کد خبر : 176694
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

کمتر از 50 درصد مردم کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

کمتر از 50 درصد مردم کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 50 درصد مردم کرمانشاه پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که ادامه این روند می تواند خسارات سنگینی به استان تحمیل کند. هوشنگ بازوند، امروز(29 بهمن) در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه اسفند سختی در

کمتر از 50 درصد مردم کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از 50 درصد مردم کرمانشاه پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که ادامه این روند می تواند خسارات سنگینی به استان تحمیل کند.

هوشنگ بازوند، امروز(29 بهمن) در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه اسفند سختی در پیش داریم، گفت: اگر رعایت نکنیم روزهای آینده می تواند به روزهای غمباری برای استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم  کاهش یافته، گفت: روز گذشته بازدیدی از برخی خیابانهای کرمانشاه داشتم و براساس آنچه مشاهده می شد متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از 50 درصد رسیده و این در حالیست که اگر بخواهیم شرایط فعلی استان حفظ شود باید میزان رعایت پروتکل ها حداقل به 85 درصد برسد.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از صاحبان واحدهای صنفی ماسک نمی زنند، گفت: زدن ماسک و رعایت پروتکل ها باید به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود که در این راستا رسانه ها و بویژه صداوسیما نقش موثری دارند و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین به خطرات کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشاهده مواردی از کرونای انگلیسی در کشور و سرعت سرایت و کشندگی بالای این ویروس، اگر گرفتار موج چهارم کرونا شویم قطعا خسارت سنگینی به استان وارد می شود، لذا باید با رعایت دقیق و محکم پروتکل ها مانع از ایجاد موج جدید بیماری شویم.

وی بر تداوم اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور جلوگیری از شدت گرفتن بیماری هم تاکید کرد و گفت: کرمانشاه از استانهای برتر در اجرای این طرح است و باید اجرای آن با قوت ادامه یابد.

وی همچنین خطاب به فرمانداران استان که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، گفت: هر شهری که قرمز شود، مسئولش را فرماندار آن شهرستان می دانیم و باید پاسخگو باشد. همچنین از فرمانداران شهرهایی که اکنون در وضعیت زرد هستند، چنانچه وضعیتشان آبی شود، تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: فرمانداران در این یک ماه باید بیشترین وقت را برای کنترل کرونا بگذارند و کاری نکنیم که عید امسال به عزای برخی خانواده ها تبدیل شود.

دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با مهم دانستن هفته های پیش رو در بحث کنترل کرونا، گفت: در این ایام مراسم عروسی و همچنین خریدهای نوروزی را داریم که می تواند به بیشتر شدن آمار کرونا دامن بزند، لذا باید رعایت پروتکل ها را با جدیت بیشتری داشته باشیم.

مرادی گفت: در تعطیلات نوروز نیز ممکن است مسافرین زیادی به سمت کرمانشاه بیایند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی بر لزوم حساس سازی جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌ها با کمک رسانه‌ها تقدیر کرد.

در این نشست مصوبات 24 گانه پیشنهادی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویب رسید که عمدتا حول رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن شلوغ بود.

ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به بازارهای سرپوشیده و مجتمع های تجاری و بکارگیری یک نفر بعنوان مراقب سلامت در این اماکن به منظور نظارت بر رعایت پروتکل ها و دادن تذکر به افرادی که رعایت نمی‌کنند، الزام همه افراد خدمات دهنده و خدمات گیرنده به استفاده از ماسک در بازار روزها و میادین میوه و تره بار، الزام دستفروشان به استفاده از ماسک، لزوم استفاده از ماسک از سوی فعالین در بازاراچه های مرزی، جلوگیری از برگزاری مراسم جمعه آخر سال و جمعه قریبان در آرامستان و الزام استفاده از ماسک از سوی افراد حاضر در آرامستان، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ادارات، تعیین فردی بعنوان مراقب سلامت در پارکها و تفرجگاه ها به منظور دادن تذکر به افرادی که دستوالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به بانکها از جمله این مصوبات بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها