کد خبر : 209063
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۵۸

قهوه اسپرسو چیست و چه تفاوتی با قهوه معمولی دارد؟

قهوه اسپرسو چیست و چه تفاوتی با قهوه معمولی دارد؟

وقتی صحبت از قهوه می‌شود. برخی از افراد به یاد اسپرسو می‌افتند. در حالی که ممکن است برخی از افراد از انواع قهوه استفاده می‌کنند و مدل‌های مختلف را بنوشند، ممکن است برخی دقیقا ندانند که اسپرسو چیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره قهوه اسپرسو، تفاوت آن با قهوه معمولی و

وقتی صحبت از قهوه می‌شود. برخی از افراد به یاد اسپرسو می‌افتند. در حالی که ممکن است برخی از افراد از انواع قهوه استفاده می‌کنند و مدل‌های مختلف را بنوشند، ممکن است برخی دقیقا ندانند که اسپرسو چیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره قهوه اسپرسو، تفاوت آن با قهوه معمولی و موارد دیگر درباره شما توضیح دهیم. بعد از اینکه تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه معمولی را بدانید، از این به بعد راحت‌تر می‌توانید قهوه اسپرسو سفارش دهید و یا خودتان آن را در خانه آماده کنید و از آن لذت ببرید.

اگر می‌خواهید در خانه اسپرسو تهیه کنید، باید خرید قهوه اسپرسو را در یک فروشگاه به صورت پودر یا دان قهوه انجام دهید و سپس از آن قهوه برای تهیه یک فنجان نوشیدنی اسپرسو استفاده کنید. اگر کنجکاو هستید که قهوه اسپرسو چیست، نگران نباشید، در ادامه به این موضوع نیز اشاره خواهیم کرد.

اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو، به یکی از مراحل و روش‌های تولید و آماده‌سازی قهوه اشاره دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که قهوه اسپرسو، یک دانه یا نوع قهوه متفاوت است و فقط باید از آن برای تهیه اسپرسو استفاده کرد. در حقیقت می‌توان از هر نوع قهوه با هر نوع رست یا برشته کاری برای آماده سازی یک فنجان اسپرسو استفاده کرد.

نام اسپرسو، به نحوه آماده سازی اسپرسو اشاره دارد. اسپرسو از قهوه آسیاب شده ریز و فشار شدید آب، در زمان کمی در حد 30 ثانیه آماده می‌شود. اسپرسو، یک لایه از کرما روی آن دارد و اگر به صورت خالی مصرف شود، در لیوان‌های کوچک سرو می‌شود.

قهوه اسپرسو می‌تواند به صورت‌های مختلفی مصرف شود. می‌توانید آن را به صورت خالی، به صورت یک شات یا دبل شات و یا به صورت پایه‌ای برای نوشیدنی‌های مختلف دیگر مانند آمریکانو، لاته و غیره مصرف کرد. تعداد نوشیدن‌های بر پایه اسپرسو بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید درباره انواع قهوه اطلاعاتی کسب کنید، می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید و اسم دیگر نوشیدنی‌هایی که بر پایه اسپرسو هستند را مشاهده کنید و مواد اولیه آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

طعم قهوه اسپرسو و میزان کافئین آن

قهوه اسپرسو طعمی تلخ دارد و دارای عطر و طعمی قوی است. همچنین یک کرما نیز روی نوشیدنی وجود دارد که به دلیل مخلوط شدن حباب قهوه و روغن‌های قهوه ایجاد می‌شود.

این تصور وجود دارد که قهوه اسپرسو، میزان کافئین بیشتری نسبت به قهوه معمولی دارد. میزان کافئین قهوه، به میزان قهوه‌ای که می‌نوشید بستگی دارد. در هر انس از قهوه اسپرسو، میزان کافئین بیشتری نسبت به هر انس از قهوه معمولی وجود دارد. یک انس، همان شات اسپرسو است که اگر در یک کافه سفارش دهید برای شما می‌آورند. اما ممکن است شما قهوه معمولی را به میزان بیشتری مصرف کنید. پس این را نیز در نظر بگیرید و به میزان کافئین نیز توجه داشته باشید.

از چه قهوه‌ای برای تهیه اسپرسو استفاده کنیم؟

اگر سوال دارید که باید برای آماده سازی قهوه اسپرسو از چه نوع قهوه ای استفاده کنید، باید به شما بگوییم که می‌توانید از هر نوع قهوه، با هر رستی برای تهیه اسپرسو استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در قهوه اسپرسو، اهمیت مراحل آماده سازی بسیار زیاد است.

اما ممکن است یک رست یا قهوه با برشته کاری دارک، یک انتخاب بسیار مناسب و خوب برای تهیه اسپرسو باشد. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که خرید قهوه را به صورت دان از یک فروشگاه با کیفیت مانند نسپیرو انجام دهید؛ سپس هنگام آماده سازی قهوه، آن را آسیاب کرده و از آن استفاده کنید.

تفاوت قهوه معمولی و اسپرسو چیست؟

با توجه به توضیحاتی که از ابتدا نیز درباره اسپرسو به شما دادیم، ممکن است تا به حال، جواب این سوال را خودتان بدانید. مهم‌ترین تفاوتی که قهوه اسپرسو با قهوه معمولی دارد، روند آماده سازی آن است. هر دو قهوه اسپرسو و قهوه معمولی، از دانه قهوه و آب تهیه می‌شوند؛ پس تنها تفاوتی که بین آن‌ها است، همان مراحل آماده سازی آن‌ها است. اسپرسو، با آب با فشار بیشتری دم می‌شود که در کمتر از 30 ثانیه از میان دانه‌های آسیاب شده قهوه (پودر قهوه) عبور می‌کند. در حالی که قهوه معمولی، تنها از آبی که به آرامی از میان پودر قهوه عبور می‌کند، تهیه می‌شود.

بهترین وسیله آماده سازی قهوه اسپرسو، ماشین اسپرسو ساز است. دستگاه‌های بسیاری ممکن است برای تهیه اسپرسو استفاده شوند که می‌توانند طعم خوبی را نیز به فنجان نهایی شما بدهند. اما اسپرسو ساز، می‌تواند طعمی متفاوت و بسیار خاص داشته باشد.

دیگر تفاوتی که بین قهوه اسپرسو و دیگر انواع قهوه وجود دارد، میزان آسیاب قهوه است. درجه آسیاب قهوه، به میزانی که دانه قهوه را آسیاب می‌کنید اشاره دارد. به بیان ساده، تنها دلیلی که باید قهوه را به میزان متفاوتی آسیاب کنید، انواع دستگاه‌های قهوه ساز هستند. در هر قهوه ساز، زمان آماده سازی قهوه و همچنین مراحل آماده سازی آن متفاوت است. به همین دلیل هم تفاوت در درجه آسیاب وجود دارد.

همان‌طور که گفتیم، برای اسپرسو می‌توان از دستگاه‌های مختلفی برای تهیه آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید در دستگاه اسپرسو ساز یک قهوه اسپرسو درست کنید، درجه آسیاب ریز قهوه، می‌تواند برای شما مناسب باشد. اما در دستگاه‌های دیگر، باید از درجه آسیاب مختلفی استفاده کرد.

اگر بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم که برای دستگاه اسپرسو ساز، چرا باید از پودر قهوه ریز استفاده کرد، باید این را بگوییم که زمان آماده سازی قهوه در اسپرسو ساز سریع است و به همین دلیل، باید قهوه ریز آسیاب شود تا طعم قهوه به خوبی از آن استخراج شود.

چگونه در خانه اسپرسو را آماده سازی کنیم؟

اول از همه، اگر یک قهوه اسپرسو عالی و با کیفیت می‌خواهید، نیاز به یک دستگاه اسپرسو ساز دارید. آماده سازی اسپرسو در خانه، راحت است اگر شما مراحل را بدانید و وسایل مورد نیاز را نیز داشته باشید.

  • قهوه را به صورت ریز آسیاب کنید.
  • قهوه را درون پرتافیلتر بریزید و سپس آن را فشار دهید تا صاف شود و کاملا پرس شود.
  • پرتافیلتر را درون دستگاه قرار دهید و سپس دکمه شروع را بزنید.
  • 25 تا 30 ثانیه، زمان مناسبی است که برای تهیه اسپرسو خوب و با کیفیت نیاز است.
  • وقتی اسپرسو کاملا در فنجان ریخت، از نوشیدن یک فنجان قهوه با کیفیت و خوش طعم لذت ببرید.

اگر اسپرسو ساز ندارید نیز، می‌توانید از موکاپات یا فرنچ پرس استفاده کنید. اما باید به میزان آسیاب قهوه در این دستگاه‌ها نیز دقت کنید.

امیدواریم که این مطلب، جواب سوالات شما را بدهد و توضیحاتی که به شما دادیم، برای پاسخ دادن به جواب سوالات شما کافی باشد. دفعه بعدی که به یک کافه رفتید و می‌خواستید اسپرسو سفارش دهید، با اطمینان بیشتری سفارش خود را نهایی کنید. همچنین در خانه نیز می‌توانید از این نوشیدنی لذت ببرید و از مراحل آماده سازی آن نیز لذت ببرید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها