کد خبر : 178534
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

چند نفر در ایلام دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؟

چند نفر در ایلام دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؟

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد کل واکسیناسیون انجام شده ۸۰۱ هزار و ۸۶۰ دز است که واکسیناسیون نوبت اول انجام شده ۴۱۵ هزار و ۵۹ و بیش از ۸۷ درصد و واکسیناسیون نوبت دوم ۳۵۴ هزار و ۷۱۰ دز و معادل ۷۴.۹ درصد و واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۳۲ هزار و ۱۰۰

چند نفر در ایلام دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند؟

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد کل واکسیناسیون انجام شده ۸۰۱ هزار و ۸۶۰ دز است که واکسیناسیون نوبت اول انجام شده ۴۱۵ هزار و ۵۹ و بیش از ۸۷ درصد و واکسیناسیون نوبت دوم ۳۵۴ هزار و ۷۱۰ دز و معادل ۷۴.۹ درصد و واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۳۲ هزار و ۱۰۰ دز است.

دکتر «محمد کریمیان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط کشور و استان به لحاظ بیماری کرونا پایدار است و روند افزایشی قابل توجهی دیده نمی‌شود و روند پایداری وجود دارد.

وی با اشاره به مشاهده سویه جدید کرونا در کشور ، گفت: در مرز مهران تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود امیکرون به کشور اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: از راه‌های مقابله با این سویه جدید، تزریق دوز سوم است که قطعاً ایمنی جامعه را در برابر بیماری افزایش خواهد داد. همچنین در کنار واکسیناسیون، باید رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در اولویت باشد.

کریمیان ادامه داد:  آذرماه تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۷  مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۱۰۵۶مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۴۸۱نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۱۸نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی گفت: از ابتدای دی تاکنون نیز تعداد ۸۰۲مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۴۲مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۹نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و مورد فوتی در مدت ذکر شده نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در مقایسه مورخه ۱۹تا  ۲۵آذرماه نسبت به ۲۶ آذر لغایت ۲دیی؛ تعداد نمونه‌گیری ۵/۸درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۹/۶درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۱۹/۵درصد افزایش، تعداد بستری‌ موقت ۲۵/۵درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز ۵۰درصد کاهش داشته است.

کریمیان تصریح کرد: تعداد کل واکسیناسیون انجام شده ۸۰۱ هزار و  ۸۶۰ دز است که  واکسیناسیون نوبت اول انجام شده ۴۱۵ هزار و ۵۹  و بیش از ۸۷ درصد و واکسیناسیون نوبت دوم ۳۵۴ هزار و ۷۱۰   دز و معادل ۷۴.۹  درصد و واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۳۲ هزار و ۱۰۰  دز است.

و ی گفت: میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸سال نوبت اول در استان   ۹۲.۶ درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم ۷۴.۹  درصد بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها