کد خبر : 176496
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

کرونا بیشترین اثر را بر بُعد جسمی و روانیِ فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است

کرونا بیشترین اثر را بر بُعد جسمی و روانیِ فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است

ایسنا/کرمان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در شرایط عادی براساس آمار در زندگی ماشینی ما حدود 70 درصد افراد بالغ فعالیت جسمانی مناسب نداشتند و اکنون کرونا بیشترین اثر از بُعد فیزیکی و روانی بر فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است. دکتر”احمدرضا پیش‌بین” ظهر امروز 29 بهمن‌ماه در آئین تجلیل از مقام

کرونا بیشترین اثر را بر بُعد جسمی و روانیِ فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است

ایسنا/کرمان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در شرایط عادی براساس آمار در زندگی ماشینی ما حدود 70 درصد افراد بالغ فعالیت جسمانی مناسب نداشتند و اکنون کرونا بیشترین اثر از بُعد فیزیکی و روانی بر فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است.

دکتر”احمدرضا پیش‌بین” ظهر امروز 29 بهمن‌ماه در آئین تجلیل از مقام آوران هفتمین دوره مسابقات قهرمانان کشوری آمادگی جسمانی دانشجویان دحتر و پسر در کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و در برنامه‌های دانشگاه پیش قدم بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی براساس آمار در زندگی ماشینی ما حدود 70 درصد افراد بالغ فعالیت جسمانی مناسب نداشتند و اکنون کرونا بیشترین اثر از بُعد فیزیکی و روانی در فعالیت‌های ورزشی دانشجویان گذاشته است لذا از بسترهای فضای مجازی برای افزایش نشاط و توانمندی در دانشجویان استفاده کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌های تربیت بدنی را از نیمه دوم سال جاری در فضای مجازی آغاز کردیم، افزود: توانمندی، چابک‌سازی و داشتن انرژی لازم از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی در فضای مجازی بوده و اینکه از بعد روانشناسی در افراد احساس نشاط ایجاد کنیم.

وی با بیان این مطلب که حدود 20 استان در این رویداد مشارکت داشتند، تصریح کرد: شواهد حاکی از این است که این ویروس منحوس به این زودی از سر دانشگاه‌ها دست برنمی‌دارد، بنابراین برای سال 1400 این روند باید تقویت شود و امیدواریم که در نیمه دوم سال آینده فعالیت‌های دانشگاه به صورت حضوری برگزار شود ولی نباید در پساکرونا فعالیت‌های خود را در فضای مجازی قطع کنیم.

پیش‌بین تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در دوران شیوع کرونا متنوع‌تر و بیشتر شده و در این دوره بیش از 120 برنامه در بستر فضای مجازی شکل گرفته و این در حالی است که در گذشته حدود 80 برنامه داشتیم.

به گزارش ایسنا، “محسن شمسی” رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این آئین گفت: استان کرمان میزبان این مسابقات بوده و 91 نفر در این مسابقات شرکت کردند که 21 نفر آنها خانم و مابقی آقا بوده‌اند.

“یوسف‌پور” مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این جلسه گفت: باتوجه به شیوع کرونا مسابقات به صورت مجازی برگزار شدند، اظهار کرد: در منطقه 8 کشور در مسابقات آمادگی جسمانی از استان سیستان بلوچستان یک نفر، هرمزگان شرکت‌کننده‌ای نداشته و از استان کرمان 11 نفر شرکت کردند.

وی بیان کرد: علمی کاربردی‌های استان کرمان 14 انجمن ورزشی دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هر کدام یک انجمن ورزشی دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها