کد خبر : 175442
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

نامه‌های فلسطین به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره حملات شهرک‌نشینان صهیونیست

نامه‌های فلسطین به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره حملات شهرک‌نشینان صهیونیست

تشکیلات خودگردان فلسطین یادداشتی را به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تحویل داد و خواستار توقف حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه ساکنان فلسطینی در کرانه باختری شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد که دو یادداشت مشابه را به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل

نامه‌های فلسطین به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره حملات شهرک‌نشینان صهیونیست

تشکیلات خودگردان فلسطین یادداشتی را به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تحویل داد و خواستار توقف حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه ساکنان فلسطینی در کرانه باختری شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد که دو یادداشت مشابه را به شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای توقف حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی تحویل داده است که روند این حملات طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ریاض منصور همچنین تصریح کرد، در این یادداشت از شورای امنیت و سازمان ملل خواسته شده تا قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل جهت فراهم کردن حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین اجرا شود.

تعدادی از شهرهای کرانه باختری شاهد تنش میدانی میان فلسطینیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی پس از کشته شدن یک شهرک‌نشین و زخمی شدن چند تن دیگر در شمال شهر نابلس است.

مسئولان فلسطینی اعلام کردند که ده‌ها تن از شهرک‌نشینان به منازل و خودروهای فلسطینیان در واکنش به این حادثه حمله کردند و در نتیجه آن چندین تن زخمی شدند و به دارایی‌های آنها ضررهای مالی وارد شد.

‌در همین رابطه، ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی را به پوشش تجاوزات شهرک‌نشینان در روستاها و شهرک‌های کرانه باختری متهم کرد.

خریشه در ادامه افزود، پیام‌های فوری‌ای به کمیته حقیقت‌یاب در این شورا ارسال کرده تا آن را در جریان اقدامات و نقض‌های بی‌وقفه برای درج آن در تحقیقات آتی با مقامات اسرائیلی قرار دهد.

در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین نسبت به خطرات سکوت جهانی در برابر حملات شهرک‌نشینان هشدار داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، اقدام شهرک‌نشینان در ارتکاب تجاوزات خونین میدان درگیری و منطقه را به صحنه‌های خشونت کشانده که کنترل آن دشوار است.

در کرانه باختری بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین اسرائیلی در کنار ۳.۱ میلیون فلسطسینی زندگی می‌کنند و درگیری‌های بین دو طرف بیشتر اوقات به اقدامات خشونت‌بار تبدیل می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها