کد خبر : 121607
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

در سال جدید موضوع مهارت افزایی دانشجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم

در سال جدید موضوع مهارت افزایی دانشجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه در سال ۹۹ عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ نیز ارتباط با صنعت را حفظ خواهیم کرد و مهارت‌افزایی دانشجویان را پیگیری خواهیم کرد. تا هر دانشجو باید پس از فارغ‌التحصیلی حداقل یک مهارت عمده داشته باشد. دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌و گو با ایسنا

در سال جدید موضوع مهارت افزایی دانشجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه در سال ۹۹ عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ نیز ارتباط با صنعت را حفظ خواهیم کرد و مهارت‌افزایی دانشجویان را پیگیری خواهیم کرد. تا هر دانشجو باید پس از فارغ‌التحصیلی حداقل یک مهارت عمده داشته باشد.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: اواخر سال ۹۸، معضل کرونا به ما تحمیل شد و ما کار سختی داشتیم. چراکه باید زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کردیم.  کرونا مساله جدیدی در کشور بود ولی خوشبختانه توانستیم خیلی سریع برای این مشکل راه‌حل پیدا کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: دقیقا بعد از نوروز ۹۹ آموزش به شیوه مجازی انجام شد و در طول ترم نیز برای اینکه از نظر مسائل کیفی و امتحانات افت نداشته باشیم، اقداماتی را انجام دادیم و سعی کردیم آموزش دانشجویان لطمه چندانی نبیند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در سال ۹۹ افزود: ما در زمینه تحقیقات فعالیت‌های خوبی داشتیم. همچنین قراردادهای صنعتی ما نیز رشد بسیار خوبی داشت و می‌توان گفت در طول این سال‌ها بینظیر بود و دریافتی ما از قراردادهای صنعتی رشد ۴ تا ۵ برابری داشته است که تاکنون تحقق پیدا کرده است. این بدان معنا است که ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و دانشگاهی که در جهت نیازهای کشور عمل می کند، گام‌هایی برداشته‌ایم.

دکتر معمتدی در رابطه با عملکرد دانشگاه امیرکبیر در زمینه نوآوری و فناوری گفت: ما در زمینه نوآوری و فناوری رشد خوبی را شاهد بودیم و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد تحت حمایت ما در دانشگاه از مرز ۱۳ عبور کرد که این رقم در  میان دانشگاه‌های کشور بی‌نظیر است. ما در موضوع مهارت افزایی نیز با قدرت بیشتری کار را دنبال می‌کنیم تا هر دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی حداقل یک مهارت عمده داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در رتبه‌بندی‌های دانشگاهی همچنان مانند گذشته روند صعودی خود را حفظ کردیم، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا تاثیر زیادی در رتبه‌بندی دانشگاه ما نذاشت. در مجموع با تلاش مدیران، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه،‌سال خوبی را پشت سر گذاشتیم .

دکتر معتمدی با اشاره به شعار سال ۹۹ تصریح کرد: ما از طریق رشد قراردادهای صنعتی و پروژه‌هایی که گرفتیم، و در بحث نوآوری، کمکی که به افراد نوآور کردیم تا بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشد، دقیقا در جهت تحقق شعاری بود که مقام معظم رهبری به درستی در سال ۹۹ مطرح کردند.

وی در رابطه با اهداف دانشگاه امیرکبیر برای سال ۱۴۰۰ افزود: ما در سال ۱۴۰۰ نیز همین روند را دنبال میکنیم، بحث مهارت‌ افزایی را با قدرت بیشتری دنبال میکنیم و بحث قراردادهای صنعتی را همچنان با قوت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در نهایت اظهار کرد: ما از چند سال پیش، بحث بازنگری برنامه آموزشی را داشتیم که باید تغییرات بدهیم. همچنین بحث (دوره های کار و آموزش پایدار “کوآپ”) را دنبال خواهیم کرد. پیش از این و در تابستان سال ۹۹ دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با همکاری مجموعه ای از شرکتهای صاحب نام، دوره های کار و آموزش پایدار (کوآپ) را طراحی و پیاده سازی کرده است. بطوریکه در این دوره ها دانشجویان می توانند با وارد شدن به سازمان‌های پیشرو، از باتجربه ها فوت و فن جدید یادگرفته و بدون هزینه، روش‌های حل مساله در محیط‌های واقعی را یاد بگیرند. دانشجویان می‌توانند دو ترم همراه با دو تابستان، به صورت تمام‌وقت در شرکت‌های همکار کوآپ مشغول به کار شده و بدون نیاز به پرداخت هزینه، کارشناسی خود را در پنج سال (۱۰ ترم) دریافت کنند. این فارغ‌التحصیلی همراه با ۸ ماه سابقه کاری با بیمه،خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها