کد خبر : 197337
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

پشتیبانی سایت یاس وب | اگه از مشکلات سایتت خسته شدی این کارها رو انجام بده!

پشتیبانی سایت یاس وب | اگه از مشکلات سایتت خسته شدی این کارها رو انجام بده!

  اگه مدیر سایت و کسب و کار آنلاین هستی در این مقاله خیلی خلاصه میخام در عرض چند دقیقه بهت بگم چکار کنی که کمتر درگیر مشکلات و باگ های سایت وردپرسی بشی. میدونم از این مشکلات خیلی خسته شدی و هر از چندگاهی سایتت دچار باگ میشه و خیلی کلافه میشی و مدام

 

اگه مدیر سایت و کسب و کار آنلاین هستی در این مقاله خیلی خلاصه میخام در عرض چند دقیقه بهت بگم چکار کنی که کمتر درگیر مشکلات و باگ های سایت وردپرسی بشی. میدونم از این مشکلات خیلی خسته شدی و هر از چندگاهی سایتت دچار باگ میشه و خیلی کلافه میشی و مدام دنبال یه متخصص هستی که همیشه در دسترست باشه که هروقت مشکلی برای سایتت پیش اومد سریعا برطرف کنه.

حالا من بهت یه سری کار ها را قدم به قدم میگم که انجام بدی و این کارهایی که قراره در ادامه بخونی و انجام بدی بیشتر پیشگیریه تا درمان. اما در بعضی مواقع اگه سایتت باگی داشته باشه با این کارها احتمال زیاد برطرف میشه.

 

خب قدم به قدم بریم شروع کنیم…

 

قدم اول: از سایتت فول بک آپ بگیر.

 

در قدم اول قبل از اینکه کاری انجام بدی لازمه از سایتت یه فول بک آپ بگیری که یه وقت اگه به مشکلی مواجه شد سریعا از طریق هاستینگ بتونی سایتتو با همون بک آپ برگردونی. پس وارد هاستت شو و یه فول بک اپ از سایتت بگیر و داخل سیستمت دانلود کن. 

 

قدم دوم: بررسی کن ببین سایتت هاستینگ خوبی داره یا نه.

 

یه هاستیگ خوب باید معتبر، شناخته شده، امن ، همیشه در دسترس و دارای پشتیبانی خوبی باشه که هر وقت و بی وقتی سایتت دان شد بتونی تیکت بزنی و سریعا جواب بدن. هرچند اگر مشکل مربوط به خود وردپرس باشه معمولا کاری انجام نمیدن. اما برخی هاستینگ های خوب با اینکه مشکل سایتت تو حوزه کاریشون نیست راهنمایی میکنن که چطوری سایتت چیه و چطور برطرف میشه. در هر صورت اگه از هاستینگ راضی نیستی سایتتون به هاستینگ بهتر منتقل کن.

 

قدم سوم: قالب سایتت رو بررسی کن

 

عمده مشکلات سایت از همین قالب سایت به وجود میاد. باید برای طراحی سایت وردپرسی از یه قالب استاندارد و حرفه ای و با پشتیبانی عالی استفاده کنی. اگه قالبت این ویژگی ها را نداشته باشه کارت سخت میشه. 

اگه قالبت خیلی مشکل داره چاره ای نداری باید تغییر قالب بدی طوری که افت سئو نداشتی باشه. این کار خیلی حساسه تنهایی از پس اش بر نمیای. اما نگران نباش در پایان این مقاله یه متخصص خوب طراحی سایت و سئو بهت معرفی میکنم که کارو به قدری حرفه ای و تمیز برات در بیاره که از کارت فقط لذت ببری.

خب داشتم میگفتم..

قالب سایتت اگه اوکیه باید هر ماه به طور مرتب اگه نسخه جدیدی اومد بلافاصه بروزرسانی کنی. اگه بلد نیستی به پشتیبان قالب تیکت بزن راهنمایی میکنه یا خودش اینکارو برات انجام میده. بعد از اینکه بروز کردی صفحات سایت رو بررسی کن که به بهم نریخته باشه.

 

قدم چهارم: تک تک افزونه ها رو بررسی کن و بهشون سر و سامون بده.

 

در این مرحله باید تک تک افزونه ها را بررسی کنی هر کدوم که غیر فعاله و نیاز نداری رو حذفشون کن و هر کدوم که رایگانن ، نسخه اصلیشون رو بخر و جایگزین کن. شنیدی میگن فرزند کمتر زندگی بهتر!؟

اینجا هم لازمه بگم افزونه کمتر سایت بهتر! هر چی افزونه کمتری داشته باشی دردسر کمتری برای پشتیبانی سایت داری و سرعت و عملکرد سایتت هم میره بالا. پس سر هر چیز کوچیکی یه راست نرو سراغ مخزن وردپرس و همش دنبال نصب افزونه نباش. این افزونه ها یه روزی سایتتو از پا درمیارن. و سئو سایتتو نابود میکنن.

 

بعد از این کار باید تمام افزونه ها رو بروز رسانی کنی و این کار را ماهی یک بار انجام بده. اینجا هم لازم صفحات سایت رو بررسی کنی که مشکلی در ظاهر سایت پیش نیومده باشه.

 

قدم پنجم: امنیت سایتت رو تامین کن.

 

من خیلی دیدم طرف برای امنیت سایتش 4-5 تا افزونه نصب کرده که هر افزونه یه کاری انجام میده. اما وقتی اینها باهم نصب میشن هیچ کدوم کارشون درست انجام نمیدن. امنیت سایت یه چک لیست چند ده تایی هست که باید از افزونه امنیت کامل وردپرس استفاده کنی و تمامی چک لیست های افزونه امنیت رو برات انجام میده. 

منتها باید بلد باشی که چطوری درست و حسابی کانفیگش کنی. اگه بیش از حد امنیت ببری بالا دسترسی سایتت مسدود میشه خودت و کاربرات هم نمیتونن وارد سایت بشن.

اگر بلدی اینکارو انجام بدی که بسم الله اگر نه که به یک متخصص امنیت وردپرس نیاز داری اما بازم نگران نباش. تا پایان مقاله همرام باشه متخصص این کارو بهت معرفی میکنم.

 

قدم ششم: هاست و پایگاه داده رو بهینه سازی کن.

 

در این مرحله لازمه یه خونه تکونی اساسی رو سایتت انجام بدی. وارد هاستت شو هر چی فایل اضافه رو از جمله فایل بک آپ های قدیمی رو کامل حذف کن. بعدش وارد پیشخوان وردپرس شو قسمت نوشته ها و برگه ها، نمونه کارها، پروژه ها، رسانه ها و .. هرفایل و صفحه اضافی هست پاک کن تا پایگاه داده ت سبک بشه. برای بهینه سازی پایگاه داده ت کارهای خفن تری هم هست که انجام بدی. اما نیاز به مهارت داره و کمی هم ریسک. تا همین چند تا مورد را هم انجام بدی کفایت میکنه.

 

قدم هفتم : می تونی از خدمات پشتیبانی وردپرس یاس وب استفاده کنی.

 

احتمال داره کارهایی که انجام میدی به مشکلات دیگه بربخوره و یا مهارت اینکارو نداشته باشی یا اصلا فرصت انجام اینکارو رو نداشته باشی. در این شرایط باید به فکر یه پشتیبانی سایت خوب برای خودت باشی.

 

سخن آخر

 

این چند تا قدم رو اگر مرتب هرماه انجام بدی سایتت رو تا حدی نجات دادی و کمتر درگیر مشکلات سایت میشی. گاهی اوقات مشکلات سایت خیلی پیچیده تره و با اینها رفع نمیشه اما اگر فرصت اینکارو نداری و کسب و کارت رو خیلی جدیه و باید توسعه بدی حتما نیاز به یک متخصص پشتیبانی وردپرس داری. خدمات پشتیبانی سایت وردپرس یاس وب رو بهت پیشنهاد میکنم. مدیرش یه شخص متخصص و باتجربه بالاست که میتونی تو صفحه درباره ما باهاش بیشتر آشنا بشی. 

 

جهت استفاده از خدمات پشتیبانی سایت یاس وب به آدرس اینترنتی https://www.yasweb.net/ سر بزن یا با شماره 09196289328 تماس بگیر. 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها