کد خبر : 121495
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

تصفیه خون و دوری از دردهای عصبی با تره تیزک

تصفیه خون و دوری از دردهای عصبی با تره تیزک

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از تره تیزک برای تصفیه خون، جبران کمبود ویتامین C و بهبود بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود. حسین راغ آرا گفت: تره تیزک خودرو گیاهی است که مصرف آن  به دلیل وجود ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی در برگ‌های آن علاوه بر بالا بردن توان

تصفیه خون و دوری از دردهای عصبی با تره تیزک

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از تره تیزک برای تصفیه خون، جبران کمبود ویتامین C و بهبود بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.

حسین راغ آرا گفت: تره تیزک خودرو گیاهی است که مصرف آن  به دلیل وجود ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی در برگ‌های آن علاوه بر بالا بردن توان آنتی‌اکسیدانی، منجر به محافظت از DNA نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه استفاده از ریشه، برگ و میوه تره تیزک در طب گیاهی بسیار مرسوم است، افزود: تره تیزک سبب کاهش فشارخون بالا می‌شود، همچنین از آن برای تصفیه خون، جبران کمبود ویتامین C و بهبود بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: این گیاه اثرات درمانی در تسکین تصفیه خون  دارد و ضماد موضعی آن برای کاهش درد عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راغ آرا یادآور شد: برای تهیه دم‌کرده گیاه، از ۵۰ گرم برگ یا میوه آن در یک لیتر آب استفاده می‌شود و همچنین می‌توان ۲۰ گرم از ریشه گیاه را در یک لیتر آب دم کرد و مقدار خوراک از دم کرده تره تیزک روزی سه بار و هر بار نصف لیوان است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها