کد خبر : 179191
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

درگیری مزارع کلزای خراسان شمالی به شته مومی

درگیری مزارع کلزای خراسان شمالی به شته مومی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از درگیری مزارع کلزای این استان به شته مومی خبر داد. محمدرضایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: این شته به هنگام بروز هوای گرم خود را نشان می دهد و گرمای دو سه هفته اخیر موجب شده تا مزارع کلزای استان به این آفت

درگیری مزارع کلزای خراسان شمالی به شته مومی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از درگیری مزارع کلزای این استان به شته مومی خبر داد.

محمدرضایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: این شته به هنگام بروز هوای گرم خود را نشان می دهد و گرمای دو سه هفته اخیر موجب شده تا مزارع کلزای استان به این آفت درگیر شوند.

وی افزود: سرمای هوا عاملی برای از بین بردن و کنترل بروز این شته است اما در حال حاضر گرمای هوا سبب شده تا جمعیت بیشتری در بین مزارع بیشتر شوند.

رضایی با اشاره به بروز سن گندم در مزارع گندم و جو نیز بیان کرد: متاسفانه کاهش بارندگی و گرمای هوای در بهمن ماه امسال موجب شده شیوع آفت سن مادری گندم نسبت به دوره رشد گندم و جو جلوتر باشد.

وی تصریح کرد: گرمای کنونی هوا موجب می شود تا سن گندم از سوی کوه ها به سمت مزارع ریزش پیدا کند و احتمال شیوع این آفت از اوایل اسفندماه وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: احتمال بروز خسارت بیشتر در مزارع گندم و جو نسبت به سال گذشته در استان وجود دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها