با ما همراه باشید

ورزشی

شادی مردم دهلران در پی قهرمانی جواد فروغی

منتشر شده

در

جواد فروغی تیرانداز ایلامی امروز در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تپانچه اولین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کرد.

به همین منظور مردم دهلران (زادگاه جواد فروغی) به جشن و شادی پرداختند.

همچنین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کنار منزل پدری جواد فروغی، از مادر این ورزشکار تقدیر و تجلیل شد.

منبع:خبرگزاری مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

منتشر شده

در

توسط

شبیخون سازمان لیگ فوتبال برای حفظ سنگر تبلیغات محیطی!

سازمان لیگ فوتبال در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) با انتشار چند مصاحبه از سوی مدیران باشگاه‌های پدیده، فجر و نفت مسجد سلیمان به اجرای تبلیغات محیطی توسط این سازمان تاکید کرد.

 تقابل باشگاه استقلال و سازمان لیگ فوتبال روز شنبه، درست چند ساعت قبل از شروع داربی ۹۷ با ورود وزیر ورزش و جوانان به ماجرا و سپردن حق تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی آبی‌ها به این باشگاه فیصله پیدا کرد. در همین راستا پرسپولیسی‌ها هم که تا آن روز پشت سازمان لیگ ایستاده بودند، مانند استقلال، تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌شان را در اختیار گرفتند.

با این حال به نظر می‌رسد سپردن حق تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس برای سازمان لیگ به این راحتی‌ها قابل هضم نبوده است چرا که در ساعات پایانی دیشب (دوشنبه) سایت رسمی سازمان لیگ اقدام به انتشار مصاحبه‌هایی با مدیران دیگر باشگاه‌های لیگ برتری کرد که در این مصاحبه‌ها به اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه توسط سازمان لیگ تاکید شده است. تاکنون مصاحبه‌های مدیران باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان، پدیده و فجر سپاسی منتشر شده و احتمالا این رویه امروز (سه‌شنبه) هم ادامه داشته باشد.

اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت نباید همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد

بر این اساس، رسول فلاح، مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی تصریح کرد: در جلسه ای که مدیران عامل باشگاه‌ها با روسای فدراسیون و سازمان لیگ داشتند گفتم که هر سازمانی باید یک رئیس داشته باشد و هر باشگاهی هم باید یک مدیرعامل داشته باشد و نباید اینگونه باشد که وقتی بنده به هر دلیلی در سازمان یا باشگاهم حضور نداشتم موضع گیری کنم و بخواهم قواعد و اصول را برهم بزنم. ۸۰ درصد باشگاه‌های ما دولتی هستند و از بیت المال ارتزاق می‌کنند. بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که سر پل صراط بتوانیم جوابگو باشیم. در حال حاضر شاید فقط ۳ تیم تراکتور تبریز، نساجی مازندران و پدیده مشهد به معنای واقعی خصوصی هستند و بقیه باشگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بیت المال ارتزاق می‌کنند بنابراین مدیران باشگاه‌ها باید در محیطی دوستانه و پشت درهای بسته بنشینند و مشکلات را حل و فصل کنند و هر مدیری هم که طرح و ایده بهتری برای درآمدزایی دارد باید براساس قوانین و مقررات به مجمع سازمان لیگ ارایه بدهد. کشاندن مشکلات به سطح رسانه‌ها ناپسند است. باشگاه فجرشهید سپاسی و چند باشگاه دیگر لیگ برتری از اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه حمایت می‌کنند و همه چیز باید براساس ضوابط و مصوبه‌ها و آئین‌نامه های تعیین شده پیش برود نه اینکه اگر فردی با وزیر ورزش ارتباط داشت بخواهد همه چیز را تحت تاثیر قرار بدهد.

فلاح ادامه داد: سازمان لیگ بر مدار قانون حرکت می‌کند و در زمینه مسایل مالی هم بسیار شفاف است. همین چند روز پیش نماینده حقوقی و مالی باشگاه در سازمان لیگ حاضر شد و تمام گزارش های مالی را دریافت کرد. حساب و کتاب سازمان لیگ مشخص و روشن است. باشگاه فجرشهید سپاسی به طور کامل از سازمان لیگ حمایت می‌کند و خواهان ادامه روند تبلیغات محیطی براساس همین منوال هستیم. قطعا هیچ فرد و سازمانی بدون ایراد نیست اما ادامه این مسیر قانونی به سود همه باشگاه ها به ویژه باشگاه‌های کوچکتر  و رشد وپویایی فوتبال باشگاهی است. اینکه شرکت توسعه و تجهیز بیاید و بگوید تبلیغات باید به آنها برسد هم عجیب است زیرا این شرکت از ورزشگاه ها و اماکن ورزشی اجاره می‌گیرد.

تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی ارزش ریسک ندارد

اسماعیل حیدرپور، قائم مقام باشگاه شهرخودرو هم اظهار کرد: اگر باشگاه ها بخصوص باشگاه های بخش خصوصی بخواهند خودشان به صورت مستقیم با شرکت تبلیغاتی قراردادی امضا کنند ممکن است آن شرکت به تعهدات مالی خود عمل نکند و باشگاه ها نیز به صورت تک تک شاید نتوانند تضامین مالی لازم را از این شرکت ها اخذ کنند. از سویی دیگر باید ۳۰ درصد از درآمد این تبلیغات محیطی به فدراسیون و سازمان لیگ اختصاص پیدا کند، ۳۰ درصد به شرکت تبلیغاتی و ۱۰ درصد هم به ورزشگاه ها پرداخت شود. یعنی هر باشگاه فقط ۳۰ درصد از درآمد تبلیغاتی نصیب خودش می شود و این رقم اصلا ارزش ریسک برای تغییر سیستم یکپارچه تبلیغات محیطی را ندارد . باشگاه ما نیز از این سیستم یکپارچه و زیر نظر سازمان لیگ حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، البته قطعا اجرای تبلیغات محیطی یکپارچه به نفع باشگاه‌های کم هوادارتر است چرا که برندها ترجیح می‌دهند با باشگاه‌های پرهوادارتری مثل استقلال و پرسپولیس همکاری کنند. به همین دلیل در صورت سپرده شدن تبلیغات محیطی به خود باشگاه‌ها، ممکن است سر خیلی از باشگاه‌های کم هوادار بی کلاه بماند.

در هر صورت این اقدام شبانه سازمان لیگ، قابل توجه است و نشان می‌دهد که مدیران این سازمان از اتفاقات پیش آمده در روزهای گذشته راضی نیستند و می‌خواهند به نوعی از کارنامه و فعالیتشان در مقوله تبلیغات محیطی دفاع کنند.

 

ادامه مطلب

ورزشی

جدیدترین مساله تلویزیون روی آنتن زنده

منتشر شده

در

توسط

جدیدترین مساله تلویزیون روی آنتن زنده
عکس تزیینی است

نود و هفتمین دربی تهران با تساوی دو تیم استقلال و پرسپولیس به «جنگ سرد» تعبیر شد و آنچه بیش از اتفاقات درون زمین نگاه ها را به سمت خود جلب کرد، حجم بالای تبلیغاتِ آزاردهنده اطرافِ زمین بود که لحظه ای بیننده تلویزیون را رها نکرد.

این وضعیت جدید، بار دیگر پرسشی قدیمی را هم یادآور شد که اگر صداوسیما با مسوولان فوتبال بر سر حق پخش مسابقات به توافق می رسید، آیا امروز پوشش تلویزیونی مسابقه دو تیم مطرح پایتخت را با کیفیتی این چنین نازل شاهد بودیم؟

شنبه ـ ۱۳ آذر ماه ـ دو تیم استقلال و پرسپولیس برای نود و هفتمین بار مقابل چشم بیننده تلویزیونی که اجازه حضور در استادیوم آزادی را هم نداشت، به مصاف هم رفتند. فضای استادیوم خالی از تماشاگر و مسابقه ای که در نهایت گلی هم به همراه نداشت، به اندازه کافی از جذابیت های دربی کاسته بود و این مساله، با فضای استادیومی مملو از بیلبوردهای تبلیغاتی، دوچندان هم می شد.

حجم بالای تبلیغات در استادیوم آزادی، برای لحظاتی در نیمه اول صدای گزارشگر مسابقه را هم درآورد؛ به نحوی که محمدرضا احمدی حدود دقایق ۲۰ بازی در جملاتی، با انتقاد از حجم بالای تبلیغات و شلوغی کنار زمین، در عین حال اعلام کرد که به نظر می رسد همه ـ هم استقلال که استادیوم را پر از تبلیغات کرده و هم سازمان لیگ بخاطر روشن شدن ال ای دی ها ـ از این توافق راضی هستند و تنها بیننده تلویزیون است که حرص می خورد که نمی تواند به استادیوم بیاید و مجبور است این حجم از تبلیغات را تحمل کند و همکاران ما که نمی توانند تصاویر باکیفیتی را ارسال کنند.

اما چه شد که داربی ۹۷ به این وضعیت رسید؟

سالها رایزنی و چانه زنی با صداوسیما برای پرداخت حق پخش مسابقات و برگزاری جلسات متعدد و در نهایت زیر بار نرفتن مسوولان رسانه برای پرداخت این پول و از طرفی افزایش مشکلات مالی تیم ها پس از شیوع کرونا به دلیل نبود تماشاگر و بلیط فروشی، سرانجام تهمیدی جدید را پیش روی مدیران فوتبالی قرار داد؛ واگذاری تبلیغات محیطی به تیم های میزبان و واریز سهمی از درآمد آن به حساب سازمان لیگ. راه حلی که استارت آن توسط تیم استقلال زده شد و حمید سجادی، وزیر ورزش هم با بیان حمایت صریح خود از سپرده شدن تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها، اعلام کرد که «پرسپولیس و مدیرعامل این تیم نیز اظهار داشت اگر استقلال در اجرای تبلیغات محیطی موفق بود ما هم از آن استقبال می کنیم.»

دوم آبان ماه امسال بود که باشگاه استقلال طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات محیطی با مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ در بازی های خانگی در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد. هرچند این خبر در ادامه از سوی سازمان لیگ رد شد اما عملا ۲۸ آبان ماه در بازی استقلال و نساجی، کارگزار آبی‌پوشان تهرانی برای اولین بار مجوز نصب تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین را دریافت کرد. دهم آذر ماه هم مدیرعامل باشگاه استقلال در نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ خواستار همکاری عوامل اجرایی سازمان لیگ در جهت اجرای تبلیغات محیطی در دربی پایتخت شد.

آجورلو در این نامه یادآور شده بود که در صورت اعلام شماره حساب از سوی سازمان لیگ، باشگاه استقلال آماده واریز سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی مسابقه با نساجی و دربی تهران خواهد بود.

در نهایت سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال هم ساعاتی پیش از آغاز بازی شنبه (۱۳ آذر ماه)، بار دیگر به سرباز زدن صداوسیما از پرداخت حق پخش مسابقات فوتبال اشاره کرد و گفت: قانون می‌گوید تبلیغات محیطی باید به گونه‌ای باشد که مزاحم دید تماشاگر نباشد. وقتی امروز تماشاگر نیامده و باشگاه حداقل ۵ میلیارد ضرر دیده، در نتیجه این ضرر باید با تبلیغات جبران شود.

به گفته وی، استقلال ۱۳ بازی میزبان است و قرارشان برای هر بازی ۱۰ میلیارد تومان بوده که مجموع آن ۱۳۰ میلیارد می‌شود. از آن ۱۳۰ میلیارد، ۳۰ درصد حقِ سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات است. بر این اساس قبل از هر بازی ۳ میلیارد تومان را به حساب سازمان لیگ واگذار می‌کنند.

به هر طریق داربی ۹۷ با اتفاقاتی چون سپردن تبلیغات محیطی به تیم میزبان، استفاده حداکثری از فضای استادیوم آزادی برای تبلیغات و انتقادهایی که از سوی گزارشگر دیدار به عنوان نماینده صداوسیما مطرح شد، به پایان رسید. و حالا باید دید صداوسیمایی که بابت کیفیت پایین پخش مسابقات، نگران بیننده خود است، آیا سرانجام به نشستن پای میز مذاکره با مسوولان فوتبال برای رسیدن به توافق بر سر پرداخت حق پخش راضی می شود یا همچنان همه صحبت ها در حد شعار باقی می ماند و داستان تبلیغاتی که این روزها از سر و کول تماشاگر بالا می رود و در یک مسابقه دربی به اوج خود می رسد، به این زودی ها تمامی ندارد.

 

ادامه مطلب

ورزشی

استقلال، پیروز نبرد با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی

منتشر شده

در

توسط

استقلال، پیروز نبرد با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی

باشگاه استقلال طی مذاکره‌ای که با سازمان لیگ داشت، در نهایت حق تبلیغات محیطی مسابقات خانگی خود را در اختیار گرفت.

 به نقل از باشگاه استقلال، در جلسه‌ای که امروز (شنبه) با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رییس سازمان لیگ، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال و معاونان او در محل سازمان لیگ برگزار شد، در نهایت مقرر شد که تبلیغات محیطی توسط باشگاه استقلال انجام شود.

همچنین باشگاه استقلال امروز مبلغ سهم سازمان لیگ را واریز کرد و برای ادامه مسابقات هم تضامین لازم را به سازمان لیگ تحویل داد.

 

ادامه مطلب

برترین ها