کد خبر : 208647
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۱۹

مزایا و معایب شغل ادمین اینستاگرام

مزایا و معایب شغل ادمین اینستاگرام

  با ظهور اینترنت و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند موبایل، به‌تدریج بر تأثیر این امکانات مدرن بر جنبه‌های مختلف زندگی ما افزوده شده است. به شکلی که امروزه معرفی یا خریدوفروش بسیاری از خدمات و محصولات، از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام انجام می‌شوند. حتی بسیاری از کارجویان بدون توجه به مزایا و

 

استخدام ادمین اینستاگرام

با ظهور اینترنت و گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند موبایل، به‌تدریج بر تأثیر این امکانات مدرن بر جنبه‌های مختلف زندگی ما افزوده شده است. به شکلی که امروزه معرفی یا خریدوفروش بسیاری از خدمات و محصولات، از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام انجام می‌شوند. حتی بسیاری از کارجویان بدون توجه به مزایا و معایب شغل ادمینی، به دنبال کسب درآمد از طریق ادمین شدن هستند.

به همین دلیل برخی از ما روزانه با سوالاتی مانند: «چگونه ادمین اینستا شویم؟»، «برای ادمین شدن چه باید کرد؟» یا «چگونه ادمین تبلیغات شویم؟»،‌ مواجه می‌شویم. هرچند ادمین پیج اینستاگرام می‌تواند در شرکت‌های بزرگ و معتبر مشغول به کار شود، اما نمی‌توان معایب شغل ادمینی را نادیده گرفت. در این مقاله ضمن معرفی فرصت شغلی ادمین اینستاگرام، به بررسی مزایا و معایب ادمینی می‌پردازیم.

معرفی شغل ادمین پیج اینستاگرام و کانال تلگرام

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که یک اکانت پیج اینستاگرام (Instagram) دارید. همچنین ممکن است عضوی از شبکه اجتماعی تلگرام باشید. در این صورت احتمالا برخی از کانال‌های تلگرام را دنبال کرده و از ادمین کانال تلگرام، سوالاتی در رابطه با موضوع کانال پرسیده‌اید.

حتی ممکن است پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام شما، دارای صدها یا هزاران فالوور (دنبال‌کننده‌) باشد. بااین‌حال برای بسیاری از افراد راه‌اندازی یک پیج اینستا و فعالیت در فضای مجازی، تنها جنبه تفریح و سرگرمی دارد.

این در حالی است که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با راه‌اندازی یک کانال تلگرام یا یک پیج اینستا، به دنبال کسب درآمد بیشتر از طریق فروش محصولات یا خدمات خود هستند. این کسب‌وکارها با انتشار آگهی‌های استخدامی مانند «آگهی استخدام ادمین اینستا دورکاری» یا «آگهی استخدام ادمین کانال تلگرام»، به دنبال مدیریت هرچه بهتر حضور خود در فضای مجازی هستند. مشاهده آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام و تلگرام در لینک زیر: https://karbord.io/jobs/social-media-admin

شرکت‌های معتبری مانند پرگاس طب، رونیکس، پارس آزمای طب و شرکت سفرهای علی‌بابا، تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که اخیرا آگهی‌های استخدامی خود را در شغل ادمینی و کارشناس شبکه‌های اجتماعی (social media) منتشر کرده‌اند. 

در اینجا ممکن است این سوال مطرح شود که: «‌وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟». به همین دلیل پیش از بررسی معایب شغل ادمینی، به شرح وظایف ادمین نگاهی خواهیم انداخت.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

پیش از پرداختن به مزایا و معایب شغل ادمینی اینستاگرام و تلگرام، بهتر است به شرح وظایف ادمین نگاهی بیندازیم. اگرچه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما در صورت ادمین شدن در یک کسب‌وکار، باید وظایف ادمین را جدی بگیرید.

در حقیقت با انجام صحیح وظایف ادمین، یک شرکت می‌تواند تعامل سازنده‌ای با کاربران شبکه‌های اجتماعی خود داشته و آگاهی از برند خود را افزایش دهد.

به شکلی که یک کسب‌وکار می‌تواند با استخدام فردی آگاه به مسئولیت‌ها و وظایف ادمین تلگرام یا ادمین اینستاگرام، فروش بیشتری را نسبت به گذشته تجربه نماید. درنتیجه اگر این سوال که: «وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟»، جزء سوالات شما است، بهتر است به وظایف ادمین که در ادامه آورده شده است توجه کنید:

  • کپشن‌نویسی و تولید محتوا در کانال تلگرام و پیج اینستا
  • طراحی گرافیکی پست و استوری
  • جذب فالوور
  • انتشار منظم پست‌ها
  • پاسخ‌گویی به‌موقع به کاربران در تلگرام یا دایرکت اینستاگرام
  • ارزیابی منظم پیج اینستا و کانال تلگرام
  • تجزیه‌وتحلیل رقبا

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

اگر به کسب درآمد از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند کانال تلگرام و پیج اینستاگرام علاقه دارید و شغل ادمینی را یک شغل پردرآمد می‌دانید، بهتر است پیش از ارسال رزومه خود به آگهی‌های استخدام ادمین پیج یا کانال، حتما با مهارت‌ها و شرایط استخدام ادمین آشنا باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مزایا و معایب شغل ادمینی را که در ادامه این مقاله آورده شده است، موردتوجه قرار دهید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین شرایط استخدام ادمین آورده شده است:

  • توانایی مدیریت پیج اینستاگرام و کانال تلگرام
  • آشنایی با نرم‌افزارهای تولید و تدوین ویدیو
  • آشنایی با محیط تلگرام و اینستاگرام
  • توانایی عکاسی از محصولات
  • آشنایی با زبان انگلیسی
  • مسئولیت‌پذیری
  • آشنایی با نرم‌افزارهای ویرایش عکس
  • سابقه کاری مرتبط
  • روحیه کار تیمی
  • روابط عمومی بالا
  • توانایی تولید محتوا
  • خلاقیت در تولید محتوا
  • آشنایی با مجموعه برنامه‌های آفیس
  • آشنایی با مفاهیم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

داشتن هریک از شرایط بالا می‌تواند روند استخدامی شما را سرعت بخشیده و فرصت کار کردن در شرکت‌های معتبر را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در این حوزه و یافتن پاسخ سوالاتی مانند: «چگونه ادمین اینستا شویم؟»، «برای ادمین شدن چه باید کرد؟» یا «چگونه ادمین تبلیغات شویم؟» هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

با محیط تلگرام و اینستاگرام آشنا شوید

اولین گام برای تبدیل‌شدن به یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستا و کانال تلگرام، آشنایی با محیط این برنامه‌ها است. به دلیل به‌روزرسانی مداوم و تنوع امکانات و قابلیت‌های موجود در این برنامه‌ها، بهتر است روزانه زمان مشخصی را به آشنایی با امکانات شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال از امکانات محبوب و کاربردی در اینستاگرام، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پرسیدن سوال در استوری
  • نمایش زمان آنلاین بودن
  • انتشار آلبوم تصاویر در پست‌ها
  • گیف‌ها و استیکرهای متحرک
  • امکان استفاده از قابلیت هشتگ‌ها
  • امکان استفاده از فونت‌های متنوع در استوری
  • تگ کردن
  • گرفتن لایو اینستاگرامی

الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسید

یکی از مواردی که باید برای ادمین شدن موردتوجه قرار دهید، آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام است. الگوریتم‌های اینستاگرام با بررسی مواردی مانند «اطلاعات پست‌ها»، «آنالیز فعالیت‌ها» و «تاریخچه تعامل»، به بهبود تجربه کاربران این شبکه اجتماعی کمک می‌کنند.

آشنایی با به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن در این حوزه، یکی از موارد مهمی است که باید قبل از ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام ادمین، موردتوجه قرار دهید. خوب است بدانید که برخی از فعالان این حوزه، آپدیت‌های اینستاگرام را به‌عنوان یکی از معایب شغل ادمینی معرفی می‌کنند.

کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم را بیاموزید

بدون تردید یکی از مهم‌ترین انواع محتواهای تولیدی در یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام، عکس‌ها و کلیپ‌ها هستند. معمولا کسب‌وکارها برای معرفی محصولات خود، تصاویری باکیفیت از محصولات را تهیه‌کرده و با کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

همچنین تولید فیلم‌های تبلیغاتی کوتاه، معمولا می‌تواند آمار بازدیدکنندگان یک پیج اینستا یا کانال تلگرام را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد. به همین دلیل یکی از موارد موردتوجه کارفرمایان برای استخدام ادمین، میزان آشنایی کارجو با نرم‌افزارهای کاربردی در اینستاگرام و تلگرام است. از برنامه‌های ساخت و ویرایش فیلم می‌توان به نرم‌افزارهای فلیپ گرام، یوکات و اپلیکیشن این‌شات اشاره کرد.

رزومه خود را برای آگهی‌های استخدام ادمین ارسال کنید

در گام بعدی بهتر است رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای برای خود بسازید. معمولا برخی از پلتفرم‌های کاریابی با ارائه نمونه رزومه‌های استاندارد برای فرصت شغلی ادمین پیج اینستاگرام و ادمین کانال تلگرام، امکان استفاده از رزومه ساز رایگان را در اختیار کارجویان قرار می‌دهند.

بعد از ساخت یک رزومه حرفه‌ای، می‌توانید رزومه خود را برای آگهی‌های استخدامی مانند «آگهی استخدام ادمین پیج اینستاگرام» و «آگهی استخدام ادمین شبکه‌های اجتماعی» ارسال کنید.

مزایا و معایب شغل ادمینی

اگرچه معمولا شغل ادمینی را به‌عنوان یک شغل پردرآمد معرفی می‌کنند، اما فعالیت در این حرفه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. از مزایای کار در این فرصت شغلی، می‌توان به امکان کسب درآمد به شکل دورکاری یا کار در منزل اشاره کرد.

همچنین می‌توانید با راه‌اندازی یک پیج اینستا یا کانال تلگرام در حوزه موردعلاقه خود، به شکل مستقل کسب درآمد کنید. از دیگر مزایای ادمین شدن، می‌توان به امکان استخدام شدن در شرکت‌های بزرگ و معتبر اشاره کرد.

همچنین به دلیل گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شغل ادمینی اینستاگرام و تلگرام را می‌توان یکی از مشاغلی دانست که به‌احتمال‌زیاد، دارای بازار کار خوبی در آینده خواهد بود. با‌این‌حال شغل ادمینی اینستاگرام و کانال تلگرام، دارای معایبی است. در ادامه، به برخی از معایب شغل ادمینی اشاره خواهیم کرد.

معایب شغل ادمینی

یکی از معایب شغل ادمینی، به‌روزرسانی مداوم قابلیت‌ها و امکانات شبکه‌های اجتماعی است. اگرچه به‌روزرسانی قابلیت‌ها می‌تواند مزیتی کاربردی برای کاربران اینستاگرام و تلگرام باشد، اما معمولا به‌روزرسانی دانش در این حوزه به یادگیری مداوم نیاز خواهد داشت.

این موضوع می‌تواند برای ادمین شبکه‌های اجتماعی، به‌عنوان یک چالش جدی محسوب شود. از دیگر معایب شغل ادمینی، احتمال دریافت انتقادهای تند و توهین‌آمیز از طرف کاربران است. به شکلی که در هنگام پاسخ‌گویی به کاربران و مشتریان، باید صبر و مهارت ارتباطی لازم را داشته باشید.

همچنین مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهند که استفاده بیش‌ازاندازه از شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات مختلف مانند کاهش عزت‌نفس، انزوای اجتماعی، اضطراب و افسردگی، کمبود خواب و کاهش تمرکز شود.

این در حالی است که ممکن است ناخواسته، اشتباهات شما در فضای مجازی منتشر شوند. همچنین فشار کاری در برخی از مواقع، قابل‌توجه خواهد بود. به شکلی که با تولید یک محصول یا انتشار یک خبر، ممکن است حجم کار شما به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد.

در همین رابطه سایت noodle به‌منظور مقابله با اثرات منفی شبکه‌های اجتماعی، راه‌کارهایی را پیشنهاد داده است. کاهش استفاده از موبایل در ساعات غیرکاری، خاموش نگه‌داشتن اعلان برنامه‌ها (notifications) و عدم استفاده از موبایل در هنگام غذا خوردن، ازجمله راهکارهای مقابله با اثرات منفی استفاده طولانی‌مدت از موبایل و شبکه‌های اجتماعی هستند.

جمع‌بندی

فرصت شغلی ادمین پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام، یکی از مشاغل موردتوجه در بازار کار امروز است که می‌تواند درآمد خوبی را از آن کارجویان نماید. در این مقاله با طرح این پرسش که: «وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟»، به شرح وظایف و شرایط استخدام ادمین اینستاگرام و تلگرام پرداختیم.

همچنین با پرداختن به سوالاتی مانند: «چگونه ادمین اینستا شویم؟»، «برای ادمین شدن چه باید کرد؟» یا «چگونه ادمین تبلیغات شویم؟»، کوشیدیم راهنمایی‌های لازم را برای کسب درآمد از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهیم. درنهایت با معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای این حرفه، به معایب شغل ادمینی نگاهی انداختیم.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام خوبین من دورتونو خریدم اصلأ سردرنمیارم تاحالا اینستا نداشتم سوادم هم تاپاییه ابتدایی نمیدونم چی کارکنم احساس میکنم مثل دانش اموزیم که یه دفعه قبل درس خواندن امده امتحان بده لطفاً کمکم کنید 🙏🙏🙏