کد خبر : 132354
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

تداوم تعلیق حمایت آمریکا از اتیوپی

تداوم تعلیق حمایت آمریکا از اتیوپی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تصمیم گرفته همچنان کمک ها به اتیوپی را تعلیق کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده تصمیم گرفته انواع کمک ها از جمله کمک به سازمان جهانی بهداشت و امنیت غذایی را از سر بگیرد اما کمک ها به برنامه

تداوم تعلیق حمایت آمریکا از اتیوپی

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن تصمیم گرفته همچنان کمک ها به اتیوپی را تعلیق کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده تصمیم گرفته انواع کمک ها از جمله کمک به سازمان جهانی بهداشت و امنیت غذایی را از سر بگیرد اما کمک ها به برنامه های دیگر و بخش اعظمی از برنامه های امنیتی به صورت موقت همچنان متوقف می ماند.

وی افزود، با توجه به وضعیت موجود در اتیوپی، واشنگتن تصمیم گرفته کمک به برنامه های دیگر از جمله بخش اعظمی از برنامه های امنیتی را همچنان در حالت تعلیق نگه دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اتیوپی را برای پایان دادن به درگیری ها در منطقه تیگرای تحت فشار گذاشته است. وی روز چهارشنبه در گزارشی به کنگره گفت، خواستار استقرار نیروهای امنیتی به جای نیروهای اریتره و نیروهای وابسته به حزب حاکم در تیگرای است، نیروهایی که حقوق بشر را نقض نکنند یا دست به پاکسازی نژادی نزنند؛ اقدامی که در غرب تیگرای مشاهده شد.

در درگیری های تیگرای تاکنون هزاران تن کشته و هزاران تن آواره شده اند همچنین این منطقه با بیش از پنج میلیون سکنه با کمبود آب، غذا و دارو مواجه است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها