کد خبر : 174467
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: از اوایل فردا شب دوشنبه ۲۹ آذر تا ظهر سه‌شنبه ۳۰ آذر استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت برای همین هشدار سطح نارنجی صادر شده است. مهدی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا ظهر فردا دوشنبه ۲۹ آذر وضعیت جوی در سطح منطقه نسبتاً

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: از اوایل فردا شب دوشنبه ۲۹ آذر تا ظهر سه‌شنبه ۳۰ آذر استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت برای همین هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا ظهر فردا دوشنبه ۲۹ آذر وضعیت جوی در سطح منطقه نسبتاً پایدار خواهد بود؛ از اوایل فردا شب تا ظهر سه‌شنبه ۳۰ آذر استان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت برای همین هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی ادامه داد: در برخی ساعات بارش برف و باران را شاهد خواهیم بود که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود، همچنین وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید و احتمال بروز کولاک برف در گردنه‌ها را پیش‌بینی کردیم؛ طی این مدت رگبار با احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید افقی و احتمال خسارت به تأسسیات و سازه‌های سبک وجود دارد به همین جهت توصیه می‌کنیم شهروندان در ترددهای درون و برون‌شهری احتیاط لازم را داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه و مسلیل‌ها خودداری کنند، همچنین مسئولان باید در بخش خدمات شهری، راهداری و کشاورزی تمهیدات لازم را بیندشیند.

آخوندی در پایان اعلام کرد: طی فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته شاهد بارش ۲۵.۵ میلی‌متری در آوج و ۴.۱ میلی‌متری در قزوین بودیم؛ طی ۲۴ ساعت گذشته تاکستان با منفی یک و رازمیان با ۱۱ درجه سلسیوس به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند؛ دمای شهر قزوین نیز بین صفر و پنج درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها