کد خبر : 177211
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

درخواست غرب و اروپا برای تعیین تاریخ انتخابات لیبی/ پارلمان لیبی دوشنبه نشست برگزار می‌کند

درخواست غرب و اروپا برای تعیین تاریخ انتخابات لیبی/ پارلمان لیبی دوشنبه نشست برگزار می‌کند

پارلمان لیبی در طبرق روز دوشنبه پیشنهاد تعویق یک ماهه انتخابات این کشور را بررسی می‌کند، همزمان اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا نیز تسریع در تعیین تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی و انتشار لیست نهایی کاندیداها را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی

درخواست غرب و اروپا برای تعیین تاریخ انتخابات لیبی/ پارلمان لیبی دوشنبه نشست برگزار می‌کند

پارلمان لیبی در طبرق روز دوشنبه پیشنهاد تعویق یک ماهه انتخابات این کشور را بررسی می‌کند، همزمان اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا نیز تسریع در تعیین تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی و انتشار لیست نهایی کاندیداها را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، فوزی النویری، رئیس پارلمان مکلف لیبی تمامی اعضای این پارلمان را به حضور در جلسه رسمی روز دوشنبه این هفته در طبرق برای بررسی پیشنهاد تعویق یک ماهه انتخابات تا ۲۴ ژانویه آتی و نیز بررسی مشروعیت دولت وحدت ملی به ریاست عبد الحمید الدبیبه دعوت کرد.

در پی لغو انتخابات ۲۴ دسامبر در لیبی، سفارت‌های کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا نیز در بیانیه مشترکی ضمن اعلام حمایت خود از تلاش‌های هیات سازمان ملل در لیبی و نیز میانجی‌گری‌های استفانی ویلیامز، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشور برای کمک به روند سیاسی در لیبی، تسریع در تعیین تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی و انتشار لیست نهایی کاندیداها را خواستار شدند.

آنها در ادامه بیانیه خود بر آمادگی جامعه جهانی برای محاکمه کسانی که با خشونت و یا تحریک به آن، روند سیاسی و انتخاباتی را در لیبی تضعیف می‌کنند، هشدار داد: اشخاص و یا تشکل‌های داخل و خارج لیبی و کسانی که مانع روند انتخاباتی و انتقال سیاسی می‌شوند، محاکمه خواهند شد.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن هشدار نسبت به خلأ قانونی و حاکمیتی در لیبی، برگزاری انتخابات طبق اصولی قانونی و درست را خواستار شد.

سفارت انگلیس نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: انگلیس از روند انتخاباتی در لیبی و نیز اقدامات مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل حمایت می‌کند و باید مسیر صلح و ثبات طی شده بر اساس توافقنامه آتش‌بس سال ۲۰۲۰ و نقشه راه گفتگوی سیاسی لیبی ادامه یابد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از مقامات لیبیایی خواست هر چه سریع‌تر یک نقشه راه روشن و جدول زمانی جدیدی را برای برگزاری هر چه سریعتر انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تدوین کنند.

بورل در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات تنها راه برای ایجاد آینده‌ای باثبات و شکوفا، انتقال دموکراتیک حاکمیت به نهادهای منتخب و پایان مسالمت‌آمیز دوره انتقالی است، بر حمایت کامل اتحادیه اروپا از میانجی‌گری‌های استفانی ویلیامز، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی و تلاش‌های هیات سازمان ملل در این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها