کد خبر : 121566
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

رونمایی از کتاب “آیینه‌ای در معراج”

رونمایی از کتاب “آیینه‌ای در معراج”

ایسنا/اصفهان کتاب “آیینه ای در معراج” در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد. شاعر این کتاب “آیینه ای در معراج” در آیین رونمایی از این کتاب، گفت: هر کرانه از هستی، تجلی وجود خداست تا بفهمیم دنیا همان آیینه ای است که ما را به خودمان نشان  می دهد با همه خوب و بدی

رونمایی از کتاب "آیینه‌ای در معراج"

ایسنا/اصفهان کتاب “آیینه ای در معراج” در کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد رونمایی شد.

شاعر این کتاب “آیینه ای در معراج” در آیین رونمایی از این کتاب، گفت: هر کرانه از هستی، تجلی وجود خداست تا بفهمیم دنیا همان آیینه ای است که ما را به خودمان نشان  می دهد با همه خوب و بدی که در آن می بینیم و اگر بتوانیم تغییر کنیم، در دنیا ثمره و در دل مان اثرش را حس می کنیم.

به گزارش ایسنا، اکرم سادات عمارتی نوش آبادی اظهار کرد: رفتار روحی و عارفانه یک استاد، در دوران دانشگاه و آغاز جوانی نگاهم را به زندگی تغییر داد و دنیای مرا  بسیار زیباتر ساخت تا بتوانم لذت زندگی آگاهانه را بفهمم.

وی افزود: به نیکی یاد می کنم از استاد «انشاله جعفری هرفته» که با اعجاز هدایتش، مرا به این باور رساند که با صبر و تلاش می توان از دریای پرتلاطم زندگی عبور کرد و به ساحل امن آرامش رسید.

این شاعر تصریح کرد: نوشتن، فرصتی است که انسان بتواند به دنیای درون خود پای بگذارد و با نگاه عبرت آموز به دیروز خود و با درک درست شرایط حال خود، فردایی را بهتر و با آرامش درونی در خدمت به خلق خدا بسازد.

عمارتی نوش آبادی تاکید کرد: برای زیستن آگاهانه باید از درون به آرامش رسید و با نوشتن سرگذشت روزانه و آنچه که زبان حال است می توان به ژرفای تفکر و زلالی ذهن رسید و از این رو است که آخرین پیامبر خدا(ص)، معجزه خود را نوشتن و رسالتش را ترویج اخلاق کریمانه توصیف کرده است.

وی تصریح کرد: بدون شک، قلم و هر آنچه که از حقیقت می نویسد، مقدس است و امانت خدا برای نسل بشر است تا در ظلمت جهل و هر آنچه که از نادانی ریشه می گیرد، چراغی روشن کند و دیگران را هدایت کند.

عمارتی نوش آبادی گفت: محتوای اشعار، دغدغه روزانه خودم است که برای دل خودم در شرایطی که داشتم آنها را نوشته ام و امروز فرصتی شد که آن را برای یادگار از دوران مختلف زندگی منتشر کنم.

وی افزود: تحقیقات علمی، نشان می دهد فشار فکری و انبار کردن اسرار و اطلاعات باعث جدال درونی در دو ناحیه مغز شده و عملکرد شناختی را کاهش می دهد بنابراین ثبت خاطرات، ایده‌ها و اندیشه‌ها منجر به نجات از این فشار روحی و روانی می شود.

مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد در معرفی نویسنده گفت: اکرم سادات عمارتی نوش آبادی، متولد ۲۰ تیرماه ۱۳۵۲ است و دانش آموخته کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای است و ۲۸ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارد.

میثم حسان افزود: نوشتن، مهمترین ابزار ارتباط بین انسان ها، برای آموزش، اطلاع رسانی، بیان احساس و خلق آثار ادبی در قالب مقاله، خاطره، سفرنامه و حتی یادداشت روزانه است که در این بین حوزه شعر و داستان از تنوع بیشتری برخوردار است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که حتی دانش آموزان و دانشگاهیان دچار آن هستند، ضعف در نوشتن است. دانش آموزی که در دوران مدرسه عاجز از نوشتن انشاء بود در دوران دانشجویی نیز قادر به نوشتن مقاله و پایان نامه و حتی رزومه خود نیست و در شرایط امروز و توسعه فناوری های مدرن این مشکل بیشتر شده است.

مدیر کانون توسعه فرهنگی کودکان نوش آباد تصریح کرد: در مدرسه باید نوشتارهایی مثل خلاصه نویسی، یادداشت های روزانه و خاطره را جدی بگیریم. بچه ها را به نوشتن توصیف ساده از محیط، گزارش یک روز خانه و مدرسه، تشویق کنیم که ادامه این نوشتن همراه با خواندن کتاب خوب، باعث قوت در نوشتن می شود.

این فعال در حوزه ترویج مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد: کسانی که از نوجوانی شروع به نوشتن خاطره، روزنوشت می کنند و پیوسته ادامه می دهند، نوشتن برایشان عادت شده و در سایر موضوعات زندگی نیز مهارت بیشتری کسب می کنند.

حسان گفت: کتاب آیینه ای در معراج، در چهار فصل با ۱۵۲ شعر تدوین و در انتشارات دارخوین به قیمت ۸۰۰ هزار ریال عرضه شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها