کد خبر : 132701
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

ضریب اشغال ۸۵درصدی تخت های اقامتی با وجود همه گیری کرونا در سمنان!

ضریب اشغال ۸۵درصدی تخت های اقامتی با وجود همه گیری کرونا در سمنان!

ایسنا/سمنان ‍مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ضریب اشغال بیش از ۸۵درصدی تخت های اقامتی این استان با وجود همه گیری کروناویروس خبر داد. ‍ مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: با وجود شیوع کووید۱۹ در طول امسال هیچگاه شریب اشغال تخت های این استان

ضریب اشغال ۸۵درصدی تخت های اقامتی با وجود همه گیری کرونا در سمنان!

ایسنا/سمنان ‍مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ضریب اشغال بیش از ۸۵درصدی تخت های اقامتی این استان با وجود همه گیری کروناویروس خبر داد.

‍ مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار کرد: با وجود شیوع کووید۱۹ در طول امسال هیچگاه شریب اشغال تخت های این استان در بخش گردشگری به پایین تر از ۸۵ درصد نیامده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت بالایی در بخش گردشگری برخوردار است ادامه داد: توجه به بخش گردشگری و تحقق شعار “تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری” از تاکیدات استاندار و دیگر مسوولان استان است و در این راستا اقدامات خوبی نیز در استان شکل گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از تلاش و برنامه ریزی برای عملی شدن شعر،تبدیل استان از معبر به مقصد خبر داد و گفت: با توجه به این چشم انداز مهم، اقداماتی در سطح استان در حال انجام است تا رونق اقتصادی و بهبود شاخص های اقتصادی بخش گردشگری در استان را محقق خواهد شد.

وی با اشاره به متضرر شدن بخش گردشگری در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا، بیشترین لطمات اقتصادی به صنعت گردشگری استان در حوزه‌های هتلداری، بومگردی، مراکز خدماتی و رفاهی و گردشگری، کمپ ها و … وارد شده است اما انتظار می رود که با پایان این بیماری شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.

جمال گفت:  شهرداران در حوزه خدمات سفر و ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروزی، همواره بازوان توانمند بخش گردشگری در استان بودند که تقدیر و تشکر ویژه دارم.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز بیش از پیش به امید و نشاط نیازمند است،تصریح کرد: در بخش گردشگری بعد از پایان این همه گیری می توان از طریق اجرای جشنواره ها، راه اندازی بازارچه های گردشگری و نوروزگاه ها و… به ارتقا نشاط اجتماعی کمک کرد.

دبیر ستاد سفر استان با اشاره به نزدیکی به تعطیلات پایان سال افزود: در همین راستا نظارت بر مراکز خدماتی گردشگری بین راهی از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است.

جمال یادآوری کرد: استان سمنان در بخش گردشگری پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و به همین واسطه در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا، ضریب اشغال تخت های ما در بخش گردشگری از ۸۵ درصد پایین‌تر نیامد.

وی از ممنوعیت استقرار چادر و گردشگری انفرادی در شهرهای استان به دلیل خطر شیوع کرونا خبر داد و گفت: از شهرداری های استان انتظار می رود که در این حوزه کمک رسان و یاری گر میراث فرهنگی استان باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها