با ما همراه باشید

تجارت

مشکل کامیون‌داران برای حمل کالا از بندر امام چیست؟

منتشر شده

در

مشکل کامیون‌داران برای حمل کالا از بندر امام چیست؟

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور اعلام کرد: بی‌برنامه بودن و کوتاهی دستگاه‌ها و متولیان متعدد سبب شده تا حمل کالا در بندر امام با مشکل مواجه شود اما کم‌کاری کامیون‌داران در این زمینه به هیچ وجه درست نیست.

احمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی درباره اینکه مشکل کالاهای انباشت‌شده در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری، تخلیه و جابه‌جایی به استان‌های دیگر چیست؟ اظهار کرد: از همان زمانی که انباشت کالا در بندر امام خمینی (ره) رو به افزایش رفت، مشکلاتی برای حمل و بارگیری آن‌ها به وجود آمد. در وهله نخست مساله بارگیری و تخلیه چغندر قند و صیفی جات به وجود آمد و از سوی  دیگر کشتی‌ها به مرور در این بندر اضافه شدند و حجم انبوهی کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شدند.

وی افزود: در حال حاضر که این مشکل را داریم به این دلیل است که طی سالیان گذشته هیچ توجهی به کاربری ناوگان نشده است یعنی از سال ۱۳۸۴ به بعد هیچ گاه نتوانستیم کامیون های اتاق دار بیاوریم و چین هر چه تولید کرده ما آن را وارد کشور کرده‌ایم. به عبارت دیگر از آن سال تا کنون تنها واردات کامیون‌های چینی آن هم کشنده انجام شده و در زمینه کامیون‌های اتاق‌دار که می‌توانند کالاهای اساسی را حمل کنند تنها تعداد محدودی کامیون‌های بنز تولید داخل در کشور هستند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با اشاره به اینکه ناوگان ما فرسوده است، ادامه داد: اگر کامیونی برای حمل بار به بندر امام خمینی (ره) می‌رود باید یک هفته در تعمیرگاه کرایه‌ای که گرفته را هزینه کند تا این ماشین دوباره برای بارگیری آماده شود و این زمانی طولانی را می‌گیرد. این در حالی است که اگر کامیونی فرسوده نباشد در ماه تا هشت سرویس هم می‌تواند برای بارگیری به بندر امام سفر کند اما با این شرایط توانایی کامیون فرسوده تا حدود سه سرویس در ماه کاهش می‌یابد.

کریمی بی‌برنامه بودن و و ناهماهنگی برای ترخیص کالا را یکی از مشکلات کامیون‌داران دانست که سبب کندی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) می‌شود و گفت: کامیونداران در بندر امام خمینی (ره) به همین دلیل، مدت طولانی منتظر می‌مانند چرا که فرآیند ترخیص کالا تا مرحله بارگیری بسیار طولانی است.

وی با بیان اینکه بضاعت کامیون‌ها و کامیون‌داران برای حمل کالا از بنادر در همین حد است و کم‌کاری کامیون‌داران به هیچ وجه تایید نمی‌شود، اظهار کرد: البته در این زمینه پیشنهادهایی داده‌ایم تا کامیون‌هایی که در معادن و کالاهای ساختمانی فعالیت می‌کنند اگر معاینه فنی دارند به بندر امام خمینی بروند و به حل این مشکل کمک کنند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور درباره ابزار تشویقی مانند لاستیک و روغن نیز اعلام کرد: ابزار تشویقی آنگونه که باید نمی‌تواند جبران مشکلاتی باشد که وجود دارد. البته وقتی می‌بینیم که دامداری زودتر از موعد دام خودش را به دلیل نبود نهاده و خوراک ذبح می‌کند، ناراحت هستیم رانندگان هم از زمان جنگ تا حوادث اخیری  مانند زلزله و سیل همراه مردم بوده و از خود گذشتگی بسیاری کرده‌اند. به عنوان مثال وقتی یک نفر برای زلزله سرپل ذهاب درخواست داد، تنها هزار کامیون از اصفهان به صورت رایگان به سمت سرپل ذهاب برای بارگیری و حمل کالا برای زلزله زدگان عازم شدند.

کریمی با انتقاد از کرایه‌های پایین شرکت پشتیبانی امور دام و تاخیر در پرداخت آن، گفت: وقتی کامیونی ناگزیر است از اقساء و نقاط کشور به بندر امام برود و یک سر خالی هم باشد، با این کرایه تن بر کیلومتر نمی‌تواند برود و باید برایش صرفه اقتصادی وجود داشته باشد. اما اگر در این میان راه حلی پیشنهاد شود که به کامیونداران، بیشتر توجه شود، به هیچ وجه کامیونداری دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بار بسیاری در بندر امام خمینی تخلیه شده که تا پنج میلیون تن هم برآورد شده است، گفت:  در حال حاضر حداقل  ۵۰ هزار کامیون در کشور می‌توانند بار از بندر امام خمینی (ره) حمل و جا به جا کنند اما کامیوندار تنها به دنبال لاستیک تشویقی نیست و این نگرانی وجود دارد که نتوانند به این وعده عمل کنند چرا که تعداد لاستیک‌های دولتی کم هست و اگر لاستیکی نباشد بی اعتمادی را سبب می‌شود اما روغن که گفته می‌شود در بندر امام توزیع می‌شود، می‌تواند یک ابزار تشویقی باشد اما ساختار حمل و نقل باید اصلاح شود و همه دولت های گذشته به بخش حمل و نقل جاده ای توجهی نداشتند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌ها مانند وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و… با بی برنامه‌گی و ناهماهنگی همه مشکل را به گردن کامیون‌داران و سیستم حمل و نقل می‌اندازد، در حالی که اینگونه نیست.

منبع:ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجارت

فروش و توزیع اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب افزایش یابد

منتشر شده

در

توسط

فروش و توزیع اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب افزایش یابد

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر قیمت کالاهای اساسی در بازار و گسترش سامانه های اینترنتی فروش با قیمت های مصوب تاکید شد.

 محمد مخبر در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصاد و همچنین رییس شورای اطلاع رسانی دولت حضور داشتند، بر ضرورت برخورد با برخی نابسامانی ها در بازار کالاهای اساسی تاکید و تصریح کرد: باید فرآیند و زنجیره تامین، توزیع کالاهای اساسی از مبدا کنترل و کالاها به وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین ارائه برخی اقلام ضروری مردم بصورت اینترنتی را اقدامی بسیار مناسب و ارزنده برای تنظیم بازار و اطمینان خاطر مصرف کنندگان ارزیابی کرد و گفت: باید ارائه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب بصورت اینترنتی ادامه یابد و در صورت امکان فروش و توزیع برخی کالاهای دیگر نیز به این سامانه اضافه شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ و مواد لبنی در سراسر کشور ارائه و تصمیمات لازم برای ادامه آرامش نسبی در بازار اتخاذ شد.

در ادامه این جلسه نیز گزارشی از چگونگی فعالیت های سازمان بسیج و تعزیرات کشور برای نظارت، بازرسی و برخورد در خصوص برخی تفاوت قیمت ها ارائه و مقرر شد فعالیت ها در این حوزه از هفته آینده بصورت کمی و کیفی افزایش یابد.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب

تجارت

باران گوجه فرنگی را گران کرد

منتشر شده

در

توسط

باران گوجه فرنگی را گران کرد

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی را بارش های اخیر دانست و گفت که این بارش ها منجر شد تا بخشی از محصولات آسیب ببینند و ورود آنها به بازار با کندی انجام شود.

سیدرضا نورانی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش صادرات قیمت گوجه فرنگی را بالا برده است یا خیر؟ گفت: صادرات  میوه و تره بار آزاد است و مشکل قانونی برای آن وجود ندارد. میزان صادرات ، افزایش یا کاهش آن هم بایستی توسط گمرک اعلام شود.

وی ادامه داد:شاید صادرات نقش بسیار کوچکی در افزایش قیمت ها داشته باشد اما قطعا دلیل اصلی نیست.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اضافه کرد: طی یکی دو هفته گذشته به دلیل بارندگی های زیاد گوجه فرنگی‌هایی که در فضای باز تولید شدند آسیب دیدند و ورود آنها به بازار مصرف با کندی صورت گرفت. در مورد سیب زمینی هم همین اتفاق رخ داد و بارش ها و گل شدن زمین برداشت آنها را دشوار کرد.

به گفته وی گوجه فرنگی های گلخانه ای قابلیت صادرات دارند و اگر افزایش قیمتی رخ دهد در این نوع محصول خواهد بود.

وی تصریح کرد: تا یک ماه آینده تولید گوجه فرنگی گلخانه ای دو تا سه برابر بیشتر خواهد شد.

نورانی در پایان گفت:در ماههای آینده برداشت سیب زمینی های جنوب کشور شروع خواهد شد و اگر کمبودی در بازار باشد این سیب زمینی ها می تواند کسری ها را جبران کند.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب

تجارت

آغاز ثبت‌نام برای مشارکت در تولید ۶ محصول ایران‌خودرو

منتشر شده

در

توسط

آغاز ثبت‌نام برای مشارکت در تولید ۶ محصول ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو دومین طرح فروش مشارکت در تولید شش محصول خود را از امروز (پنجشنبه) به مدت سه روز (تا پایان روز شنبه ۲۹ آبان ماه) برگزار می‌کند. موعد تحویل این خودروها بهمن و اسفند سال آینده پیش‌بینی شده و قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالیکه مرحله قبلی فروش محصولات ایران‌خودرو در قالب مشارکت در تولید با موعد تحویل خودروها در آذر و دی ماه سال ۱۴۰۱، بطور دقیق سه هفته پیش (ششم آبان ماه) برگزار شد، اکنون این گروه خودروسازی به اجرای مرحله دوم این طرح در آبان ماه ۱۴۰۰ پرداخته است.

ایران‌خودرو از متقاضیان برای مشارکت در تولید شش محصول دناپلاس توربوشارژ و همچنین دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش سرعته،‌ تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس دعوت کرده است تا برای ثبت‌نام در این مرحله از فروش محصولات خود در قالب مشارکت در تولید ثبت‌نام کنند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تولید، بخشی از محصول دناپلاس توربوشارژ مجهز به گیربکس شش سرعته تولید و عرضه خواهد شد.

این طرح از امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان ماه) به مدت سه روز (تا پایان روز شنبه ۲۹ آبان ماه) اجرا می‌شود. در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

انتخاب شدگان درطرح های پیشین که موفق به واریز وجه نشده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به انجام مجدد ثبت‌نام اقدام کنند.

آغاز ثبت‌نام برای مشارکت در تولید ۶ محصول ایران‌خودرو

قرعه‌کشی این طرح برای تعیین منتخبان نهایی یک روز پس پایان مهلت ثبت‌نام (یکشنبه ۳۰ آبان ماه) در حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهند شد.  پس از آن، منتخبان این طرح ظرف مدت سه روز فرصت دارند که پیش پرداخت علی‌الحساب مبلغ خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به آدرس esale.ikco.ir  واریز کنند تا ثبت‌نام آن‌ها نهایی شود. بدیهی است که در صورت عدم واریز وجه  پیش پرداخت ثبت‌نام متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است که پیش از برگزاری فرآیند قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه واریز وجهی نخواهد داشت.

موعد تحویل خودروها بهمن و اسفند سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و سود مشارکت درنظر گرفته‌ شده نیز بر اساس موعد تحویل از شش و ۶.۵ درصد متفاوت خواهد بود و سود انصراف نیز سه و ۳.۵ درصد در نظر گرفته شده است. این درحالیست که در مرحله قبلی این طرح که موعد تحویل خودروها آذر و دی ماه سال ۱۴۰۱ است، سود مشارکت درنظر گرفته‌ شده براساس موعد تحویل، شش و هفت درصد و سود انصراف نیز سه و چهار درصد در نظر گرفته شده بود.

سود مشارکت و انصراف در طرح مشارکت در تولید این شش محصول به شرح زیر است:

آغاز ثبت‌نام برای مشارکت در تولید ۶ محصول ایران‌خودرو

همچون روال همه طرح‌های فروش اعم از پیش‌فروش یکساله و فروش فوق‌العاده، محدودیت‌هایی همچون اختصاص هر دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن، ارائه گواهی‌نامه رانندگی، فاصله دست کم ۴۸ ماهه از آخرین ثبت‌نام یا تحویل خودرو از ایران‌خودرو یا سایپا، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه‌کشی به اشخاص ثالث، مطابقت شماره تلفن همراه و شماره حساب معرفی شده با نام فرد متقاضی، عدم امکان صلح در قرارداد و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو، در نظر گرفته شده است.

علاوه‌براین، افراد دارای پلاک فعال انتظامی نصب بر روی خودرو امکان ثبت‌نام نخواهند داشت. ابطال گارانتی خودرو نیز در صورت عدم مراجعه برای دریافت سرویس اولیه پس از گذشت پنج  ماه از تحویل خودرو، نیز شرط دیگر مشارکت در این طرح است.

همچنین لازم به ذکر است که سند خودروهای واگذار شده از طریق این بخشنامه در رهن شرکت نخواهد بود و مبالغ پیش‌پرداخت کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی خودرو است.

منبع: ايسنا

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها