کد خبر : 70031
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

ساخت بند خاکی”بش قارداش” از سر گرفته می شود

ساخت بند خاکی”بش قارداش” از سر گرفته می شود

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ساخت بند خاکی”بش قارداش” در بجنورد از سر گرفته می شود. سید محسن مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح احداث سد بش قارداش و تاسیسات وابسته اظهارکرد: این پروژه شامل ساخت سد و بندخاکی بش قارداش است، بطوریکه

ساخت بند خاکی"بش قارداش" از سر گرفته می شود

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: ساخت بند خاکی”بش قارداش” در بجنورد از سر گرفته می شود.

سید محسن مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح احداث سد بش قارداش و تاسیسات وابسته اظهارکرد: این پروژه شامل ساخت سد و بندخاکی بش قارداش است، بطوریکه بند خاکی بر روی رودخانه فیروزه ساخته می شود و آب جمع آوری شده در بند به داخل سد پمپاژ می شود.

وی افزود: آب ذخیره شده در این طرح برای بخش کشاورزی و گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدنی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده امسال ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از پیوست یک قانون بودجه به این پروژه تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر قرار بر این است تا سازمان برنامه و بودجه نیز از محل اعتبارات متوازن رقم ۱۰ میلیارد تومان را اختصاص دهد که تاکنون رقم شش میلیارد تومان ابلاغ شده است.

این مقام مسئول گفت: ساخت پروژه شامل ساخت سد و بندخاکی بش قارداش در سال ۹۵ متوقف شد و تا آن زمان کل پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی تصریح کرد: اگر اعتبار لازم تا سال ۹۵ به این پروژه اختصاص می یافت این پروژه با رقم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان به پایان می رسید.

به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی این پروژه در حال حاضر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانکار بدهکار است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها