کد خبر : 175303
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

تسهیل‌گری در امور راهکار خنثی‌سازی تحریم‌ها است

تسهیل‌گری در امور راهکار خنثی‌سازی تحریم‌ها است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه تسهیل‌گری در امور کشور را راهکار خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست. هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۳۰ بهمن) برگزار شد، با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، اظهار کرد:  بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها تمرکز

تسهیل‌گری در امور راهکار خنثی‌سازی تحریم‌ها است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه تسهیل‌گری در امور کشور را راهکار خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۳۰ بهمن) برگزار شد، با بیان اینکه امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، اظهار کرد:  بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها تمرکز کنیم که اصلی‌ترین راهکار آن نیز تسهیل‌گری امور در داخل کشور است.

وی بخشی از مشکلات اقتصادی که با آن مواجهیم را مربوط به قوانین  دست و پاگیر داخلی دانست و عنوان کرد: اگر در امور داخلی کشور تسهیل‌گری نکنیم، درگیر خودتحریمی خواهیم شد.

وی اضافه کرد: برخی از این مشکلات در داخل استان و از طریق مدیران قابل حل و فصل است، اما برای رفع برخی دیگر نیازمند پیگیری‌های ملی هستیم و حتی اگر نیاز باشد به رئیس جمهور هم نامه خواهیم نوشت.

استاندار کرمانشاه از صادرکنندگان به عنوان یکی از مهمترین اقشاری یاد کرد که تحت تأثیر گرفت و گیرهای قوانین داخلی هستند و گفت: این قشر در شرایط کنونی سخت اقتصادی ایثارگرانه کار می‌کنند و ما نیز وظیفه داریم بسترهای لازم را برای کار آنها فراهم کنیم.

بازوند خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط با بخش صادرات خصوصا گمرک باید برای تسهیل امور صادرکنندگان بسیار تلاش کنند.

وی از عملکرد برخی از دستگاه‌ها در برخورد با ارباب رجوع هم انتقاد کرد و با بیان اینکه گاهی کارمندان به سختی جواب مراجعین را می‌دهند، خاطرنشان کرد: این رویه در برخورد با هر ارباب رجوعی خصوصا صادرکنندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار کرمانشاه در ادامه از معضل جدی که در ساختار اداری کشور با آن مواجهیم هم یاد کرد و گفت: این معضل نبود استقلال اقتصادی برای استان‌ها است که امکان تصمیم‌گیری مستقل در بسیاری از مسائل اقتصادی را از استان‌ها می‌گیرد.

وی افزود: اگر پیشرفت کشور را می‌خواهیم باید به استان‌ها استقلال اقتصادی داده شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها