کد خبر : 208924
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

قدرت خرید جامعه کارگری به حداقل رسیده است / توجه به قشر کارگر سبب بهره‌وری بالاتر و ارتقا کیفیت محصولات ایرانی شود

قدرت خرید جامعه کارگری به حداقل رسیده است / توجه به قشر کارگر سبب بهره‌وری بالاتر و ارتقا کیفیت محصولات ایرانی شود

به گزارش خبرنگار ایلنا گلستان، روح الله تجری در دیدار با غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر در مجلس اظهار کرد: معیشت جامعه کارگری در وضعیت قرمز قرار گرفته و درآمد ماهانه یک خانوار ۴ نفره برای اینکه بتوانند نیازهای امور زندگی خود را تامین کنند باید درآمدی ۱۰ تا ۱۵ میلیونی را در ماه داشته

قدرت خرید جامعه کارگری به حداقل رسیده است / توجه به قشر کارگر سبب بهره‌وری بالاتر و ارتقا کیفیت محصولات ایرانی شود

به گزارش خبرنگار ایلنا گلستان، روح الله تجری در دیدار با غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر در مجلس اظهار کرد: معیشت جامعه کارگری در وضعیت قرمز قرار گرفته و درآمد ماهانه یک خانوار ۴ نفره برای اینکه بتوانند نیازهای امور زندگی خود را تامین کنند باید درآمدی ۱۰ تا ۱۵ میلیونی را در ماه داشته باشند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای حمایت از جامعه کارگری وظایفی را برعهده دارد و  چرا که کارگران قطعا با حدود ۷ میلیون دریافتی نمی‌توانند به رفع مشکلات معیشتی خود بپردازند.با این وجود مسئولین هیچ تلاشی برای جبران هزینه ها و بهبود سطح معیشت مردم انجام نمی‌دهند.

وی افزود: در سالهای اخیر در استان شمار کارگرانی که به علت بیمه نبودن و عدم برخورداری از قرارداد کار نمی‌توانند رابطه کارگری و کارفرمایی خود را در هنگام شکایت از کارفرما در ادارت کار اثبات کنند در حال افزایش است. کارفرمایان می‌توانند با استناد به عدم وجود حمایت‌های قانونی از کارگر در کارگاه خود منکر حضور وی در کارگاه شوند و همه چی به ضرر کارگر تمام می‌شود.

تجری بیان کرد: امروزه کارگران باید شیوه دفاع از حق‌ خودشان را بلد باشند و یک تفاهم نامه با کانون وکلا بسته شود تا حق کارگران ضایع نشود.درحالت عادی کارگر محبور می شود بابت وکیل هزینه های زیادی پرداخت کند و این تفاهم نامه کارگر پول بسیار کمتری پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از  مهمترین دغدغه‌های کارگران در زمان بروز حوادث داشتن بیمه است که بیمه عمر برای کارگران و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شود که با این افدام نگرانی جامعه کارگری کمتر خواهد شد.. متأسفانه خانواده‌ها با از دست دادن درآمد خود به‌ واسطه فوت سرپرست خانواده به مشکلاتی برمی‌خورند که می‌تواند آینده آن‌ها را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت سرمایه در صورت از کارافتادگی، هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه، بازخرید بیمه نامه در مدت بیمه و مستمری،دریافت وام بدون ضامن درمدت بیمه و پرداخت مستمری، پوشش بیمه تکمیلی برای هزینه‌های بیمارستان و…از مزایای این بیمه است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها