبار 53

بالاخره کدام شرکت، خودروی اپل را می‌سازد؟

منتشر شده

در

بالاخره کدام شرکت، خودروی اپل را می‌سازد؟

لیست خودروسازانی که ممکن است با شرکت اپل کار کنند در حال کاهش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت‌های هیوندای و کیا در روز دوشنبه به گمانه‌زنی‌ها خاتمه دادند و اعلام کردند که درحال مذاکره با غول فناوری در مورد تولید وسایل نقلیه الکتریکی نیستند. شرکت اپل در مورد این موضوع اظهارنظری نکرد.

مشخص نیست این شرکت تا چه اندازه به توسعه‌ی برنامه‌های مربوط به ساخت خودرو نزدیک است، اما این شرکت حق اختراع تعدادی وسیله‌ی نقلیه را به دست آورده است. پروژه‌ی “تیتان”(Project Titan) که تلاش مخفیانه‌ی این شرکت برای ورود به صنعت خودرو است برای سال‌ها منبع شایعات بوده است.

تکذیبیه شرکت‌های هیوندا و کیا با گزارشاتی مبنی بر احتمال امضای قرارداد توسط یک گروه کره‌ای همراه بود تا این شرکت در ایالت جورجیای آمریکا برای اپل خودروهای برقی تولید کند.

سهام کیا و هیوندای به ترتیب شش و ۱۵ درصد کاهش یافت و دستاوردهای اخیرشان را که ناشی از برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد مشارکت با شرکت فناوری ۲.۳ تریلیون دلاری اپل بود از دست دادند.

اما ممکن است سرمایه‌گذاران بیش از حد به این موضوع واکنش نشان داده باشند. شاید این شرکت‌ها با همکاری با اپل بر اعتبارشان افزوده می‌شد و تولیدات  کارخانه‌هایشان بیشتر می‌شد اما مشخص نیست آیا کار با شرکت اپل باعث می‌شد این شرکت‌ها به صدر جدول تولیدکنندگان خودرو در جهان برسند یا خیر.

دیمن فلاورز(Demian Flowers) تحلیگر وسایل‌نقلیه در بانک کامرز(Commerzbank) می‌گوید: اگر شما جای شرکت اپل بودید قطعا می‌خواستید بر هر چیزی که مربوط به محصول شماست کنترل کامل داشته باشد و یک تولیدکننده قرادادی می‌خواستید نه یک شریک کاری واقعی.

متخصصان خودرو معتقدند اگر اپل می‌خواهد وارد این صنعت شود باید یک شریک که خودرو تولید می‌کند پیدا کند. هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تخصص و نیروی کار مورد نیاز برای ساخت میلیون‌ها خودرو در سال کار را برای هر شرکتی که بخواهد وارد این حوزه شود سخت می‌کند. حتی اگر به اندازه‌ی اپل پول داشته باشد.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها، شرکت‌های فورد (Ford)، ژنرال موتور(General Motors)، تسلا(Tesla)، هوندا (Honda )، نیسان(Nissan) و استلانتیس(Stellantis) که از ادغام دو شرکت فیات کرایسلر(Fiat Chrysler) و پی‌اس‌ای(PSA) به وجود آمده، گزینه‌های بالقوه‌ای برای همکاری با اپل هستند. با این حال دلایلی خوبی وجود دارد که چرا هیچ‌کدام از آن‌ها با این شرکت فناوری کار نمی‌کنند.

پرسش اصلی اینجاست که آیا اپل حاضر است تخصص خود در زمینه‌ی فناوری را با یک شرکت تولیدکننده خودرو به اشتراک بگذارد یا خیر؟ این مزیت بزرگی درعرصه‌ی رقابت برای تولید خودروهای برقی خودران خواهد بود که با فناوری‌هایی مثل اینترنت 5G و رایانش ابری ادغام می‌شوند. اما اشتراک این دانش شاید آن‌ چیزی نباشد که اپل در ذهن دارد.

فلاورز می‌گوید: اپل به شرکتی که در نهایت این کار را انجام دهد کمکی نخواهد کرد، اپل هیچ چیز را به اشتراک نخواهد گذاشت و شاید تنها مزیت کار با اپل افزایش تولید باشد.

قرادادی که اشتراک‌گذاری فناوری و همکاری‌های نزدیک برای محصولات آینده شامل آن نباشد. شرکت خودروسازی را در شرایطی مشابه پگاترون(Pegatron) و فاکس‌کان(Foxconn) قرار می‌دهد که تلفن‌های اپل را مونتاژ می‌کنند اما هزینه‌ی زیادی دریافت نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد تکرار این نوع تجارت موضوعی است که خودروسازان بزرگ می‌خواهند از آن اجتناب کنند.

فلاورز می‌گوید: شرکت فولکس واگن می‌خواهد نرم افزار رانندگی خودکار خود را تولید کند، سیستم عامل خودش را ایجاد کند و بر روی داده‌هایش کنترل داشه باشند و با دیگر شرکت‌های فناوری مانند تسلا رقابت کند. آن‌گاه شما از فولکس واگن می‌پرسید آیا قرارداد تولید خودرو برای یک شرکت فناوری را می‌پذیری؟ فکر نمی‌کنم بپذیرند.

یورگن پایپر(Jürgen Pieper) تحلیگر بانک متزلر آلمان(German bank Metzler) معتقد است شرکت‌های بزرگ خودروسازی در این قراداد بیشترین ضرر را می‌کنند.

او می‌گوید: آن‌ها نمی‌خواهند درهایشان را به روی اپل باز کنند.

شرکت‌های خودروسازی کوچک‌تر که نمی‌توانند سرمایه‌گذاری‌های کلان در جهت تولید خودروهای خودران و برقی بکنند ممکن است بیشتر مشتاق کار با اپل باشند.

به گفته تحلیگران هیوندای یکی از شرکت‌هایی بود که برای این کار مناسب بود. هوندا، نیسان، استلانتبیس و بی‌ام و نیز چهار شرکت مناسب دیگر هستند.

پیپر می‌گوید: شاید “بی‌ام‌و” به این موضوع جور دیگری نگاه کند و با خود بگوید به هر حال اپل در حال ورود به بازار خودروسازی است و زمانی که این اتفاق بیوفتد می‌خواهیم ما شریک آن باشیم.

اپل ممکن است برای جلوگیری از درگیری بر سر برندها قرارداد تولیدی را با شرکتی مثل مگنا(Magna) ببندد. این شرکت هم‌اکنون برای شرکت‌های مثل مرسدس بنز، تویوتا، بی‌ام‌و و جگوار خودرو تولید می‌کند و حتی طراحی مهندسی خودروهای برقی خود را نیز توسعه داده است.

اگر اپل بتواند شریک خود را از میان شرکت‌هایی با مصرف کننده بالا پیدا کند سرعت روند تغییر این صنعت فقط بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل فولکس‌واگن هربرت دیس(Herbert Diess) اخیرا گفته است: ما منتظر رقبای جدید هستیم که بر سرعت تحولات در این صنعت بیافزایند و همانطور که قبلا گفتم یک شرکت حمل ونقل تبدیل به با ارزش‌ترین شرکت جهان خواهد شد. خواه تسلا، اپل یا فولکس‌واگن باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار 53

سوختهای فسیلی عامل میلیونها مورد فوت در سال ۲۰۱۸

منتشر شده

در

توسط

سوختهای فسیلی عامل میلیونها مورد فوت در سال ۲۰۱۸

نتایج یک بررسی نشان می دهد: سوختهای فسیلی عامل ۸.۷ میلیون مورد فوت در جهان طی سال ۲۰۱۸ بوده است.

به گزارش ایسنا، آلودگی هوای ناشی از سوختهای فسیلی از قبیل ذغال سنگ عامل فوت ۸.۷ میلیون نفر در جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است که نشان می دهد از هر پنج مورد فوت گزارش شده در این سال سوختهای فسیلی عامل فوت یک نفر بوده است.

همچنین در این بررسی آمده است: کشورهایی که بیشترین میزان مصرف سوختهای فسیلی را داشته اند بالاترین آمار فوتیها را گزارش کرده اند و بیش از یک مورد از ۱۰ مورد فوتی در ایالات متحده و منطقه اروپا به دلیل آلودگی هوا ناشی از سوختهای فسیلی بوده است.

علاوه بر این، نزدیک به یک سوم از موارد فوتی در شرق آسیا از جمله چین بر اثر آلودگی هوا ناشی از این سوختها بوده است.موارد فوتی در آمریکای جنوبی و آفریقا به طور چشمگیری کمتر بوده است.

آمار فوتیهای ناشی از سوختهای فسیلی نسبت به آنچه پیش از این برآورد شده بود بالاتر بوده و حتی محققان این بررسی را نیز متعجب ساخته است.

یکی از محققان این مطالعه از کالج لندن گفت: ابتدا نسبت به نتایج بدست آمده تردید داشتیم اما با بررسیهای بیشتر تاثیر آلودگی ناشی از این سوختها بیشتر آشکار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، به گفته محققان فوت ۸.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که سوختهای فسیلی یکی از عوامل اصلی در بار جهانی بیماری و مرگ و میر است.

انتهای پیام

ادامه مطلب

اخبار 53

عملیات نیروهای امنیتی عراق در غرب بغداد

منتشر شده

در

توسط

عملیات نیروهای امنیتی عراق در غرب بغداد

فرماندهی عملیات عراق از آغاز عملیات امنیتی در مناطق غرب بغداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، فرماندهی عملیات بغداد، سامرا و الانبار با مشارکت حشد شعبی در الانبار و سامرا و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی عملیات امنیتی مشترک و گسترده‌ای را در مناطق غرب بغداد و جزیره الکرمه و شرق دریاچه الثرثار آغاز کردند.

این عملیات برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌های داعش و کنترل مرزها است.

اخیرا بعد از حملات انتحاری داعش در بغداد نیروهای عراقی عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای بیرون راندن بقایای داعش آغاز کردند. این عملیات به کشته شدن مهم‌ترین تروریست‌های داعش از جمله ابویاسر العیساوی، “والی” داعش منجر شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

ادامه مطلب

اخبار 53

ساخت میکرو نمایشگر OLED برای عینک واقعیت افزوده اپل

منتشر شده

در

توسط

ساخت میکرو نمایشگر OLED برای عینک واقعیت افزوده اپل

شرکت اپل با شرکت TSMC برای ساخت میکرو نمایشگرهای OLED که قصد دارد در دستگاههای واقعیت افزوده از آنها استفاده کند، پیمان شراکت بست.

به گزارش ایسنا، نشریه نیک کی آسیا گزارش کرد اپل با شرکت TSMC که تنها تامین کننده پردازنده های آیفون است، برای ساخت میکرو نمایشگرهای OLED همکاری می کند زیرا بسیار باریک و کوچک بوده و نیروی کمتری استفاده می کنند و از این رو برای استفاده در دستگاههای واقعیت افزوده پوشیدنی مناسبتر هستند.

طبق گزارش نیک کی، این نمایشگرها در دست ساخت بوده و کمتر از یک اینچ اندازه دارند.

بلومبرگ نیوز در ژانویه گزارش کرده بود که اپل همچنان سرگرم کار روی فناوریها برای عینک واقعیت افزوده خود با اسم کد N۴۲۱ است. به گفته منابع آگاه، برای عرضه این محصول به بازار چند سال دیگر زمان نیاز است اما اپل سال ۲۰۲۳ را برای رونمایی چنین محصولی هدف گذاری کرده است.

پروژه میکرو نمایشگر OLED با همکاری شرکت TSMC در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و چند سال زمان می برد تا به تولید انبوه برسد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای اپل و TSMC در این باره اظهارنظر نکردند.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها