کد خبر : 180173
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

جلسه رای اعتماد به دولت جدید لیبی در سرت برگزار می‌شود/ دیدار رئیس‌جمهوری تونس با کوبیس

جلسه رای اعتماد به دولت جدید لیبی در سرت برگزار می‌شود/ دیدار رئیس‌جمهوری تونس با کوبیس

منبعی در لیبی اعلام کرد که قرار است پارلمان طبرق در شرق لیبی جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت جدید را در شهر سرت برگزار کند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، اعضای پارلمان طبرق در شرق لیبی نشست مشورتی با هدف توافق بر سر مقدمات ضروری قبل از جلسه

جلسه رای اعتماد به دولت جدید لیبی در سرت برگزار می‌شود/ دیدار رئیس‌جمهوری تونس با کوبیس

منبعی در لیبی اعلام کرد که قرار است پارلمان طبرق در شرق لیبی جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت جدید را در شهر سرت برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، اعضای پارلمان طبرق در شرق لیبی نشست مشورتی با هدف توافق بر سر مقدمات ضروری قبل از جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت جدید به ریاست عبدالحمید الدبیبه برگزار کردند.

خبرنگار روسیا الیوم از توافق اعضا با برگزاری جلسه اعطای رای اعتماد به کابینه الدبیبه در شهر سرت خبر داد.

اختلافاتی در داخل پارلمان لیبی در خصوص مکان برگزاری نشست مشورتی در روز پانزدهم فوریه وجود داشت که منجر به ارائه دو دعوت نامه برای دو جلسه در یک تاریخ یکی در طبرق و دیگری در شهر مصراته در غرب طرابلس شده بود.

مهلت نامزدی جهت تصدی پست‌های وزارتی در دولت موقت جدید لیبی روز یکشنبه خاتمه یافت.

رئیس قوه مجریه جدید در لیبی به ارزیابی رزومه‌های کاری نامزدها خواهد پرداخت و بعد از آن ترکیب وزارتی را برای اعطای رای اعتماد در بازه زمانی سه هفته‌ای به پارلمان می‌دهد.

از سوی دیگر، قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس در دیدار با یان کوبیس، فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی تاکید کرد: اطمینان دارم ماموریت فرستاده سازمان ملل به لیبی موفقیت آمیز می‌شود و موفقیت سازمان ملل به منزله موفقیت لیبی و تونس و کل منطقه است.

سعید اشاره کرد: لیبی در مرحله جدیدی از تاریخ خود از رهگذر توافقات سیاسی اخیر و شروع گذار از مشروعیت بین‌المللی موقت به سمت مشروعیت داخلی دائمی قرار دارد.

او نسبت به استقبال تونس از تحولات لیبی و آمادگی‌اش برای مشارکت در موفقیت لیبی ابراز تمایل کرد و آن را براساس روابط برادرانه ویژه دو ملت تونس و لیبی دانست.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها