کد خبر : 174550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

در یک جنگ نرم سنگین علیه تفکر وحدت و تقریب هستیم

در یک جنگ نرم سنگین علیه تفکر وحدت و تقریب هستیم

ایسنا/کرمانشاه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروزه دشمنان یک جنگ نرم سنگین علیه وحدت مسلمانان به راه انداخته‌اند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری امروز(اول اسفند) در جریان سفر به استان کرمانشاه، در نشست خبری با اشاره به اهمیت تسهیل رفت و آمد علمای شیعه و سنی، گفت: در تلاشیم تا با همکاری

در یک جنگ نرم سنگین علیه تفکر وحدت و تقریب هستیم

ایسنا/کرمانشاه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروزه دشمنان یک جنگ نرم سنگین علیه وحدت مسلمانان به راه انداخته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری امروز(اول اسفند) در جریان سفر به استان کرمانشاه، در نشست خبری با اشاره به اهمیت تسهیل رفت و آمد علمای شیعه و سنی، گفت: در تلاشیم تا با همکاری استانداری کرمانشاه یک فضای ارتباطی گسترده را شکل دهیم و فرصت تعاملات علمای اهل تسنن و تشیع استان کرمانشاه را با کشور عراق بیشتر کرده و از این طریق سفیران تقریب را به خارج از کشور بفرستیم.

وی با بیان اینکه هم افزایی ملل اسلامی می تواند در حوزه هایی شامل دانش، قدرت سیاسی، امنیت و ثروت تجلی پیدا کند، گفت: در حوزه دانش باید با اشتراک گذاری دانش، بیداری اسلامی گسترش پیدا کند و دانش ایرانیان در حوزه های مختلفی مثل علوم دینی، علوم هسته ای، نانو و … در اختیار مسلمانان دیگر کشورها قرار گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهیمت برنامه ریزی برای استفاده  از ظرفیت های علمای شاخص اهل تسنن و تشیع برای اتحاد بیشتر بین مذاهب، گفت: باید ظرفیت ها شناسایی شوند و از این ظرفیت ها برای ترویج تفکر انقلاب اسلامی به جهانیان استفاده شود، چون با شناسایی افراد توانمند می توانیم در گام دوم انقلاب پیام انقلاب را در سطح جهانی گسترش دهیم.

شهریاری ادامه داد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسعه وحدت را در برنامه داشته و می کوشد تا اهداف مبنی بر وحدت خود را در سراسر دنیا گسترش دهد.

شهریاری سپس از جنگ نرم علیه تفکر وحدت به عنوان یکی از اهداف جدید دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب یاد کرد و افزود: دشمنان می کوشند تا با استفاده از فضای مجازی و ماهواره تخم نفاق را در جهان اسلامی گسترش دهند.

وی با بیان اینکه امروز در یک جنگ نرم سنگین علیه تفکر وحدت و تقریب هستیم، گفت: ما نیاز به یک جهاد تقریبی داریم تا فضای جهان اسلام را از دست دشمنان خارج کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه برخی از علمای دینی خواسته یا ناخواسته در خدمت اهداف نظام استکباری قرار می گیرند، گفت: برخی از این افراد جیره خوار نظام استکباری بوده و برخی هم به دلیل عدم فهم عمیق از دین در این مسیر قرار می گیرند که برای مصونیت در برابر این نوع تهدیدات باید تربیت دینی در جامعه تقویت شود و علما مجهز به دانش عمیق تر شوند.

شهریاری سپس با بیان اینکه در این ۴۲ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همواره تلاش کرده اند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، وحدت بین آنها را خدشه دار کرده و از این طریق به اهداف خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب دست پیدا کنند،ادامه داد: سیاست کلان نظام این است که با تمام فرقه ها و مذاهب باب گفت وگو و همکاری را باز کرده و بر مبنای این سیاست توانسته تمامی نقشه های دشمنان را هم نقش بر آب کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دشمنی های 42 ساله دشمنان اسلام و انقلاب با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: مادامی که ما سیاست های تقابلی با استکبار جهانی داریم آنها دست از مبارزه با ما برنخواهند داشت و این مقابله را به شکل های مختلفی مثل ترور، تعارض، تکفیر و … نشان می دهند.

وی سپس از استفاده حداکثری از فضای مجازی به عنوان یکی از راهبردهای مجمع جهانی تقریب یاد کرد و افزود: در این راستا هفته وحدت امسال سایت “ویکی وحدت” را راه اندازی کرده که تاکنون بالغ بر دوهزار مقاله در آن بارگزاری شده و این تعداد مقاله ظرف پنج سال به 100 هزار خواهد رسید و به بزرگترین بانک اطلاعاتی جهان اسلام تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی یک کلان پروژه با نام خدمات تعاملی جهان اسلام از سوی مجمع جهانی تقریب گفت: در این راستا قرار است خدمات آموزشی و فرهنگی شامل خدمات گردشگری، زیارتی، فرهنگی و … به مسلمانان ارائه شده و همه 1.2 میلیارد مسلمان  از این خدمات بهره مند شوند.

وی به سمت و سو پیدا کردن دانشگاه مذاهب اسلامی به سمت توسعه رشته های نو مثل فناوری اطلاعات، اقتصاد، حقوق و…اشاره  و ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند در پرورش انسان های توانمند و توسعه علوم مختلف مفید واقع شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت رعایت جانب احتیاط از سوی علمای شیعه و سنی در سخنرانی ها،گفت: گرچه علما باید مراقب باشند، اما باید این نکته را هم باید مد نظر داشت که هر انسانی ممکن است خطا کند و اگر در راستای دانش افزایی و ارتقای عقلانیت آحاد مردم کار شود، خود آنها در برابر علمایی که خطا کنند، می ایستند.

وی اشاره ای هم به درگذشت بیش از 70 نفر از علمای اهل سنت کشور از سال گذشته داشت و گفت: پنجم اسفند برای پاسداشت این بزرگان نشستی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ نشان داده که مردم ایران اسلامی اهل همزیستی مسالمت آمیز با طرفداران مذاهب و حتی ادیان مختلف هستند، گفت: استان کرمانشاه یکی از استان های روشنگر و پیشتاز در حوزه وحدت اسلامی است و توانسته این همزیستی مسالمت آمیز را به بهترین شکل به منصه بگذارد، بگونه ای که حتی در سطح ازدواج بین شیعه و سنی تعاملات گسترده ای در این استان دیده می شود.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه دشمنان برای اختلافات مذهبی بین مسلمانان هزاران وسیله در اختیار دارند، گفت: رسانه ها می توانند نقش مهمی در اتحاد بیشتر بین مسلمانان داشته باشند که خوشبختانه رسانه های استان در این حوزه همواره پیشقدم هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها