کد خبر : 208665
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

گزارشی از جدیدترین دستگاههای بسته بندی سال 1401 از نگاه تیم بامک

گزارشی از جدیدترین دستگاههای بسته بندی سال 1401 از نگاه تیم بامک

  در دنیای امروزی، علم کمک شایانی به رشد جوامع و شیوه زندگی بشر میکند. دنیای بسته بندی محصولات غذایی و دارویی نیز از این قضیه مستثنی نیست و توانسته خود را با جوامع امروزی کاملا وفق دهد و مطابق نیاز مردم به بسته بندی محصولات با کیفیت بپردازد. شرکت های تولید کننده محصولات غذایی

 

در دنیای امروزی، علم کمک شایانی به رشد جوامع و شیوه زندگی بشر میکند. دنیای بسته بندی محصولات غذایی و دارویی نیز از این قضیه مستثنی نیست و توانسته خود را با جوامع امروزی کاملا وفق دهد و مطابق نیاز مردم به بسته بندی محصولات با کیفیت بپردازد. شرکت های تولید کننده محصولات غذایی و دارویی به این حقیقت پی برده اند که بسته بندی با کیفیت و زیبا تاثیر مستقیمی در فروش بالای محصولات آن ها خواهد گذاشت پس شرکتهای تولید کننده تمام تلاش خود را در راستای بهبود بسته بندی محصولات خود انجام خواهند داد. در این مطلب میخواهیم نمونه هایی از جدیدترین دستگاههای بسته بندی منحصر به فرد تولید شده در ایران را به شما معرفی کنیم و شما را با آن ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی از چند منظر به مدل های گوناگون تقسیم میشوند. دستگاههای بسته بندی را میتوان به دستگاههای بسته بندی پودری، مایع و گرانولی تقسیم کرد که هر کدام میتوانند برای بسته بندی محصولات متنوع مورد استفاده قرار بگیرند. این دستگاهها میتوانند به خوبی بصورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک به بسته بندی های زیبا و با کیفیت محصولات بپردازند. اگر بخواهیم کمی تخصصی تر راجع به این نوع دستگاهها توضیح دهیم میتوانیم آن ها را به انواع دستگاههای پنوماتیک و مکانیک تقسیم کنیم که هر کدام برای نیروی حرکتی از کمپرسور باد و یا نیروی مکانیک استفاده میکنند و میتوانند برای صنایع متنوع بسیار کاربردی باشند. تلاش میکنیم تا شما را با 3 دستگاه بسته بندی منحصر به فرد که در ایران توسط یک شرکت معتبر دانش بنیان اختراع شد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در صورت نیاز از یک محصول ایرانی با کیفیت برای تولیدات خود استفاده کنید.

دستگاه بسته بندی ساشه

ابتدا اجازه دهید کمی راجع به ساشه توضیح دهیم و شما را با این نوع بسته بندی آشنا کنیم. ساشه در حقیقت بسته بندی های تک نفره ای است که امروزه در صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیاری دارد. نمونه های این نوع بسته بندی را میتوان در بسته بندی های انواع سس های تک نفره، نمک، ادویه جات، شامپو، کرم و … مشاهده کرد. برای اینکه بتوان این نوع بسته بندی ها را تولید کرد میبایست از دستگاه بسته بندی ساشه استفاده کرد. این نوع دستگاهها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و برای بسته بندی هر نوع ماده ای نظیر مایع و پودری میبایست از دستگاه خاص آن استفاده کرد. در ایران شرکتی معتبر با نام البرز ماشین کرج اقدام به تولید دستگاه کاربردی با نام دستگاه بسته بندی ساشه همه کاره یا 5 کاره کرده است که میتواند بصورت همزمان و با یک دستگاه هر دو محصول را بسته بندی کند. 

دستگاه بسته بندی ساشه 5 کاره

دستگاه بسته بندی ساشه میتواند ساشه ها یا بسته بندی های تک نفره را بصورت ساشه های مدادی، هرمی، سه طرف دوخت، بصورت پودری و مایع بسته بندی کند. در گذشته برای بسته بندی هر مدل از این موارد ذکر شده میبایست یک دستگاه مجزا خریداری میکردید که همین امر میتوانست هزینه بالایی را بر دوش کارفرما بگذارد. ولی امروزه با تولید و ساخت این دستگاه بسته بندی همه کاره بصورت ساشه، شاهد استفاده از یک دستگاه برای بسته بندی تمامی مدل های ساشه هستیم. 

این دستگاه بسته بندی ساشه دارای ابعاد طول 60، عرض 60 و ارتفاع 180 سانتیمتر با دو مخزن مجزا یکی جهت مواد پودری و یکی جهت مایعات میباشد. مزیت استفاده از این دستگاه بسته بندی تک نفره کاهش هزینه های تولید و افزایش سرعت در تولید و نیز فضای کم برای قرارگیری دستگاه میباشد. شما میتوانید با تهیه یک دستگاه، 5 نوع ماده و بسته بندی مختلف را تولید و روانه بازار کنید. کیفیت ساخت دستگاه تولید شده در ایران بسیار بالا است و از گارانتی معتبری برخوردار است که میتواند تضمین کننده کیفیت بالای دستگاه باشد. این دستگاه از جدیدترین دستگاههای بسته بندی ساخته شده در ایران است که کاملا منحصر به فرد است.

دستگاه بسته بندی دوی پک

ابتدا اجازه دهید کمی راجع به این نوع بسته بندی توضیحاتی بدهیم تا کمی بیشتر با این نوع بسته بندی محصولات آشنا شوید. دوی پک در واقع به پاکت های ایستاده ای گفته میشود که برای بسته بندی انواع مواد پودری، گرانولی و مایع مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع شکل بسته بندی در سالهای اخیر با طرفداران بسیاری روبرو شده و شرکتهای بسته بندی به تولید محصولات خود به این شیوه روی آورده اند. در گذشته چنانچه شرکتی قصد بسته بندی محصولات خود به این شکل را داشت میبایست دستگاه مورد نظر را از خارج  ایران وارد میکرد که طبعا هزینه واردات بسیار بالا بود و دستگاه در ایران فاقد گارانتی بود. ولی در سال 1401 با تولید این دستگاه توسط یک شرکت ایرانی با نام البرز ماشین کرج نیاز به واردات رفع گردید و میتوان با هزینه بسیار پایینتری از این دستگاه استفاده کرد. 

دستگاه بسته بندی دوی پک قابلیت بسته بندی مواد پودری، مایع و گرانولی را دارد و میتواند به راحتی هر نوع ماده ای را به این شکل بسته بندی کند. این دستگاه قابلیت بسته بندی انواع پاکت متالایزر، ایستاده ساندیسی، کرافت، سلفون صدفی، آلومینیوم، کاغذ زیپ دار، چهار طرف دوخت برای محصولات گرانولی، پودری و مایعات را دارا میباشد. بسته بندی محصولات به این شکل میتواند در فروش بالای محصولات بسته بندی شده بسیار تاثیر گذار باشد. شرکت های ایرانی معتبری در ایران برای بسته بندی محصولات خود از این نوع شکل بسته بندی و این نوع دستگاه استفاده میکنند.

 

دستگاه بسته بندی تمام مکانیک

دستگاههای بسته بندی معمولا برای تولید نیروی حرکت قسمتهای متنوع خود از نیروی باد تولید شده توسط کمپرسور باد استفاده میکنند. استفاده از کمپرسور باد و دستگاههای بسته بندی پنوماتیکی که با این نیرو کار میکنند میتواند در فرآیند تولید مشکلاتی را بوجود بیاورند. دستگاههای بسته بندی پنوماتیکی نسبت به دستگاههای بسته بندی مکانیکی از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و میبایست تمامی قسمتهای مربوط به پنوماتیک کاملا سالم و بهینه کار کنند تا پروسه بسته بندی کاملا دقیق انجام گیرد. در مقابل دستگاههایی که از ابزارهای مکانیکی بهره میبرند از این حساسیت ها مستثنی هستند و میتوانند به خوبی و با طول عمر بالاتر به بسته بندی محصولات بپردازند. 

دستگاه بسته بندی تمام مکانیک ساخته شده در این شرکت ایرانی از تمامی مزیتهایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم برخوردار است و از بالاترین کیفیت ساخت نیز بهره میبرد. این نوع دستگاه میتواند برای محیط هایی با میزان تولید بسیار بالا مورد استفاده قرار بگیرد که از سرعت بسته بندی و تولید بالا در مقابل استهلاک کمتر برخوردار است که باعث افزایش میزان تولید خواهد شد. این دستگاه میتواند انواع حبوبات، غلات، خشکبار، قند و شکر، برنج، چای، سبزی و میوه خشک، چیپس سیب زمینی، مواد دارویی و شیمیایی گرانولی به راحتی بسته بندی کند. 

این دستگاهها را از کجا تهیه کنیم؟

خرید دستگاههای بسته بندی امروزه از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است. بعد از نیاز سنجی در مورد محصول مورد نیاز برای بسته بندی و انتخاب نوع بسته بندی میتوان دستگاه مورد نظر برای خرید را انتخاب کرد. امروزه این کار از طریق فضای مجازی و سایتهای فروشگاهی معتبری نظیر ویترین نت، بامک، فامکو و … قابل انجام است. 

طبق بررسی های به عمل آمده دستگاههای ذکر شده در بالا از جمله دستگاههای منحصر به فرد تولیدی شرکت البرز ماشین کرج میباشند که برای تهیه و خرید آن ها میبایست از طریق همین شرکت و یا سایت فروشگاهی آن با نام بامک اقدام به تهیه دستگاههای ذکر شده کنید. این شرکت از اعتبار بالایی در زمینه دستگاههای بسته بندی و خطوط تولیدی صنایع غذایی و دارویی برخوردار است. 

از اینکه ما را در این مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم. خوشحال میشویم تا نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید. 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها