کد خبر : 208986
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۰۰

بهره‌برداری از ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در مدارس استثنایی کشور

بهره‌برداری از ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در مدارس استثنایی کشور

به گزارش ایلنا، سید حمید حسینی طریفی در آئین افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استثنایی کشور در شیراز، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی بدنی است لذا این ساحت را در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار

بهره‌برداری از ۱۰۰ فضای ورزشی استاندارد در مدارس استثنایی کشور

به گزارش ایلنا، سید حمید حسینی طریفی در آئین افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استثنایی کشور در شیراز، اظهار کرد: یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت زیستی بدنی است لذا این ساحت را در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در این مسابقات دانش آموزان در بخش پسران در رشته‌های دومیدانی، فوتسال وگوی رانی باهم به رقابت می پردازند.

حسینی طریفی تصریح کرد: در بخش دختران نیز ورزشکاران در رشته های تنیس روی میز، گوی رانی و دومیدانی باهم رقابت خواهند کرد.

وی با تقدیر از میزبانی خوب شهر شیراز، اضافه کرد: در این مسابقات، نزدیک به یک هزار دانش آموز کم توان ذهنی و سندروم داون از سراسر کشور حضور دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق ساحت زیستی بدنی، ضروری است توجه ویژه ای به کلاس درس تربیت بدنی و ساعت ورزش در مدارس استثنایی داشته باشیم.

معاون وزیر ادامه داد: داشتن فضاهای ورزشی استاندارد و مربیان متخصص درس تربیت بدنی لازمه تحقق ساحت زیستی بدنی است لذا آموزش و پرورش این مهم را در دستور کار قرار داده است.

حسینی طریفی اذعان کرد: توسعه فضاهای تخصصی درون مدرسه ای در دستور کار قرار دارد در همین راستا در سطح کشور، از حدود ۱۰۰ فضای تخصصی ورزشی بهره برداری خواهیم کرد.

وی افزود: ازمجموع یکصد طرح ورزشی مذکور که در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرا می شود تعداد، ۷۰ کلاس درس تخصصی ورزشی ، ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۸ کانون تربیت بدنی در مدارس استثنایی کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سطح استان فارس در سال گذشته تعداد ۹ کلاس درس تربیت بدنی به بهربرداری رسیده و تأمین منابع مالی ۱۴ اتاق درس تربیت بدنی در استان فارس از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر بانیازهای ویژه کشور تا ۲۰ مرداد در شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها