کد خبر : 174296
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

تسهیلات حمایت از صادرکنندگان به خراسان جنوبی ابلاغ شد

تسهیلات حمایت از صادرکنندگان به خراسان جنوبی ابلاغ شد

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به منظور حمایت از صادرات بنگاه‌های صادراتی به این استان ابلاغ شد. عباس جرجانی روز یکشنبه 28 آذر به رسانه‌ها بیان کرد: این تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی و براساس مفاد ماده یک بسته حمایت از صادرات

تسهیلات حمایت از صادرکنندگان به خراسان جنوبی ابلاغ شد

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به منظور حمایت از صادرات بنگاه‌های صادراتی به این استان ابلاغ شد.

عباس جرجانی روز یکشنبه 28 آذر به رسانه‌ها بیان کرد: این تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی و براساس مفاد ماده یک بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در قالب سرمایه در گردش به بنگاه‌های صادراتی پرداخت می‌شود.

وی افزود: بنگاه‌های صادراتی استان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه الکترونیکی بهین‌یاب به نشانی www.stsm.ir  بخش تسهیلات بسته حمایت از صادرات اقدام کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پس از ثبت درخواست و احراز اهلیت صادراتی متقاضیان براساس شاخص‌های موجود، درخواست‌های تایید شده برای ادامه روند پرداخت تسهیلات به‌صورت الکترونیکی به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ صادرکننده و بنگاه صادراتی و وجود ظرفیت و مزیت مرز در خراسان جنوبی ادامه داد: مجموع صادرات این استان در هشت ماه گذشته ۵۱۲ میلیون دلار کالا بوده که ۴۳۲ میلیون دلار کالاهای اظهار شده از سایر گمرکات کشور و ۸۰ میلیون دلار کالاهای تولیدی خراسان جنوبی به کشورهای هدف صادر شده است.

جرجانی گفت: در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل با هدف پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به صادرکنندگان با نرخ‌های ترجیحی در نظر گرفته شده است که مانند سال ۱۳۹۹ صادرکنندگان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌های خود از طریق سامانه‌های سپیدار و بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات یادشده اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها