کد خبر : 208890
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

بک لینک چیست؟ و چگونه آنها را در سال 2023 بسازیم

بک لینک چیست؟ و چگونه آنها را در سال 2023 بسازیم

  آیا می دانید بک لینک چیست؟ اگر نه، زمان یادگیری فرا رسیده است. بک لینک ها بخش مهمی از موفقیت هر وب سایتی هستند و تا سال 2023 و بعد از آن به حرکت خود ادامه خواهند داد.  آنها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در مورد سئو (بهینه سازی موتور جستجو) هستند.

 

آیا می دانید بک لینک چیست؟ اگر نه، زمان یادگیری فرا رسیده است. بک لینک ها بخش مهمی از موفقیت هر وب سایتی هستند و تا سال 2023 و بعد از آن به حرکت خود ادامه خواهند داد.

 آنها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی در مورد سئو (بهینه سازی موتور جستجو) هستند. چه مبتدی باشید که در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SEO هستید یا یک بازاریاب با تجربه که به دنبال استراتژی های بهتر است، اگر می خواهید سایت خود در رتبه بندی موتورهای جستجو در سال 2023 قرار گیرد، درک اهمیت بک لینک ها و نحوه ساخت آنها بسیار مهم است. در پست، نگاهی عمیق خواهیم داشت به اینکه بک لینک چیست، چرا اینقدر اهمیت دارد، و نکاتی کاربردی در مورد نحوه استفاده موثر از آنها ارائه خواهیم کرد. بنابراین اگر آماده شروع ساخت پیوندهای موفقی هستید که باعث رشد ارگانیک وب سایت شما در سال آینده می شود – بیایید شروع کنیم!

 

بک لینک چیست؟

بک لینک ها لینک هایی هستند که زمانی ایجاد می شوند که وب سایت دیگری به سایت شما لینک می شود. آنها همچنین پیوندهای خارجی و پیوندهای ورودی نامیده می شوند.

 

فرض کنید وب سایت A از پیوند به وب سایت شما در یکی از مقالات خود استفاده می کند. لینک وب سایت A به بک لینک سایت شما تبدیل می شود.

 

چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند؟

بک لینک یکی از ارزش های با ارزش یک وب سایت است. عامل مهمی است که بر توانایی رتبه بندی یک سایت تأثیر می گذارد. شما می توانید هر بک لینک را به عنوان یک “رای اعتماد” برای محتوای سایت خود در نظر بگیرید.

 

وقتی بک لینک بیشتری دارید، به این معنی است که وب سایت های بیشتری محتوای شما را ارزشمند و قابل اعتماد می دانند. در نتیجه گوگل محتوای شما را در نتایج جستجو تقویت می کند تا کاربران بیشتری بتوانند از محتوای شما بهره مند شوند. از نظر سئو، بک لینک ها رتبه و دیده شدن وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می بخشند.

 

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

تنها پیوندهایی که موتورهای جستجو به عنوان چیزهای با ارزش در نظر می گیرند این هستند که دارای اعتبار دامنه و ارتباط خوبی با محتوای شما هستند.

 

به عنوان مثال، فرض کنید مقاله ای در مورد “10 مدی که باید در تابستان امسال دنبال کنید” نوشته اید. وب سایت دیگری مقاله ای در مورد “چرا در تابستان باید نخی بپوشید” نوشت.

 

اکنون وب سایت دیگر از برخی اطلاعات سایت شما استفاده می کند و وب سایت شما را در مقاله پیوند می دهد. این به عنوان یک بک لینک خوب به حساب می آید. اگر وب سایت دارای دامنه و اعتبار صفحه خوبی باشد، این امر حتی بهتر خواهد بود.

 

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. گوگل برای همه بک لینک ها ارزش قائل نیست. اگر بک لینک های شما از یک سایت نامعتبر می آیند، حساب نمی شود. بعلاوه، اگر بک لینک هایی از دامنه ای بی ربط به محتوای خود دارید، این نیز محاسبه نخواهد شد.

 

به عنوان مثال، اگر مقاله شما در مورد «تصفیه‌کننده‌های آب» است و به سایت یا صفحه‌ای درباره «خرده‌فروشی پوشاک» بک لینک دارید، این به عنوان یک بک لینک نامربوط محسوب می‌شود.

 

مثال دیگر این است که اگر بک لینک شما از یک دامنه نامعتبر یا سایتی که به محتوای اسپم معروف است باشد، بک لینک بدی خواهد بود.

 

اگر بیشتر بک لینک های شما از منابع نامعتبر و نامربوط باشد، ممکن است سایت شما توسط موتورهای جستجو جریمه شود. ممکن است گوگل آن را به عنوان یک عمل سئو بد تلقی کند و رتبه شما را بیشتر پایین بیاورد.

 

به طور خلاصه، یک بک لینک معتبر قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت است.

 

چگونه در سال 2023 بک لینک های با کیفیت بسازیم؟

علاوه بر اطمینان از اینکه بک لینک های شما از یک دامنه قابل اعتماد و معتبر می آیند، باید فاکتورهای زیر را نیز بررسی کنید تا یک پروفایل بک لینک قوی بسازید.

اطمینان حاصل کنید که آنها از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند

خودتان را به عنوان یک کاربر در نظر بگیرید و صادقانه پاسخ دهید.

 

آیا به اطلاعاتی که از وب سایت رسمی “دانشگاه هاروارد” یا برخی از وب سایت های استاندارد می آید اعتماد دارید؟

 

خوب، گوگل یک اولویت واضح دارد.

 

این مفهومی است که به عنوان “Domain Authority” یا DA شناخته می شود. DA اندازه‌گیری می‌کند که یک سایت چقدر می‌تواند از طریق لینک دادن به سایت شما به سایت شما منتقل کند.

 

سایتی با اعتبار دامنه بالا احتمالاً قدرت بیشتری را به سایت شما ارسال می کند. اگرچه بک لینک از سایت های با DA بالا آسان نیست، اما قطعاً ارزش هر تلاش شما را دارد.

 

از کلمه کلیدی Target در Anchor Text لینک استفاده کنید

Anchor text یک لینک است که برای کاربران قابل مشاهده است. استفاده از کلمات کلیدی هدف در متن لنگر می تواند شانس شما را برای رتبه بندی برای آن عبارت کلیدی افزایش دهد.

 

اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را بیش از حد با متن های لنگر پر نکنید. این باعث می شود صفحه شما مشکوک و اسپم به نظر برسد. الگوریتم پنگوئن گوگل به راحتی می تواند تشخیص دهد که آیا سایتی دارای شیوه های لینک سازی غیراخلاقی است یا خیر. شما باید در مورد عبارات کلیدی به عنوان متن لنگر بسیار مراقب باشید.

 

مطمئن شوید که لینک های سایت با سایت شما مرتبط هستند

Google بررسی می کند که آیا سایتی که به شما پیوند داده شده است تا حدی با موضوعات سایت شما مرتبط است یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک بازاریابی دیجیتال به سایت دیجیتال مارکتینگ دیگری بک لینک بدهد، معتبر به نظر می رسد. در همین حال، یک سایت باغبانی که به یک وب سایت مواد غذایی بک لینک می دهد، اسپم به نظر می رسد.

 

از پیوند “دنبال کن” استفاده کنید

هر پیوندی که به عنوان “عدم دنبال کردن” علامت گذاری شده باشد توسط خزنده های گوگل نادیده گرفته یا نادیده گرفته می شود. این بدان معناست که گوگل این بک لینک ها را ارزشمند نمی داند.

 

برخی از پیوندهای بدون فالو شامل نظرات وبلاگ، انتشارات مطبوعاتی و تبلیغات پولی هستند. خوب است که گوگل را هدایت کنید تا از این پیوندها رد شود. با این حال، علامت گذاری اشتباه یک لینک بسیار معتبر به عنوان “بدون دنبال کردن” بر سئو شما تأثیر منفی می گذارد.

 

پیوندها باید از دامنه های مختلف باشند

 

گرفتن سه لینک از 3 دامنه با کیفیت بهتر از 100 لینک از یک دامنه است.

 

اگر همان وب سایت به پیوند دادن سایت شما ادامه دهد، این امر ناچیز خواهد بود.

 

تعداد کل وب سایت هایی که به سایت شما وارد می شوند برای گوگل ارزش بیشتری دارد.

 

محتوای ارزشمند ایجاد کنید

ایجاد محتوای ارزشمند و منحصر به فرد کلید جذب بک لینک های با کیفیت است. می توانید محتوای ارزشمند را «دارایی های قابل پیوند» بنامید. اگر محتوای شما چیزی منحصر به فرد ارائه می دهد، دامنه های بیشتری آنها را پیوند می دهند.

 

می توانید محتوای ارزشمندی مانند پست های وبلاگ، آزمون ها، نظرسنجی ها، فیلم ها و برنامه های وب را به صفحه خود اضافه کنید.

 

به جمع بندی پیوندها بروید

خلاصه پیوندها مجموعه ای از پیوندها به مقالات با کیفیت بالا، پست های وبلاگ و سایر محتوای آنلاین است. آنها به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه گردآوری می شوند. این مطالب توسط وبلاگ نویسان فردی یا گروه هایی از متخصصان در یک طاقچه ایجاد می شود. آنها با هم کار می کنند تا یک جمع بندی ایجاد کنند.

 

جمع‌بندی پیوندها بر محتوایی تمرکز می‌کند که تکرار می‌شود یا به طور معمول منتشر می‌شود. این یک راه عالی برای نمایش محتوای خود و ایمن کردن بک لینک های با کیفیت بالا است. علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک رابطه با برندهای خاص و مرتبط یا روزنامه نگاران ایجاد کنید.

 

به یاد داشته باشید، محتوای شما باید قابل توجه و منحصر به فرد باشد تا بتواند در یک جمع بندی لینک قرار بگیرد.

 

پست مهمان را انجام دهید

ارسال مهمان یک راه موثر برای به دست آوردن بک لینک است. با این حال، شما باید فقط برای وب سایت های با کیفیت مرتبط با جایگاه خود بنویسید.

هنگامی که پست های مهمان با کیفیت را برای وب سایت های محبوب در جایگاه خود ایجاد می کنید، این پیوندها می توانند بسیار مفید باشند.

 

پیدا کردن یک سایت خوب برای نوشتن پست های مهمان می تواند کار سختی باشد. با این حال، می توانید روش زیر را امتحان کنید –

 

به دنبال شخصی در صنعت یا جایگاه خود باشید که پست های مهمان را بنویسد. سپس به یکی از وب سایت هایی که نویسنده پست کرده است مراجعه کنید. همچنین، می‌توانید از ابزار snipping برای گرفتن عکس از بیوگرافی نویسنده استفاده کنید. سپس با استفاده از جستجوی عکس معکوس آنها را در گوگل جستجو کنید. این می تواند به شما کمک کند لیست سایت هایی را که نویسنده مطالب خود را پست می کند پیدا کنید.   

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها