کد خبر : 197025
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۱۷

مهمترین محصولاتی که باید در روتین پوستی استفاده کنیم

مهمترین محصولاتی که باید در روتین پوستی استفاده کنیم

  پوست شما یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اندام‌های بدن شماست که مانند یک آینه، می‌تواند نشانگر مشکلات درونی بدن شما باشد. در طول شبانه‌روز و ساعاتی که در بیرون از خانه هستیم، پوست شما بیشترین تماس را با هوای آلوده محیط و نور خورشید خواهد داشت. بنابراین انجام یک روتین مرتب و روزانه پوستی،

 

پوست شما یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اندام‌های بدن شماست که مانند یک آینه، می‌تواند نشانگر مشکلات درونی بدن شما باشد. در طول شبانه‌روز و ساعاتی که در بیرون از خانه هستیم، پوست شما بیشترین تماس را با هوای آلوده محیط و نور خورشید خواهد داشت. بنابراین انجام یک روتین مرتب و روزانه پوستی، زیبایی و سلامتی پوست شما را تضمین خواهد کرد.

 

روتین پوستی به انجام یکسری کارهای مداوم و منظم در جهت مراقبت از پوست گفته می‌شود که می‌تواند برای سال‌های طولانی به جوان‌سازی پوست شما کمک کرده و با کند کردن روند پیری پوست، بسیاری از مشکلات آن را برطرف کند. بنابراین عادات، سبک زندگی شما و استفاده منظم از محصولات مراقبتی پوست یک عامل تعیین‌کننده در زیبایی پوست شما محسوب می‌شود. روتین پوستی هر فرد از فرد دیگر متفاوت است چرا که نوع پوست افراد متفاوت است.

و همیچنین هر روتین پوستی مراحلی دارد  که تمامی مراحل روتین پوستی؛ بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست را باید با توجه به نوع پوست حتما بدانید پس در این مقاله با ما همراه باشید:

 

مراحل انجام روتین پوستی روزانه

روتین پوستی روزانه به تمام کارهایی گفته می‌شود که از پوست شما در برابر آلودگی‌ها و تابش مستقیم نور آفتاب محافظت می‌کند. در مورد ترتیب و مراحل انجام روتین پوست یک قانون کلی وجود دارد که محصولات و مایعات رقیق‌تر را در ابتدا و محصولات با غلظت بیشتر مانند انواع کرم‌ها را در مراحل پایانی روتین خود استفاده کنید. در ادامه با مراحل و جزییات یک روتین منظم و اصولی بیشتر آشنا خواهید شد:

  1. شستشوی پوست

اولین مرحله یک روتین پوستی اصولی، با شستن صورت با آب ولرم و یک شوینده مطابق با نوع پوست هر فرد انجام می‌شود. یک شوینده مناسب علاوه بر پاک کردن آلودگی‌ها، چربی طبیعی پوست شما را نیز حفظ کرده تا پوست شما بیش از حد خشک نشود.

  1. تونر پوست

تونرها با داشتن ترکیباتی همچون آبرسان برای ترمیم پوست‌های خشک و همچنین لایه بردارهای شیمیایی جهت کنترل چربی و جلوگیری از بروز آکنه، پوست شما را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی آماده می‌کند. 

یک تونر مناسب همچنین حاوی ویتامین C و ترکیبات بتا هیدروکسی اسیدها یا آلفا هیدروکسی اسیدها مانند اسید گلیکولیک می‌باشد که به مرور باعث جلوگیری از بسته شدن منافذ طبیعی پوست، بروز آکنه و رفع جوش‌های سرسیاه می‌شود.

  1. سرم آنتی‌اکسیدان

سرم‌ها انواع مختلفی دارند که غنی از مواد معدنی و مغذی هستند برای جلوگیری از مشکلات خاص پوستی مناسب‌اند. متخصصان پوست برای روتین روزانه سرم پوست آنتی‌اکسیدان را توصیه می‌کنند تا از ملتهب شدن پوست و آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش جلوگیری کند.

  1. کرم دور چشم

متخصصان زیبایی استفاده منظم از کرم دور چشم را هر شب از سن حداقل 25 سالگی امری ضروری و واجب می‌دانند. استفاده منظم از کرم دور چشم مناسب باعث می‌شود به مرور زمان و با افزایش سن، پوست پلک شما حالت ارتجاعی داشته باشد و مانع از بروز خطوط ریز و چین و چروک در اطراف پوست شما بشود. همچنین با انتخاب کرم دور چشم با SPF  مناسب و یا استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب به همراه عینک آفتابی مناسب می‌توانید از پوست حساس اطراف چشمتان بیشتر مراقبت کنید.

  1. درمان لک و تیرگی‌های پوستی

اگر قسمت‌هایی از پوست بدن شما دارای لک و تیرگی است و شفافیت و درخشندگی سابق را ندارد، بهتر است استفاده محصولات ضد لک و روشن کننده پوست را در روتین پوستی خود بگنجانید. تا با بازسازی پوست شما، شادابی و طراوت گذشته را به پوست شما بازگرداند.

ترکیبات به کار رفته در محصولات روشن‌کننده و ضد لک علاوه بر تغذیه پوست با مواد مغذی، از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. هنگام خرید به تاریخ انقضا و اصالت کالا دقت کنید. شما می‌توانید برای خرید مطمئن انواع ضد لک و روشن‌کننده پوست به فروشگاه تخصصی خانومی مراجعه کنید.

  1. مرطوب کننده و آبرسان 

فرقی ندارد پوست شما چرب است یا خشک، کرم آبرسان یکی از مهم‌ترین ارکان هر روتین پوستی است. همانطور که بدن برای ادامه فعالیت به آب نیاز دارد، پوست شما نیز برای ادامه حیات باید از آب سیراب شود. آب و رطوبت موردنیاز پوست علاوه بر نوشیدن آب تا حد زیادی از طریق استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست تأمین می‌شود.

 

  1. ضد آفتاب

استفاده روتین و منظم از یک ضد آفتاب مناسب، از پوست شما در برابر آسیب‌های جدی ناشی از تابش مستقیم آفتاب محافظت می‌کند. پیری زودرس، بروز جوش و آکنه، ساییدگی و لکه‌های تیره از شایع‌ترین اثرات تابش شدید نور خورشید بر روی پوست است. آخرین مرحله از روتین مراقبتی پوستی متعلق به ضد آفتاب است چرا که به اعماق پوست نفوذ نمی‌کند و مانند یک سرباز از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند. بنابراین کرم ضد آفتاب در آخرین مرحله از روتین پوستی در خارجی‌ترین لایه پوستی شما قرار می‌گیرد.

حداقل SPF لازم برای محافظت کامل از پوست شما در یک کرم ضد آفتاب، SPF30 است تا از عوارض ناشی از تابش مستقیم نور خورشید همچون پیری زودرس، بروز لک و آکنه و خطر ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند. هنگام خرید کرم ضد آفتاب به تاریخ انقضای درج شده بر روی کالا توجه کنید و از اصالت کالا به خصوص در برندهای خارجی و وارداتی اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

روتین‌های مراقبت از پوست همگی شامل 3 مرحله‌ی پاک‌ سازی صورت، مرطوب کردن صورت و در نهایت استفاده از ضد آفتاب هستند. مراحل دیگر بر روی پیشگیری و درمان مشکلات خاص پوستی همچون لک و چین و چروک‌های پوستی تمرکز دارند که رعایت آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

در انجام روتین پوستی علاوه بر ترتیب و اهمیت استفاده از محصولات، پیوستگی و مداومت در انجام آن نیز بسیار اهمیت دارد که برای داشتن پوستی شاداب و جوان لازم است استمرار آن را جدی بگیرید.

خانومی اولین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی آرایشی بهداشتی و عطر است که با داشتن نمایندگی رسمی بیش از 250 برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی، تمامی محصولات را بدون واسطه، مستقیماً از تولیدکننده اصلی و یا وارد کننده رسمی برند دریافت نموده و عرضه می‌نماید. شما می‌توانید برای خرید مطمئن انواع کرم ضد آفتاب و دیگر محصولات مراقبتی پوست به فروشگاه اینترنتی خانومی سر بزنید و با مطالعه درباره هر یک از برندها، محصول مناسب خود را تهیه کنید. کارشناسان خانومی هفت روز هفته، از ساعت 8 الی 24 پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها