کد خبر : 191300
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

توسعه مراکز آموزش عالی دستاورد انقلاب است/ سند چشم‌انداز پنج ساله نهاد تدوین می‌شود

توسعه مراکز آموزش عالی دستاورد انقلاب است/ سند چشم‌انداز پنج ساله نهاد تدوین می‌شود

ایسنا/لرستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: توسعه مراکز آموزش عالی از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود امروز ۱۹ بهمن ماه در مراسم راه‌اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و

توسعه مراکز آموزش عالی دستاورد انقلاب است/ سند چشم‌انداز پنج ساله نهاد تدوین می‌شود

ایسنا/لرستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: توسعه مراکز آموزش عالی از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود امروز ۱۹ بهمن ماه در مراسم راه‌اندازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی داشته است که یکی از آنها توسعه مراکز آموزش عالی بوده و گواه این مطلب این است که در قبل از انقلاب نرخ باسوادی در کشور صفر و امروز شاهدیم که نرخ بی‌سوادی به صفر رسیده است.

وی اضافه کرد: امام راحل و شهدای عزیز کار خود را انجام دادند و ما به آنها مدیون هستیم و امیدواریم نه با شعار بلکه در عمل دنباله‌روی مسیر آنان باشیم.

حاتمی کن‌کبود افزود: نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان به عنوان نهادی مستقل و مستقر با سه راهبرد هدایت، حمایت و نظارت بر سه قشر دانشجو، کارمند و اساتید و با روحیه دستگیری نه مچ‌گیری فعالیت دارد و مسئولین دانشگاه‌ها و مراکز را برای رسیدن به تعالی علم و دانش در کنار خود می‌بیند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه آموزش عالی باید به جایگاه خود دست یابد، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ مرکز آموزش عالی در لرستان داریم در برخی مراکز شرایط خوبی به لحاظ فضای آموزشی و خوابگاهی وجود دارد و در برخی مراکز با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه کاربردی و ماموریت‌گرای علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور است و یکی از اهداف ما این است که فضای آموزش عالی را به نحوی سروسامان دهیم.

حاتمی بیان کرد: به دنبال تقویت وضع مطلوب و  تدوین تقویم و سند چشم‌انداز پنج ساله در دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: در مراکز استان شش مسئول دفتر نهاد داشتیم که تصمیم گرفتیم برای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز دفتری ایجاد کنیم تا از ظرفیت این نهاد در برنامه‌های مختلف دانشگاه کاربردی و علمی استفاده شود.

حاتمی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی وحدت بین ادیان و مذاهب است، بیان کرد: کلاس‌های درس معارف در دانشگاه‌ها با ادیان مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از سوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، حجت‌الاسلام احسان عوض نژاد با حفظ سمت(معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان)به عنوان نماینده دفتر استانی نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها