نیازمند ایجاد ظرفیت های جدیدی در حوزه هنر قرآنی دانشگاه علمی کاربردی هستیم
ایسنا/قم داور بخش هنری جشنواره قرآن و عتر دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: باید کارکنان، اساتید و دانشجویان را به شرکت در این جشنوارهها ترغیب کنند، گفت: اگر بخواهیم این استقبال بیشتر شده و آثار کیفی در جشنواره دریافت شود نیاز به ظرفیت های جدید داریم یعنی حوزه اطلاع رسانی قوی تر عمل کرده و
ایسنا/قم داور بخش هنری جشنواره قرآن و عتر دانشگاه علمی کاربردی کشور بیان کرد: باید کارکنان، اساتید و دانشجویان را به شرکت در این جشنوارهها ترغیب کنند، گفت: اگر بخواهیم این استقبال بیشتر شده و آثار کیفی در جشنواره دریافت شود نیاز به ظرفیت های جدید داریم یعنی حوزه اطلاع رسانی قوی تر عمل کرده و با حضور اسپانسر و حامیان جشنواره جوایز را نیز ارتقا ببخشیم.
مهندس محمد رستمی درگفت وگو با ایسنا گفت: از سال 93 دبیرخانه جشنواره در اختیار دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم قرار گرفت و مسئول برگزاری جشنواره این دانشگاه است .
وی ادامه داد: این جشنواره مخصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان تمامی مراکز علمی کاربردی کشور است و شامل بخشهای مختلفی مانند بخش قرآنی، ادبی، پژوهشی، هنری، فناوری و سایر موضوعات است.
رستمی افزود: با توجه به ظرفیتی که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم در رشته های هنری و حضور اساتید هنری داشت، بخش داوری آثار هنری جشنواره به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم واگذار شد که 247 اثر به داوری نهایی راه پیدا کرده بود.
رستمی عنوان کرد: بیش از 7 هزار اثر به کل جشنواره ارسال شده که بخش هنری شامل پوستر، عکاسی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، معرق، منبت و نقاشی است که داوری آثار به صورت حضوری و مجازی روی فایل ها انجام شد و 100 اثر توسط 7 داورانتخاب شدند.
رستمی با تآکید بر اینکه مراکز علمی کاربردی باید کارکنان، اساتید و دانشجویان را به شرکت در این جشنوارهها ترغیب کنند، گفت: اگر بخواهیم این استقبال بیشتر شده و آثار کیفی در جشنواره دریافت شود نیاز به ظرفیت های جدید داریم یعنی حوزه اطلاع رسانی قوی تر عمل کرده و با حضور اسپانسر و حامیان جشنواره جوایز را نیز ارتقا ببخشیم.
رستمی عنوان کرد: هم چنین افرادی که در این جشنواره شرکت کرده بتوانند از خدماتی در دانشگاه بهره مند شوند که آیین نامه نیز در این زمینه موجود است.
تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی و یا دانشگاه ها در حوزه کارورزی یا پروژه های درسی بتوانند موضوعات جشنواره را در این قالب به دانشجویان ارایه کنند یا اینکه امتیازاتی برای دانشجویان شرکت کننده در جشنواره در نظر گرفته شود.
وی ابراز کرد: هم چنین برنامه درسی دانشجویان با رشته های مرتبط میتواند در راستای جشنواره قرار بگیرد؛ به عنوان مثال رشته هنرهای تجسمی یا رشته هایی قبیل این فعالیت های هنری و درسی خود را با محوریت جشنواره قرآنی انجام دهند تا جشنواره غنی تر شود.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0