کد خبر : 200918
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

مهندس ارشد PS5 در حال بازنشستگی است

مهندس ارشد PS5 در حال بازنشستگی است

به گزارش خبر روز و به نقل از gametplay یکی از مدیران باسابقه سونی که تلاش‌های مهندسی روی کنسول‌های پلی‌استیشن متعدد، از جمله PS5 را رهبری می‌کرد، تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد. معاون اجرایی Sony Interactive Entertainment، Masayasu Ito، که تیم مهندسی پلی استیشن 5 را رهبری می کرد، اوایل سال آینده بازنشسته می شود. در

به گزارش خبر روز و به نقل از gametplay یکی از مدیران باسابقه سونی که تلاش‌های مهندسی روی کنسول‌های پلی‌استیشن متعدد، از جمله PS5 را رهبری می‌کرد، تصمیم به بازنشستگی می‌گیرد.

معاون اجرایی Sony Interactive Entertainment، Masayasu Ito، که تیم مهندسی پلی استیشن 5 را رهبری می کرد، اوایل سال آینده بازنشسته می شود. در همین حال، این مدیر کهنه کار از سمت فعلی خود کناره‌گیری می‌کند و از اول اکتبر نقش انتقالی را در گروه سونی خواهد داشت، در حالی که این غول صنعت همچنان به مبارزه با مشکلات تامین PS5 ادامه می‌دهد.

PS5 Lead Engineer is Retiring

ایتو تمام دوران حرفه ای خود را در سونی گذراند و در ابتدا در سال 1986 پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه Waseda توکیو به این شرکت پیوست. او ابتدا روی سیستم‌های صوتی ماشین سونی کار کرد و سپس در سال 2000 به بخش کنسول سونی رفت، جایی که در توسعه لوازم جانبی مختلف پلی‌استیشن مشارکت داشت. معمار سخت‌افزار سپس به‌عنوان مدیر مهندسی مکانیک کنسول PlayStation Portable و همچنین رهبری تیم سخت‌افزار PS3 را برعهده داشت، قبل از اینکه در نهایت بر تمامی تلاش‌های توسعه روی PS4، PS4 Pro، PS VR و PS5 نظارت کرد.

ایتو همچنان تا پایان سال مالی جاری این مجموعه که تا 31 مارس 2023 ادامه دارد، به عنوان مشاور اجرایی گروه تجربه پلتفرم سونی خدمت خواهد کرد. در این دوره موقت، او همچنین نقش تحرک در گروه سونی را بر عهده خواهد گرفت. انتساب موقت، که یک روش استاندارد صنعت در مورد تغییرات C-suite است، احتمالاً باعث تسهیل انتقال رهبری در SIE خواهد شد. جانشین فوری او یکی دیگر از مدیران ارشد، معاون امور مالی، لین تائو خواهد بود، که همزمان با منصوب شدن ایتو به عنوان مدیر نماینده در مارس 2021، SIE به سمت مدیر ارتقا یافت.

سخنگوی این شرکت به بلومبرگ گفت که این تغییر در مدیریت به معنای نشان دادن تلاش برای بازسازی گسترده تر در سونی نیست. وضعیت به این واقعیت ختم می شود که مدیر اجرایی 60 ساله پس از رسیدن به سن بازنشستگی تصمیم به ترک این کشور گرفت. صرف نظر از این، ایتو در زمان‌های نسبتاً آشفته سونی کناره‌گیری می‌کند.
این شرکت هنوز در تلاش است تا تقاضای جهانی برای PS5 را برآورده کند، در درجه اول به این دلیل که همه‌گیری جهانی همچنان زنجیره‌های تامین آن را ویران می‌کند. خود سونی اخیراً گفته است که مشکلات عرضه PS5 ممکن است تا سال 2024 ادامه داشته باشد و در حالی که رقبای اصلی آن در حال حاضر مشکلات مشابهی را تجربه می کنند، نه مایکروسافت و نه نینتندو با افزایش قیمت سخت افزار خود به این شرایط بازار پاسخ ندادند.

در همین حال، سونی ماه گذشته با اشاره به رشد نرخ تورم و روند نامطلوب ارز، افزایش قیمت PS5 را تا 20 درصد در بازارهای غیر ایالات متحده اعلام کرد. اما برخی از ناظران صنعت معتقدند که افزایش قیمت PS5 ممکن است تاثیر منفی بر فروش نداشته باشد. و با توجه به اعلامیه ماه اوت خود، سونی به وضوح از این نظریه نیز پذیرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها