کد خبر : 132586
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

کتاب‌هایی که جایزه سال گرفتند

کتاب‌هایی که جایزه سال گرفتند

ایسنا/ایلام چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد. عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: چهره های تازه و جوان در میان نویسندگان و پژوهشگران برگزیده نشان دهنده آن است که نسل جدید نه تنها از کتاب فاصله نگرفته بلکه خود

کتاب‌هایی که جایزه سال گرفتند

ایسنا/ایلام چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: چهره های تازه و جوان در میان نویسندگان و پژوهشگران برگزیده نشان دهنده آن است که نسل جدید نه تنها از کتاب فاصله نگرفته بلکه خود مولد کتاب و اندیشه اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد:
وی گفت: جایزه کتاب سال استان ایلام نهالی است که خوشبختانه در حال ثمر دادن است، ما در دوره ی نخست این جشنواره برگزیده ای نداشتیم، بلکه جشنواره را در برنامه دیگری هضم کردیم، تا جایگاه و شان این برنامه حفظ شود اما خوشبختانه هدف را دنبال کردیم و دوره های بعدی با شرایط مطلوب تری برگزار شد، آن هم در استانی که کم جمعیت ترین استان کشور است و از لحاظ چاپ و نشر نوپاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: خوشبختانه جدیت و تلاش و همکاری همکاران حوزه ی فرهنگی اداره کل و پی گیری های مناسب و اثربخش و تلاش و برنامه ریزی اصولی همکاران  موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام که سه دوره از این جایزه را در حد بسیار مطلوب و ارزنده و در شان نام کتاب و نولفان و ناشران برگزار کرده اند، باعث شده که جایزه ی کتاب سال استان در میان جوامع هدف جایگاه شایسته ای پیدا کند که از مساعی و همت و تلاش این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.
خودآموز در ادامه خاطرنشان کرد: برگزیدگان جایزه کتاب سال ایلام سرمایه های فرهنگی استان هستند، نویسندگانی که در عرصه ادبی و فرهنگی و حتی تولید دانش، تلاش ها و فعالیت شان بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه با اشاره به حضور بانوان مولف کتاب در میان برگزیدگان جشنواره، تصریح کرد: بانوان استان در تمام عرصه های فرهنگی و هنری حضوری ارزشمند و موثر دارند، خوشبختانه در هنرهای هفت گانه و به ویژه در زمینه کتاب و کتابخوانی، بانوان ایلامی توانسته اند صاحب نقش و اثر باشند.
خودآموز ادامه داد: یکی از پایه های اصلی فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است، در استان ایلام تعداد کتاب هایی که چاپ و منتشر می شوند قابل توجه هستند و برگزیده شدن این کتاب ها به عنوان کتاب سال، نشان دهنده آن است که استان ما در مسیر توسعه فرهنگی قرار دارد.
در ادامه این مراسم علاوه بر قرائت بیانیه هیئت داوران و تجلیل از برگزیدگان و شایسته های تقدیر، از پوستر پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام نیز با طراحی وحید اسدی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام رونمایی شد.

برگزیدگان این دوره از جشنواره به شرح زیر معرفی شدند.

 آثار برگزیده
در بخش ادبیات (شعر)

– تو پلک می زنی ….، خدیجه نصیری، تهران: انتشارات خیابان، 1398.

– خه‌وزان دووزه‌خ و ده‌روه‌چ، محمد مرادی‌نصاری، ایلام، باشور، 1398.

-ده‌روه‌چ، فرهاد شاهمرادیان، زانا، ایلام، 98.

همچنین آثار شایسته‌ی تقدیر:

بخش زبان:

زبان‌های باستانی و گویش‌های محلی

-فرهنگ واژگان کردی ایلامی (کردی به فارسی )، تالیف رقیه درخشنده، ایلام: زانا، 1398.

-فرهنگ کردی پهله‌ای، تالیف حسین رئیسی، تهران: مهرجرد، 1398.

در بخش علوم خالص (شیمی)

– اصول بیوشیمی معدنی، تالیف استفن ج. لیپارد، جزمی م. برگ، ترجمه‌ی علی نقی پور، مریم خانمرادی و مسعود قبادی، ایلام، هاوار ، 1398.

در بخش علوم کاربردی (مهندسی شیمی)

-سیستم‌های انتقال دارو و اثر بخشی آنها به کمک فناوری نانو، تالیف زهرا طاهری‌نیا، آرش قربانی‌چقامارانی، ایلام: هاوار، 1398.

بخش مستندنگاری

-قاف‌نشین؛ تاریخ شفاهی دفاع مقدس  به روایت حسین قادری، مصاحبه‌کننده و تدوین‌گر: یاسربابایی، ایلام: نیشتمان، 1398.

 بخش ترجمه

-په‌لی ک له ژیر وه‌فر شکیاسه، آیت نامداری، باشور، ایلام: 1398.

«عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یونس قیطانی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره گل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  منصور محبی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل، مرتضی حاتمی نویسنده و روزنامه نگار ادبی و ملوک هاشمی مدیر موسسه فرهنگی هنری «اقلیم هشت» (مجری برنامه) اعضای شورای سیاست گزاری چهارمین دوره جایزه کتاب سال بودند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها