کد خبر : 180706
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است

کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است. دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در لرستان اظهار کرد: اکثر شهرهای استان در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند. وی اضافه کرد: در مجموع چون هشت شهر خوزستان قرمز است و ما نیز

کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در لرستان اظهار کرد: اکثر شهرهای استان در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در مجموع چون هشت شهر خوزستان قرمز است و ما نیز در جوار این استان هستیم بنابراین زنگ خطر برای لرستان وجود دارد و ممکن است هر لحظه به وضعیت نارنجی و قرمز برگردیم و مجبوریم به شدت در این روزها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و تجمعات خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ بیمار مثبت کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: بیش از ۱۰۰ بیمار در ۱۷ بیمارستان دانشگاه و بیمارستان‌های دیگر بستری هستند.

نیکبخت با بیان اینکه امکانات جدی برای تست در استان ایجاد کردیم، عنوان کرد: پنج مرکز تست pcr و تست رپید در اختیار مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی گفت: تمام افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و یا سن بالایی دارند تحت نظر گرفتیم و از کسانی که این مشکل را دارند درخواست می‌کنیم به مراکز درمانی مراجعه و این تست را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در پیک‌های قبلی  کرونا شش دستگاه اکسیژن ساز را خریداری و در بیمارستان‌های مختلف استان نصب کردیم، اضافه کرد: همچنین ۷۷ تخت ICU جدید و بالغ بر ۲۱۲ تخت معمولی راه‌اندازی کردیم و به نسبت بیماران تخت‌های خالی داریم.

نیکبخت با بیان اینکه کرونا ویروس بیماری سختی است، اظهار کرد: کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است.

وی در خصوص واکسن کرونا در استان گفت: ۲۶۰ دوز واکسن را روز اول برای کارکنان ICU و کرونایی تحویل گرفتیم که تاکنون ۱۸۵ دوز آن تزریق شده و سپس پس از ۲۰ روز دوز بعدی تزریق خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها