کد خبر : 202967
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

کاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی ساختمان

کاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی ساختمان

  شیشه سکوریت نوعی شیشه است که با عملیات حرارتی یا شیمیایی فرآوری می‌شود که استحکام آن را افزایش می‌دهد. فرآیند تمپر کردن سطح بیرونی شیشه را در حالت فشرده شدن و قسمت داخلی را در حالت کشش قرار می‌دهد. به دلیل این تنش‌های مکانیکی، شیشه سکوریت شده به جای تکه‌های با لبه‌های تیز، به

 

شیشه سکوریت نوعی شیشه است که با عملیات حرارتی یا شیمیایی فرآوری می‌شود که استحکام آن را افزایش می‌دهد. فرآیند تمپر کردن سطح بیرونی شیشه را در حالت فشرده شدن و قسمت داخلی را در حالت کشش قرار می‌دهد. به دلیل این تنش‌های مکانیکی، شیشه سکوریت شده به جای تکه‌های با لبه‌های تیز، به قطعات دانه‌ای خرد خواهد شد که احتمال آسیب را کاهش می‌دهد. شیشه سکوریت به شیشه مقاوم یا نرده شیشه ای ایمنی نیز معروف است.

استفاده از شیشه شیشه سکوریت به دلیل ایمنی و استحکام در بسیاری از صنایع و مصارف از جمله پروژه های ساختمانی استفاده می شود. برخی از کاربردهای شیشه سکوریت شامل پنجره های خودرو، درب‌های دوش، سینی های یخچال، اجزای معماری، صفحه نمایش تلفن های همراه و ظروف پخت و پز است.

خواص شیشه سکوریت

شیشه سکوریت هم از نظر فیزیکی و هم از نظر حرارتی قوی‌تر از شیشه های معمولی است. همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه سکوریت برای ایجاد تنش بیرونی و داخلی در مواد استفاده می شود. تنش سطحی فشاری شیشه سکوریت شده توسط تنش کششی بدن متعادل می شود.

برای طبقه بندی شیشه به عنوان سکوریت، سطح آن باید حداقل تنش فشاری 69 مگا پاسکال (10000 psi) داشته باشد. سپس، برای اینکه یک شیشه سکوریت به عنوان یک نرده شیشه ای ایمنی در نظر گرفته شود، تنش فشاری سطح آن باید از 100 مگا پاسکال (15000psi) تجاوز کند. اگر شیشه سکوریت بشکند، تنش سطحی افزایش یافته به جای تکه های تیز، باعث ایجاد قطعات دایره ای کوچک می شود. این ویژگی باعث می شود که شیشه سکوریت برای کاربردهای ضد فشار و ضد انفجار مناسب باشد.

خواص اصلی شیشه سکوریت

  • تطبیق پذیری: شیشه های سکوریت شده را می توان به اشکال و سبک های مختلف برای پاسخگویی به کاربردهای مختلف شکل داد.
  • مقاومت در برابر ضربه: مقاومت در برابر ضربه شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه فلوت بسیار بالا است. این به مقاومت در برابر شرایط و دماهای شدید کمک می کند.
  • استحکام: شیشه سکوریت شده می تواند 3 تا 7 برابر قوی تر از شیشه آنیل شده باشد، که آن را برای کاربردهای سخت تر با بارهای محیطی بالا مناسب می کند.
  • اعوجاج نوری: شیشه سکوریت شده به شفافیت شیشه فلوت نیست، زیرا فرآیند تمپر باعث ایجاد برخی اعوجاج های نوری می شود.
  • ساخت: هر گونه برش یا سنگ زنی باید قبل از تمپر انجام شود، زیرا این فرآیندها پس از گرم شدن شیشه باعث شکستگی می شوند.

کاربردهای شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در مواردی استفاده می شود که نیاز به مقاومت حرارتی، استحکام و ایمنی دارند. وسایل نقلیه مسافربری بنابه دلایل زیر یکی از مواردی است که در ساخت آن از شیشه سکوریت استفاده شده است:

  • از آنجایی که آنها اغلب در فضای باز پارک می شوند، وسایل نقلیه در معرض گرمایش و سرمایش دائمی (مقاومت حرارتی) هستند.
  • وسایل نقلیه باید در برابر ضربه های کوچک زباله های جاده مقاومت نمایند.
  • قطعات تیز شیشه در صورت وقوع حادثه، خطر بیشتری را نشان می دهد و شیشه سکوریت شده به خرده نمی شود.

خواص شیشه سکوریت آن را برای پروژه های ساختمانی و بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب می کند:

ساختمان تجاری

شیشه سکوریت در صنعت ساختمان بسیار کاربرد دارد که شامل پوشش و نمای ساختمان های تجاری می شود. از شیشه سکوریت می توان در مجموعه های بدون قاب مانند درب شیشه ای بدون فریم نیز استفاده کرد. شیشه سکوریت به طور کلی برای کاربردهای دارای بارگذاری ساختاری مناسب است و برای هر کاربرد که شیشه می تواند در صورت برخورد انسان خطری داشته باشد:

  • پارتیشن برای منازل، ادارات، هتل ها و سایر ساختمان های تجاری.
  • درب و پنجره
  • پانل های تزئینی در طراحی داخلی

 

طبق قوانین ساختمانی از شیشه های سکوریت شده یا چند لایه باید در ساختمان سازی استفاده شود. که شامل نورگیرها، درب‌ها، راه پله ها، آسانسورها و پانل های دسترسی آتش نشانی است.

ساخت و ساز مسکونی

شیشه سکوریت شده نیز در منازل استفاده می شود. به عنوان مثال، برخی از انواع مبلمان و لوازم خانگی دارای قطعات نرده شیشه ای هستند:

  • میزهای شیشه ای
  • درب دوش بدون قاب
  • قفسه های دارای درب شیشه ای
  • کابینت
  • شیشه نزدیک شومینه

معایب شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در ساخت و ساز کاربردهای بسیاری دارد. با این حال، مانند هر مصالح ساختمانی، محدودیت هایی دارد که باید در نظر گرفته شود.

شیشه سکوریت شده باید قبل از تمپر بریده، فشرده، صیقل داده شود و سوراخ شود، زیرا بعداً نمی توان آن را دوباره کار کرد. به دلیل تنش های مکانیکی متعادل در شیشه، هرگونه آسیبی باعث خرد شدن شیشه می شود. با وجود استحکام بالا، شیشه سکوریت می تواند در مواجهه با شرایط خاص بشکند و به ویژه در برابر آسیب در لبه ها آسیب پذیر است. با این حال، ضربه متمرکز با استحکام کافی در وسط شیشه نیز می تواند باعث شکستگی شود.

هنگام استفاده از هر نوع شیشه، مفاهیم ایمنی همیشه باید در نظر گرفته شود. در حالی که شیشه سکوریت ایمن تر از شیشه معمولی است، هنوز هم می تواند خرد شود.

کابین دوش چیست؟

کابین دوش یک راه سریع و آسان برای جایگزینی دوش قدیمی با یک چیز مدرن بدون هزینه و زحمت بازسازی کامل است. این وسیله راه حل یک مرحله ای شما برای ایجاد یک دوش آبگرم مانند بدون منفجر کردن کل حمام است. گاهی اوقات به آنها غلاف دوش می‌گویند. این واحد شامل سینی دوش، دیوار، درب ها و تمام وسایل در یک قطعه آماده برای قرار دادن در جای خود است.

وسیله مزبور گاهی اوقات با سر دوش باران، دوش بخار، نازل های ماساژ، چراغ ها، سیستم های صوتی و حتی دستگاه های پخش شامپو داخلی ارائه می شود. اگر یک دوش شگفت‌انگیز در فیلم‌ها دیده‌اید، احتمالاً یک کابین دوش بوده است.

از آنجایی که آنها بیشتر یک وسایل لوکس هستند، تمایلی به کوچک بودن ندارند. این وسیله متوسط ​​تقریباً 900 × 900 میلی متر با برخی راه حل های مجلل با ابعاد 1800 × 900 میلی متر است. اتاق اضافی فضای زیادی برای رقص در زیر سر دوش باقی می گذارد.

کلام آخر

شرکت تتراگلس در زمینه تولید انواع شیشه سکوریت با کیفیت عالی و مطلوب فعالیت چشمگیری دارد. شما نیز در صورت تمایل می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید تا انواع مختلف این وسیله را با کیفیتی عالی و مطلوب برای منزل یا محل کار خود تهیه کنید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها