کد خبر : 8477
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

فرماندار تبریز: خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد

فرماندار تبریز: خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد

 فرماندار تبریز گفت: مردم باسمنج و مسئولان شهرستان از سال ۷۸ پیگیر بخش شدن این منطقه بودند که خواسته‌ آن‌ها محقق شد. بهروز مهدوی در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج، گفت: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی می‌باشد. وی ضمن تبریک ارتقای جایگاه

فرماندار تبریز: خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد

 فرماندار تبریز گفت: مردم باسمنج و مسئولان شهرستان از سال ۷۸ پیگیر بخش شدن این منطقه بودند که خواسته‌ آن‌ها محقق شد.

بهروز مهدوی در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج، گفت: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی می‌باشد.

وی ضمن تبریک ارتقای جایگاه منطقه باسمنج به بخش باسمنج گفت: با حول ‌و قوه الهی، پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار محترم جناب آقای دکتر پورمحمدی و اداره کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری و همچنین پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این خصوص انجام گرفت و موضوع در هیأت وزیران به تصویب رسید.

وی افزود: بخش باسمنج ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه من جمله ارتقای دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید، ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش، موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد نمود.

وی با اشاره به این‌که بخش شدن باسمنج از سال ۱۳۷۸ از مطالبات مردم ‌و مسئولین بوده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق تحقق خواسته تاریخی مردم این منطقه بوده است و به یقین وجود بخشداری مستقل در این منطقه باعث حفظ هویت فرهنگی – تاریخی و نیز حفظ شناسنامه منطقه خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز؛ مهدوی با اشاره به برخی انتقادها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز، افزود: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند، به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی ننمایند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها